toerist maar niet te toeristisch

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
leeuwtje
komt net kijken
komt net kijken

toerist maar niet te toeristisch

#1 Bericht door leeuwtje » zondag 01 oktober 2006, 15:47

Hallo,ik ben al een tijdje dit forum aan het volgen en vind het zeer interessant dus heb me nu toch ook maar aangemeld.
Het is onze bedoeling om volgend jaar juni 4 weken naar Thailand te gaan (man , zoon, en ik). :lol: :lol: :lol:
Ik ben overal al informatie en tips aan het verzamelen en het lijkt me er prachtig.Maar wij zijn avontuurlijk ingesteld en houden niet te veel van toeristische dingen.Al zijn er natuurlijk altijd dingen die je gewoon gezien moet hebben.Maar we zien ook graag het "gewone" Thailand.We beginnen in Bangkok (o.a fietsen,River Kwai)Maar we willen bijv. ook graag een jungletrekking doen maar niet in Chiang Mai omdat iedereen daar heen gaat.Is de trekking bij Mae Sot wat?(Umphang expeditie),of misschien zijn er ook nog trekkings in het zuiden?Zijn er ook zoiets als prive-trekkings met plaatselijke gidsen?Ik las ook iets over raften bij Chiang Mai,ook altijd leuk,iemand daar ervaring mee??.Het is de bedoeling om vnl. gebruik te maken van het openbaar vervoer (trein en bus)omdat dat reizen op zich al leuk lijkt.Als je van Bangkok naar het zuiden trekt met de dagtrein,kan je dan onderweg ook eens uitstappen,als het ergens erg mooi is (evt overnachten) en de volgende dag weer verder?In het zuiden willen we dan nog naar het strand (eilandjes??)Heeft iemand leuke tips over mooie dingen zonder massa toerisme?Is overnachten in juni op de bonnefooi mogelijk?Ben benieuwd! :thanks:

Mart
Erelid
Erelid

#2 Bericht door Mart » zondag 01 oktober 2006, 15:54

Een klein antwoord.
Met de trein naar het zuiden en dan uitstappen, natuurlijk kan dat, maar voor de volgende dag wel een nieuw kaartje kopen.

Juni is beslist geen hoogseizoen, dus kan je overal slapen, zonder te reserveren.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Ben
Expat
Expat

Re: toerist maar niet te toeristisch

#3 Bericht door Ben » zondag 01 oktober 2006, 16:23

leeuwtje schreef:Hallo,ik ben al een tijdje dit forum aan het volgen en vind het zeer interessant dus heb me nu toch ook maar aangemeld.
Het is onze bedoeling om volgend jaar juni 4 weken naar Thailand te gaan (man , zoon, en ik). :lol: :lol: :lol:
Ik ben overal al informatie en tips aan het verzamelen en het lijkt me er prachtig.Maar wij zijn avontuurlijk ingesteld en houden niet te veel van toeristische dingen.Al zijn er natuurlijk altijd dingen die je gewoon gezien moet hebben.Maar we zien ook graag het "gewone" Thailand.We beginnen in Bangkok (o.a fietsen,River Kwai)Maar we willen bijv. ook graag een jungletrekking doen maar niet in Chiang Mai omdat iedereen daar heen gaat.Is de trekking bij Mae Sot wat?(Umphang expeditie),of misschien zijn er ook nog trekkings in het zuiden?Zijn er ook zoiets als prive-trekkings met plaatselijke gidsen?Ik las ook iets over raften bij Chiang Mai,ook altijd leuk,iemand daar ervaring mee??.Het is de bedoeling om vnl. gebruik te maken van het openbaar vervoer (trein en bus)omdat dat reizen op zich al leuk lijkt.Als je van Bangkok naar het zuiden trekt met de dagtrein,kan je dan onderweg ook eens uitstappen,als het ergens erg mooi is (evt overnachten) en de volgende dag weer verder?In het zuiden willen we dan nog naar het strand (eilandjes??)Heeft iemand leuke tips over mooie dingen zonder massa toerisme?Is overnachten in juni op de bonnefooi mogelijk?Ben benieuwd! :thanks:
http://www.bmair.nl/Individueel/Thailan ... -G0260.htm

Een trip als deze is mooi je kan het zelf ook doen maar 7900 bat is ook niet veel 5 dagen nog geen 1600 bath per dag .

Wij hebben een soort dergelijk tocht oon in dat gebied gemaakt zelf met de 4 wheel een van de mooiere gebieden in Thailand naar mijn smaak.

De Tylorzo waterval een must om te zien .

Tis maar een suggestie .

ponit blank
komt net kijken
komt net kijken

#4 Bericht door ponit blank » zondag 01 oktober 2006, 19:37

Hoi ,

Heb vorig jaar in Chang Mai o.a geraft en was erg gaaf ik was er in oktober dus volop water denk dat er in juni een stuk minder water is .

In en rond CM kan je maar zat leuke dingen doen oa ook een fiets tocht maken rond CM ,er zijn zat burootjes waar je dit kan bespreken hoef je echt niet vante voren te doen ,er zit in CM een nederlander met een burootje heb er div tours bijgedaan alles prima geregeld,heet crossroad cafe dacht ik .

Zou zeker per trein reizen en ook als je naar de river Kwai gaat de treinreis Kanchanaburi - Namtok doen erg mooi langs de rivier voor een uurtje of 3.

Mart
Erelid
Erelid

#5 Bericht door Mart » zondag 01 oktober 2006, 20:04

Hier heb je het adres, en doe hem maar de groeten van mij,

http://www.cafecrossroadstravel.com/
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

theom
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#6 Bericht door theom » zondag 01 oktober 2006, 22:28

Hallo Leeuwtje,

het noorden van Thailand is meer dan Chiand Mai alleen. Google even op Pai en Mae Hong Son en je zult zien dat het noorden veel te bieden heeft. Trekkings met of zonder begeleiding moet je boeken ter plekke, maar niet in Chiang Mai maar dichter bij de bron. Het enigste waardoor je jezelf moet laten leiden is je nuchyer verstand en "good feeling"

Wat je ook doet veel plezier en genieten, nee veel genieten

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”