Rondreis Thailand, tips??

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Chispa

Rondreis Thailand, tips??

#1 Bericht door Chispa » woensdag 27 september 2006, 11:12

Vandaag over 2 weken vertrek ik naar Thailand. Ik zal hier 3 weken gaan rondtrekken..helaas ben ik nog niet helemaal uit mijn reisschema. Daarom heb ik een paar vraagjes aan de mensen met ervaring...
- Zijn Sukothai, ayutthaya, Kanchanaburi en Pitsanulok de moeite waard om te bezoeken? En hoe kom ik daar het beste? Welke van deze plaatsen zijn vanuit Bangkok makkelijk te bezoeken, om vervolgens diezelfde dag/avond weer terug naar Bangkok te gaan? Of is het makkelijker om deze plaatsen op mijn doortrek naar Changmai te bezoeken....
- Als ik een treinreis naar Changmai boek, kan ik dan ook stops maken bij leuke plaatsen? Tips?
- Vanuit welke plaats kan ik het makkelijkst de Erawan Falls bezoeken?
- Aangezien ik in het regenseizoen zit, welke eilanden kan ik dan het beste bezoeken in het zuiden? Ik wil namelijk een week langs verschillende eilanden gaan, ook om mijn padi te halen. Wie heeft tips?

Ja het zijn heel wat vragen maar ik zou het super vinden als jullie mij verder kunnen helpen...als iemand een voorbeeld schema heeft van zijn/haar reis is dat natuurlijk ook van harte welkom.

Ben benieuwd, alvast bedankt!!! Groetjes Linda

Gast

#2 Bericht door Gast » woensdag 27 september 2006, 12:37

Ik denk dat het het makkelijkst is om vanuit bangkok naar Kanchanaburi te gaan en daarna weer terug naar bangkok. Daarna naar ayutthaya reizen, en vanuit daar de nachttrein / dagtrein (wat je zelf het fijnst vindt) te kiezen naar phitsanulok. Vanuit phitsanulok sukhotai te bezoeken en vanuit phitsanulok naar chiang mai te gaan.

groeten

robbie
kenner
kenner

#3 Bericht door robbie » woensdag 27 september 2006, 16:12

[quote="Anonymous"]Ik denk dat het het makkelijkst is om vanuit bangkok naar Kanchanaburi te gaan en daarna weer terug naar bangkok. Daarna naar ayutthaya reizen.

In Juni de bus genomen van Kanchanaburi via Supanburi naar Ayuthaya. Er vertrekken meerdere bussen per uur. reistijd was ongeveer 4 uur en heb 181 bath betaald.
De guesthouses en reisburo's in Kanchanaburi verkopen ook kaartjes voor een minibus (350 bath, reistijd minder dan 3 uur).

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”