1 jaar naar Thailand dan gezinshereniging?

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
cedsoe

1 jaar naar Thailand dan gezinshereniging?

#1 Bericht door cedsoe » woensdag 13 september 2006, 12:55

Hoi,

Ik heb een Thaise vriendin en wil graag 1 jaar in Thailand wonen en haar daarna naar NL halen (als het nog goed gaat).

Als het goed is kom ik dan in aanmerking voor gezinshereniging en dan kan ik aan een lagere inkomenseis voldoen.

Een voorwaarde hiervoor is echter dat ik minimaal 9 maanden in Thailand woon, dus niet 3x 3 maanden. Het is dus absoluut noodzakelijk dat ik een jaar visum krijg en niet 4x 3 maanden.

Iedereen die ik hierover spreek zegt iets anders.

Moet ik eerst trouwen in Thailand, dan terug naar NL om een O-visum aan te vragen?

of kan ik een O-visum aanvragen om te gaan trouwen en dan trouwen en een jaarvisum aanvragen?

Kortom, moet ik 1 of 2 keer naar Thailand om dit te regelen.

Hoe groot is de kans dat als ik aan de voorwaarden voldoe (400.000 baht op rekening etc) dat ik daadwerkelijk een jaarvisum krijg?

Zijn er mensen die net als ik hetzelfde van plan zijn of al gedaan hebben, een jaar naar Thailand gaan omdat ze niet aan de inkomenseis voldoen om hun thaise partner naar NL te halen.

Ik hoor hier graag meer over, want ik ben bang een denkfout te maken waardoor het allemaal mis zal lopen en ik voor niks naar Thailand ga. Ik moet echt een jaarvisum krijgen, anders heeft het weinig nut.

Cedric
cedsoe@zonnet.nl

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#2 Bericht door Jim » woensdag 13 september 2006, 13:25

is het niet een stuk simpeler (en goedkoper) om gewoon een paar maanden in duitsland te gaan wonen nadat je getrouwd bent?

je kan dan gewoon je baan houden e.d.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: 1 jaar naar Thailand dan gezinshereniging?

#3 Bericht door jumbo » woensdag 13 september 2006, 15:46

Ik weet niet hoe het exact in elkaar steekt, maar als je nog onder de 50 bent dien je wel getrouwd te zijn. In Th of NL, dan lijkt TH me eenvoudiger.
Je moet voor je feestje wel wat documenten uit NL overleggen en die kan je dus in NL al regelen, hier trouwen is dan eenvoudig. Legalisatie in Nederland ligt weer wat moeilijker met bepaalde andere voorwaarden
Op de website van de NL ambassade hier kan je de voorwaarden vinden

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#4 Bericht door Mart » donderdag 14 september 2006, 06:51

Ik denk dat je een hele grote denkfout maakt.

Op basis van gezinshereniging kan je zelfs je vrouw niet naar Nederland brengen, indien zij niet aan alle voorwaarden voldoet.

Bovendien als je in Thailand wilt trouwen heb je ook nog het volgende:

Niet-Thaise onderdanen hebben voor een huwelijk in Thailand een zogenaamd ‘Certificate of Capacity to Contract Marriage’ nodig. Dit document wordt na overleg van de juiste documenten voor Nederlanders afgegeven door de consulaire afdeling van de Nederlandse Ambassade in Bangkok.

Om dit dokument te verkrijgen moet je ook aan bepaald inkomsten eisen voldoen, lees
http://www.mfa.nl/ban/consulaire_zaken/ ... stappenHUW

De Belgie en Duitsland route is een mogelijkheid, kijk een bij
BUITENLANDSE PARTNER.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#5 Bericht door Mart » donderdag 14 september 2006, 06:59

En op deze website kan je alles lezen over een visum.

http://www.thaiconsulate-amsterdam.org/visa_nl.asp

en laat je niets wijs maken door:
Citaat:
Iedereen die ik hierover spreek zegt iets anders.

Nog een citaat:

(als het nog goed gaat).

:?: :?: :?: :oops: :roll: :lol: :idea:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#6 Bericht door Ben » donderdag 14 september 2006, 07:13

Mart schreef:Ik denk dat je een hele grote denkfout maakt.

Op basis van gezinshereniging kan je zelfs je vrouw niet naar Nederland brengen, indien zij niet aan alle voorwaarden voldoet.

Bovendien als je in Thailand wilt trouwen heb je ook nog het volgende:

Niet-Thaise onderdanen hebben voor een huwelijk in Thailand een zogenaamd ‘Certificate of Capacity to Contract Marriage’ nodig. Dit document wordt na overleg van de juiste documenten voor Nederlanders afgegeven door de consulaire afdeling van de Nederlandse Ambassade in Bangkok.

Om dit dokument te verkrijgen moet je ook aan bepaald inkomsten eisen voldoen, lees
http://www.mfa.nl/ban/consulaire_zaken/ ... stappenHUW

De Belgie en Duitsland route is een mogelijkheid, kijk een bij
BUITENLANDSE PARTNER.
klopt Mart alleen om aan een bepaalde inkomsten eis te voldoen daar is mij nooit om gevraagd .

De rest was peace of cake .

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#7 Bericht door Mart » donderdag 14 september 2006, 07:41

Ben,
Het staat ook op de website en voor zekerheid heb ik nog even de formulieren bekeken, en bij mij staat werkelijk een bedrag in gevuld, maar ik weet niet meer hoe ik dat aan moest tonen, waarschijnlijk heb ik een Nederlandse accountants verklaring afgegeven.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#8 Bericht door Ben » donderdag 14 september 2006, 07:54

Mart schreef:Ben,
Het staat ook op de website en voor zekerheid heb ik nog even de formulieren bekeken, en bij mij staat werkelijk een bedrag in gevuld, maar ik weet niet meer hoe ik dat aan moest tonen, waarschijnlijk heb ik een Nederlandse accountants verklaring afgegeven.
klopt bij mij is ook een bedrag ingevuld echter er is nooit om een account of dergelijk gevraagd zo zie je maar bij de een wel en de ander niet .

Scottbiker1976
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 32
Lid geworden op: zaterdag 30 september 2006, 16:20
Locatie: Bophut, Koh Samui

Re: 1 jaar naar Thailand dan gezinshereniging?

#9 Bericht door Scottbiker1976 » zaterdag 30 september 2006, 16:50

cedsoe schreef:Hoi,

Ik heb een Thaise vriendin en wil graag 1 jaar in Thailand wonen en haar daarna naar NL halen (als het nog goed gaat).
Hopelijk voor jou is alles nog goed dan hehe

Als het goed is kom ik dan in aanmerking voor gezinshereniging en dan kan ik aan een lagere inkomenseis voldoen.

Een voorwaarde hiervoor is echter dat ik minimaal 9 maanden in Thailand woon, dus niet 3x 3 maanden. Het is dus absoluut noodzakelijk dat ik een jaar visum krijg en niet 4x 3 maanden.

Iedereen die ik hierover spreek zegt iets anders.

Moet ik eerst trouwen in Thailand, dan terug naar NL om een O-visum aan te vragen?
Neen, je kan je O-visum ook verkrijgen via Maleisië of een ander Thaise ambassade buiten thailand

of kan ik een O-visum aanvragen om te gaan trouwen en dan trouwen en een jaarvisum aanvragen?
Eerst trouwen, je kan geen O-visum aanvragen als je nog geen familie of verwanten in thailand hebt.

Kortom, moet ik 1 of 2 keer naar Thailand om dit te regelen.
1 keer als je al je nodige papieren om te trouwen meebrengt naar Thailand

Hoe groot is de kans dat als ik aan de voorwaarden voldoe (400.000 baht op rekening etc) dat ik daadwerkelijk een jaarvisum krijg?
Je hebt die niet nodig, je kan ook elke 3 maanden een trip naar de grens met Cambodia, Laos, vietnam of Maleisië doen als je je O visum hebt

Zijn er mensen die net als ik hetzelfde van plan zijn of al gedaan hebben, een jaar naar Thailand gaan omdat ze niet aan de inkomenseis voldoen om hun thaise partner naar NL te halen.
Je kan je thaise partner altijd naar Nl halen, er bestaat namelijk onderhoudsplicht tussen beide partners, om in Thailand te verblijven heb je die inkomensverplichting enkel nodig als je een jaarvisum wilt waardoor je het land niet hoeft te verlaten voor een stempel, indien je kiest voor een multiple visa O en elke 3 maanden naar de grens gaat heb je geen inkomensbewijzen nodig, snap je ??

Ik hoor hier graag meer over, want ik ben bang een denkfout te maken waardoor het allemaal mis zal lopen en ik voor niks naar Thailand ga. Ik moet echt een jaarvisum krijgen, anders heeft het weinig nut.
Ik snap het nut van jou jaarvisum echt niet ?????

Cedric
cedsoe@zonnet.nl
Groeten,

Scottbiker
"Best things in life are not things."

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

#10 Bericht door Loe » zaterdag 30 september 2006, 20:14

scottbiker,

Je slaat de plank volledig mis met de laatste opmerking: "Je kan je Thaise partner altijd naar Nederland halen, want er bestaat namelijk een onderhoudsplicht tussen beide partners"

Wanneer je niet aan de strenge voorwaarden voldoet, ook al is het je vrouw komt ze Nederland NIET in.
Lees maar eens alle problemen op http://WWW.BUITENLANDSEPARTNER.NL

groetjes Loe

Scottbiker1976
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 32
Lid geworden op: zaterdag 30 september 2006, 16:20
Locatie: Bophut, Koh Samui

#11 Bericht door Scottbiker1976 » zaterdag 30 september 2006, 20:25

Loe schreef:scottbiker,

Je slaat de plank volledig mis met de laatste opmerking: "Je kan je Thaise partner altijd naar Nederland halen, want er bestaat namelijk een onderhoudsplicht tussen beide partners"

Wanneer je niet aan de strenge voorwaarden voldoet, ook al is het je vrouw komt ze Nederland NIET in.
Lees maar eens alle problemen op http://WWW.BUITENLANDSEPARTNER.NL

groetjes Loe
Wel Loe,

dan is het in België een stuk eenvoudiger ....

Ik ga me eens verdiepen in deze materie

Raar dat deze zo verschilt van België

Groeten,

Scottbiker
"Best things in life are not things."

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#12 Bericht door jumbo » zondag 01 oktober 2006, 01:57

Scottbiker1976 schreef:
Loe schreef:scottbiker,

Je slaat de plank volledig mis met de laatste opmerking: "Je kan je Thaise partner altijd naar Nederland halen, want er bestaat namelijk een onderhoudsplicht tussen beide partners"

Wanneer je niet aan de strenge voorwaarden voldoet, ook al is het je vrouw komt ze Nederland NIET in.
Lees maar eens alle problemen op http://WWW.BUITENLANDSEPARTNER.NL

groetjes Loe
Wel Loe,

dan is het in België een stuk eenvoudiger ....

Ik ga me eens verdiepen in deze materie

Raar dat deze zo verschilt van België

Groeten,

Scottbiker
Komt idd door de strenge 'import' regelingen in NL en het kot vaak voor mede door de grote hoeveelheid gastarbeiders en het daaaruit voortvloeiende misbruik. Belgie is ook soepeler omdat het een rijker verleden heeft in vroegere annexaties van landen waardoor er meer 'politieke' vluchtelingen zijn
Daarnaast is de NL wetgeving 'socialer' voor wat betreft vestiging van buitenlanders en inkomens/uikeringsmogelijkheden en dan vooral het laatste

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#13 Bericht door Jim » zondag 01 oktober 2006, 08:35

jumbo schreef: Komt idd door de strenge 'import' regelingen in NL en het kot vaak voor mede door de grote hoeveelheid gastarbeiders en het daaaruit voortvloeiende misbruik.
ik vind het toch een groot verschil of iemand op de bonnefooi naar nederland voor louter economische redenen komt of dat iemand naar nederland wil komen omdat zijn of haar partner er woont en de eventuele kinderen pappie ook graag vaker dan 1x 3 weken per jaar zien.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#14 Bericht door jumbo » zondag 01 oktober 2006, 10:22

Jim schreef:
jumbo schreef: Komt idd door de strenge 'import' regelingen in NL en het kot vaak voor mede door de grote hoeveelheid gastarbeiders en het daaaruit voortvloeiende misbruik.
ik vind het toch een groot verschil of iemand op de bonnefooi naar nederland voor louter economische redenen komt of dat iemand naar nederland wil komen omdat zijn of haar partner er woont en de eventuele kinderen pappie ook graag vaker dan 1x 3 weken per jaar zien.
Ik denk dat ik misschien duidelijker moet zijn, de gastarbeiders waar ik naar verwijs zijn ooit gevraagd naar NL te komen in een periode dat wijzelf ons te goed voelden voor k'tklusjes
Ze zijn slimmer als we denken en halen/haalden hun kinderen en vrouwen ook naar NL, deze maken dankbaar gerbuik van de sociale wetgevingen. Tevens geeft de nieuwe work without borders regeling van de EU ook een invloed van partners die niet altijd werken en vervolgens ook de sociale nederlandse wetgeving vinden

En wie bedoel je met de groep 'op de bonnefooi' komers?? alle andere groepen of horen de Thaise dames onder de groep partners??
Sommigen kennen elkaar 3 dagen/weken/maanden of misschien 2 jaar van vakanties/bezoeken, internet.....dat schiet lekker op


J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#15 Bericht door Jim » zondag 01 oktober 2006, 14:02

jumbo schreef: En wie bedoel je met de groep 'op de bonnefooi' komers?? alle andere groepen of horen de Thaise dames onder de groep partners??
Sommigen kennen elkaar 3 dagen/weken/maanden of misschien 2 jaar van vakanties/bezoeken, internet.....dat schiet lekker opJ
met op de bonnefooi bedoel ik mensen die (nog) geen sociale of economische band met nederland hebben.
ik gun iedereen z'n geluk maar ik snap ook dat daar regels voor moeten zijn en elk land heeft zo haar restricties tov immigranten.

maar op het moment dat een thaise dame een huwelijksakte heeft waarin staat dat ze met een nederlander is getrouwd moeten allerlei vreemdsoortige restricties worden opgeheven.
al helemaal als zij de moeder is van een nederlands staatsburger.

het moet ook niet zo zijn dan bijna 50% van de werkende mannen en bijna 85% van de werkende vrouwen in nederland niet in eigen land met iemand van buiten de EU kan samenwonen omdat ze onder de inkomens eis zitten.
dat heeft weinig te maken met 'de goeden moeten lijden on de slechten'.

gelukkig dat EU wetgeving nog wel de mensenrechten respecteerd.
Ik denk dat ik misschien duidelijker moet zijn, de gastarbeiders waar ik naar verwijs zijn ooit gevraagd naar NL te komen in een periode dat wijzelf ons te goed voelden voor k'tklusjes
Ze zijn slimmer als we denken en halen/haalden hun kinderen en vrouwen ook naar NL, deze maken dankbaar gerbuik van de sociale wetgevingen.
als je deze mensen een nederlands paspoort geeft moet je er niet van opkijken dat zij dan hun recht nemen en hun gezin deze kant ophalen.

deze groep heeft het trouwens makkelijker aangezien zij onder gezinshereniging vallen en die eisen zijn een stuk lager dan bij gezinsvorming.
ironisch genoeg is het ook de groep waarvoor deze draconisch maatregelen zijn verzonnen.
Tevens geeft de nieuwe work without borders regeling van de EU ook een invloed van partners die niet altijd werken en vervolgens ook de sociale nederlandse wetgeving vinden
ach, even een uitkering aanvragen is er een tijdje al niet meer bij hoor.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”