Het is onze bedoeling om volgend jaar juni 4 weken naar Thailand te gaan (man , zoon, en ik).

Ik ben overal al informatie en tips aan het verzamelen en het lijkt me er prachtig.Maar wij zijn avontuurlijk ingesteld en houden niet te veel van toeristische dingen.Al zijn er natuurlijk altijd dingen die je gewoon gezien moet hebben.Maar we zien ook graag het "gewone" Thailand.We beginnen in Bangkok (o.a fietsen,River Kwai)Maar we willen bijv. ook graag een jungletrekking doen maar niet in Chiang Mai omdat iedereen daar heen gaat.Is de trekking bij Mae Sot wat?(Umphang expeditie),of misschien zijn er ook nog trekkings in het zuiden?Zijn er ook zoiets als prive-trekkings met plaatselijke gidsen?Ik las ook iets over raften bij Chiang Mai,ook altijd leuk,iemand daar ervaring mee??.Het is de bedoeling om vnl. gebruik te maken van het openbaar vervoer (trein en bus)omdat dat reizen op zich al leuk lijkt.Als je van Bangkok naar het zuiden trekt met de dagtrein,kan je dan onderweg ook eens uitstappen,als het ergens erg mooi is (evt overnachten) en de volgende dag weer verder?In het zuiden willen we dan nog naar het strand (eilandjes??)Heeft iemand leuke tips over mooie dingen zonder massa toerisme?Is overnachten in juni op de bonnefooi mogelijk?Ben benieuwd! :thanks: