van Bangkok naar Koh Phangan
Moderator: Loempia
van Bangkok naar Koh Phangan
Hallo,
wij willen graag 20 december afreizen naar Koh Phangan.
Ik zie verschillende mogelijkheden op internet. Met een VIp bus (phangantickets.com) met de nachtrein ( maar slechte aansluitingen) en met het vliegtuig naar Koh Samui.
Wat is een goede optie, en wat zijn jullie ervaringen daarmee? Hoeveel kost het ongeveer? En hoelang ben je onderweg.
Aangezien mijn vriend net die dag ervoor 10 uur heeft gevlogen, zouden we het liefst een beetje confortabele reis hebben, maar op internet zie ik alleen maar hele dure tickets vanaf bangkok naar Koh Samui!
Hebben jullie tips?
bedankt alvast!
groetjes!
Ik zie verschillende mogelijkheden op internet. Met een VIp bus (phangantickets.com) met de nachtrein ( maar slechte aansluitingen) en met het vliegtuig naar Koh Samui.
Wat is een goede optie, en wat zijn jullie ervaringen daarmee? Hoeveel kost het ongeveer? En hoelang ben je onderweg.
Aangezien mijn vriend net die dag ervoor 10 uur heeft gevlogen, zouden we het liefst een beetje confortabele reis hebben, maar op internet zie ik alleen maar hele dure tickets vanaf bangkok naar Koh Samui!
Hebben jullie tips?
bedankt alvast!
groetjes!
-
- heeft ervaring
hoi hoi
wij hebben afgelopen zomer dezelfde rit gedaan. We hebben er meerder dagen voor uit getrokken omdat we tijd genoeg hadden.
We zijn via hua hin, chumpon koh tao naar koh phangan gegaan. Omdat we het in meerder dagen gedaan hebben was het goed te doen. Als je het aan 1 stuk wilt doen ben je zeker een uur of 12 druk (alle stukjes van ons bij elkaar opgeteld)
De busreis koste 400 bht pp en de 2 boot 800 bht (niet helemaal zeker maar niet veel meer)
Als je inderdaad geldt wil besparen kun je deze reis doen, het is goed te doen. Wil je een dag extra hebben om op koh phangan dan zou ik gaan vliegen, dan ben je in 1 uur op koh samui en dan nog 45 min met de boot naar koh phangnan. met transfers ed. zal je wel een uur of 3/4 nodig hebben.
Wij hebben op de heenreis de bus genomen om wat van het land te zien en de terugweg het vliegtuig omdat we geen dag wouden verliezen met reizen.
Succes en veel plezier in thailand
groeten maaike & fons
wij hebben afgelopen zomer dezelfde rit gedaan. We hebben er meerder dagen voor uit getrokken omdat we tijd genoeg hadden.
We zijn via hua hin, chumpon koh tao naar koh phangan gegaan. Omdat we het in meerder dagen gedaan hebben was het goed te doen. Als je het aan 1 stuk wilt doen ben je zeker een uur of 12 druk (alle stukjes van ons bij elkaar opgeteld)
De busreis koste 400 bht pp en de 2 boot 800 bht (niet helemaal zeker maar niet veel meer)
Als je inderdaad geldt wil besparen kun je deze reis doen, het is goed te doen. Wil je een dag extra hebben om op koh phangan dan zou ik gaan vliegen, dan ben je in 1 uur op koh samui en dan nog 45 min met de boot naar koh phangnan. met transfers ed. zal je wel een uur of 3/4 nodig hebben.
Wij hebben op de heenreis de bus genomen om wat van het land te zien en de terugweg het vliegtuig omdat we geen dag wouden verliezen met reizen.
Succes en veel plezier in thailand
groeten maaike & fons
-
- komt net kijken
Wij zijn vorige week andersom gereist met de boot bus nachttrein, de nachtrein is relaxter dan het vliegtuig is mijn mening, ook kun je tussen de wagons in roken als je daar behoefte aan zou hebben.
wij hebben voor de hele reis 1500 bath PP betaald
Alles daar terplekke regelen ook interne vluchten dat is veel goedkoper
wij hebben voor de hele reis 1500 bath PP betaald
Alles daar terplekke regelen ook interne vluchten dat is veel goedkoper
- Ben
- Expat
Met de boot vanaf golden budha, Bo Put naar Had rin 45 min geen speedboot 50 bath enkelSuzanne schreef:Wij zijn 1 dag naar Koh Phangan geweest vanuit Koh Samui.
Het is ongeveer 1,5 varen met een speedboot. (Dus geen 45 min.)
Hoe je er ook naartoe gaat, je moet het zeker doen want het is daar ontzettend mooi.
-
- heeft ervaring
Re: van Bangkok naar Koh Phangan
Good luck,Linda 01 schreef:Hallo,
Met bus+boot bangkok-Koh Phangan= ong. 1200 baht/persoon
Vliegtuig-boot Bangkok-Koh Phangan= ong. 2700 baht/persoon
Wat is duur ? Als je de eerste en laatste vlucht neemt kost het 2500 baht/persoon en ben je op een goei 50 min. in Samui
Van Samui airport naar de pier is 5 min. met taxi of Songtaew.
Van daaruit 20min. met speedboat naar Koh Phangan.
Met bus-boot ben je uren onderweg, met vliegtuig-speedboat is max. 2u30 tot in Koh Phangan alles bijeen.
Hebben jullie tips?
bedankt alvast!
groetjes!
Scottbiker
"Best things in life are not things."
-
- komt net kijken
dan had je een verkeerde speedboot miep, was het wel een speedboot?Geen roeiboot?Suzanne schreef:Wij zijn 1 dag naar Koh Phangan geweest vanuit Koh Samui.
Het is ongeveer 1,5 varen met een speedboot. (Dus geen 45 min.)
Hoe je er ook naartoe gaat, je moet het zeker doen want het is daar ontzettend mooi.
want ik heb ook een speedboot gehad en deed er 20 minuten over...dus het kan WEL!!