.

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
DNTN
heeft ervaring
heeft ervaring

.

#1 Bericht door DNTN » woensdag 23 augustus 2006, 15:33

.
Laatst gewijzigd door DNTN op maandag 18 mei 2020, 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#2 Bericht door Okie » woensdag 23 augustus 2006, 17:53

Ziet er heel goed uit en wens jullie veel plezier. Eindelijk is iemand die in het noorden begint en langzaam afzakt en niet eerst van het midden naar het noorden gaat en dan met een rot gang naar het zuiden :wink:

Okie

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Mystic » woensdag 23 augustus 2006, 19:37

Geweldige reis!
Zou mij alleen veel te vol zitten, om dit allemaal te zien en te beleven heb ik drie vakanties in Thailand nodig ;)
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door serpay » woensdag 23 augustus 2006, 23:41

eindelijk iemand die verstandig is en meteen bkk verlaat en pas later na aclimatiseren terug komt in bkk.
maar vind de reis wel erg strak neem toch eens wat rust tussendoor, thailand zie je niet in een keer je kunt er gerust weer terug komen en de rest van je reis afmaken.
ben nu 15 jaaar bezig en heb nog niet alles gezien ook al woon ik daar.
8) 8) 8)
Alfisti rebeli

Manuel
Expat
Expat
Contacteer:

#5 Bericht door Manuel » donderdag 24 augustus 2006, 04:35

Ten eerste. Ik hoop dat je na de 'vertraging' uiteidelijk een goede reis zal hebben en veel plezier in Thailand!
Ik denk dat je je tijd goed gebruikt hebt om een goed programma uit te zetten.

Ik denk dat je goed programma hebt samengesteld waar van alles wat in zit. Persoonlijk zou ik minder plannen en zien waar het uitkomt maar ik ben er ook van bewust dat je dan vaak minder zal zien.

Nogmaals, een goede vakantie gewenst en tot in Phuket!

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Nimnuan » maandag 28 augustus 2006, 01:25

Het is een erg mooie reis, zit logisch en goed in elkaar. Inderdaad wel vol (naar mijn mening), maar je ziet wel heel veel!!

Ben benieuwd wat je er zelf van gaat vinden.

Veel plezier en laat het ons weten.

Edje
Expat
Expat

#7 Bericht door Edje » maandag 28 augustus 2006, 19:03

Deze reis gaat veel te snel. In mijn ogen heb je nog geen tijd om adem te halen, vooral na je ziekte is dit veel te druk.
Verblijf na aankomst 3 dagen in Bkk om op je gemak de meest bezienswaardige items te doen. Uitgerust en geaclimatiseerd reis je naar Chiang Mai. Van hieruit plan je de rest van je beschreven route. Stel geen data vast. Ga op de bonne fooi van A naar B en regel het vervolg ter plaatse. Zo heb je een relexte vakantie en niet het moeten van, omdat het van te voren geregeld is.
Groetjes; Edje

DNTN
heeft ervaring
heeft ervaring

.

#8 Bericht door DNTN » zondag 03 september 2006, 09:46

.
Laatst gewijzigd door DNTN op maandag 18 mei 2020, 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.

khonkaen
Erelid
Erelid

#9 Bericht door khonkaen » zondag 03 september 2006, 10:29

hahaha , denken jullie dat thailand dit jaar voor het laatst bestaat ??

phompenh is ook veel te zien, tual sleng, de voormalige martelschool van pol pot, de killing fields , een grote overdekte markt in het centrum..
en voor s'avonds het uitgaanscentrum 'martinie' even buiten de stad, met restaurants, disco's en nachtclubs...
het is ook een belevenis om met de speedboot over de tongle sap naar siem reab te gaan... angkor is 200km2 groot en er staan nog 72 tempels of ruines... + twee grote waterbassins van 10x4 km, die nog gebruikt worden om het land te besproeien .. daarvoor zijn de riviertjes gedeeltelijk vernauwd en staat er een waterrad met tegenwoordig plastic busjes die het water in een goot gieten... dit wordt al eeuwenlang zo gedaan..
het is ook merkwaardig , dat bij hoog water de mehkong in de tangle sap laat stromen tot aan siem reab...
een weekje pnompenh en een weekje siem reab, dan zie je tenminste wat..
thailand heeft ook veel bezienswaardigheden , maar ik vind jullie reisprogramma wel wat druk ...
maar als je ambtenaar bent, kan je weer uitrusten als je terug in nl. bent..

veel plezier,

willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

DNTN
heeft ervaring
heeft ervaring

#10 Bericht door DNTN » zondag 03 september 2006, 12:23

.
Laatst gewijzigd door DNTN op maandag 18 mei 2020, 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.

nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door nicod » zondag 03 september 2006, 13:07

Hallo René,

Een druk pakket heb je inderdaad voor jezelf gekozen. Voor de één begint vakantie bij gedegen vooronderzoek en een druk reisschema, voor de ander “ go with the flow”. Ik heb dus absoluut geen oordeel over wat de beste reismanier is. Wel heb ik 2 vraagjes voor je.

Heb je al besloten waar je in je planning gaat “knippen” als je onverhoopt op een plek gaat komen waar je langer dan je planning aangeeft wilt blijven; je zult de eerste niet zijn die het opeens erg naar zijn zin heeft op één bepaalde locatie. :wink:

Andere vraag: Klinkt iets pessimistischer dan bovenstaande vraag. Wat doe je als je na het drukke reisprogramma, in Phuket aankomt en het daar voor jouw gevoel erg gaat tegenvallen? (zeg niet dat het zo is, maar de kans bestaat).

Ik wens je oprecht erg veel plezier tijdens je reis en je programma, na afloop heb je inderdaad veel gezien.

Toch wens ik je ook het mee te maken, helemaal “verliefd” te worden op één plek, zodanig dat je de rest van je programma vergeet. Als je het meemaakt zul je begrijpen waarom ik dat vind. (ik doorleef liever een paar plekken dan er met velen vluchtig kennis te maken).

hema
Gedeactiveerd

#12 Bericht door hema » zondag 03 september 2006, 14:21

het zal genieten worden, maar ik denk dat de tempels e.d. je de neus uitkomen op een gegeven moment, met wat meer rust komt alles wat meer bij je binnen en is het echt geneieten, zomaar wat ronddwalen door een dorpje/stadje geeft je meer het Thailand gevoel dan van bezienswaardigheid naar bezienswaardigheid.
Ook al is dit voorlopig je laatste grote reis, beter van een paar plaatsen echt genieten dan alles half.
Maar alleen jij kunt beslissen wat voor jouw belangrijk is.
Maar het zal genieten worden dat weet ik zeker
HEEL VEEL PLEZIER

jipke
heeft ervaring
heeft ervaring

#13 Bericht door jipke » maandag 04 september 2006, 12:02

Vind het wel meevallen dat druk hoor, vind het er goed uitzien. Ben net twee weken geweest, Bangkok, Ayutthaya, Kanachanaburi, Koh Samet., Koh Chang en Siem Raep. Alles met bus/taxi of trein. Niets van te voren gepland/geboekt en is me prima bevallen !

DNTN
heeft ervaring
heeft ervaring

#14 Bericht door DNTN » vrijdag 29 september 2006, 23:04

.
Laatst gewijzigd door DNTN op maandag 18 mei 2020, 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Ben
Expat
Expat

#15 Bericht door Ben » zaterdag 30 september 2006, 06:03

Als je conditie op peil is no problem veel te doen veel te zien in rap tempo . actievelingen die veel willen zien en doen mooi vol pakketje.

19 dagen lekker veel doen en zien dan op phuket 10 dagen duiken en uitrusten .

moet kunnen . veel plezier . de tijd van het jaar is zeker een van de betere .

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”