scholen in omgeving pattaya

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
marie jose
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 11
Lid geworden op: maandag 11 september 2006, 22:19

scholen in omgeving pattaya

#1 Bericht door marie jose » woensdag 13 september 2006, 07:15

Hallo,

Wij willen over een paar jaar verhuizen naar pattaya iets erbuiten jomtien.
Zijn er nederlandse gezinnen met schoolgaande kinderen? Zou graag hier iets meer over te weten komen. Weet wel dat er in pattaya een internationale school is. Ben benieuwdt of iemand me wat meer info kan verstrekken.

Groetjes Marie Jose :P :lol:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: scholen in omgeving pattaya

#2 Bericht door jumbo » woensdag 13 september 2006, 07:27

marie jose schreef:Hallo,

Wij willen over een paar jaar verhuizen naar pattaya iets erbuiten jomtien.
Zijn er nederlandse gezinnen met schoolgaande kinderen? Zou graag hier iets meer over te weten komen. Weet wel dat er in pattaya een internationale school is. Ben benieuwdt of iemand me wat meer info kan verstrekken.

Groetjes Marie Jose :P :lol:
Er is een Nederlandse school in Rayong even verder als Jomtien/Pattaya
Ik denk dat je via de Nederlandse Vereniging Thailand wel meer informatie kunt krijgen

Je kunt overigens niet zo maar op eigen wens verhuizen naar Thailand er zitten haken en ogen aan de vestiging hier die het onmogelijk maken voor mensen beneden de 50, zonder 'bloedlink', kapitaal investering of werk zich in Thailand te vestigen. Is daar rekening mee gehouden in je plan??

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

marie jose
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 11
Lid geworden op: maandag 11 september 2006, 22:19

#3 Bericht door marie jose » woensdag 13 september 2006, 10:25

hoi Jumbo!,

Over 3 jaar is mijn man 50,de bedoeling is om als het mogelijk is een stuk grond te kopen en daar een huis op te zetten. de komende jaren willen we zo vaak mogelijk naar thailand gaan om ten eerste op zoek te gaan naar een mooie plek waar we evt. grond kunnen kopen. en ten tweede om al een beetje te wennen. Ik heb al veel gelezen op dit forum en begrijp dat het niet makkelijk is om als je niet getrouwd bent met een thai een stuk grond en huis te kopen. Maar er zijn wat ik ook begrepen heb wat constructies waardoor het wel mogelijk is. Waar ik me het meest druk om maak is eigenlijk de school voor mijn dochter.Aan de andere kant denk ik kinderen passen zich snel aan!,misschien wel sneller als ons.

groetjes marie jose

marie jose
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 11
Lid geworden op: maandag 11 september 2006, 22:19

#4 Bericht door marie jose » woensdag 13 september 2006, 10:36

hoi hoi,

Ik wou nog even toelichten dat als we in thailand gaan wonen,onze zaken hier verpachten dus dat wordt dan ons inkomen.
groeten marie jose

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#5 Bericht door jumbo » woensdag 13 september 2006, 10:37

marie jose schreef:hoi Jumbo!,

Over 3 jaar is mijn man 50,de bedoeling is om als het mogelijk is een stuk grond te kopen en daar een huis op te zetten. de komende jaren willen we zo vaak mogelijk naar thailand gaan om ten eerste op zoek te gaan naar een mooie plek waar we evt. grond kunnen kopen. en ten tweede om al een beetje te wennen. Ik heb al veel gelezen op dit forum en begrijp dat het niet makkelijk is om als je niet getrouwd bent met een thai een stuk grond en huis te kopen. Maar er zijn wat ik ook begrepen heb wat constructies waardoor het wel mogelijk is. Waar ik me het meest druk om maak is eigenlijk de school voor mijn dochter.Aan de andere kant denk ik kinderen passen zich snel aan!,misschien wel sneller als ons.

groetjes marie jose
Prima idee, wens je alle goeds toe.
Voor je dochter hangt het een beetje van haar leeftijd af en of er voor haar leeftijd een klas/opleiding in Rayong beschikbaar is, anders zou ik met een engelse cursus gaan beginnen....

Volg de berichten want regeling zijn aan veranderingen onderhavig.

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

marie jose
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 11
Lid geworden op: maandag 11 september 2006, 22:19

#6 Bericht door marie jose » woensdag 13 september 2006, 21:27

hallo jumbo,

bedankt voor je reactie!,ik ben idd van plan mijn dochter op engelse les te doen. Maak binnekort ook een afspraak op thaise ambasade met mevr plug .(volgens verschillende berichten op dit forum moet ik bij haar info winnen). Nog een vraag wat denk jij wat verstandiger is huis bouwen of bestaandt huis kopen?. en eehh nog een vraag ...als mijn man 50 is ben ik 35 hoe zit het dan met mijn visa?

groetjes marie jose :lol:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#7 Bericht door jumbo » donderdag 14 september 2006, 02:34

Ik denk dat je het huis kopen of bouwen idee wat nader moet onderzoeken er zijn vele haken en ogen aan en het is niet eenvoudig tot onmogelijk als buitenlander zonder enige betrekking tot Thailand (in relatie of op andere wijze) een huis te verwerven of realiseren.
Er zijn mazen in de wet en de mazen worden op korte of langere termijn allemaal gedicht.
Kijk maar eens naar de mogelijkheden.
Vwb het visa in mevr. P inderdaad een goede referentie maar ook zij is niet alleswetend en kent niet de secundaire mogelijkheden en 'oplossingen'
Normaliter indien je man een visum krijgt zijn jij en je dochter een dependant/afhankelijke en zouden jullie ook een visum dienen te krijgen


J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”