Ja, oversteken is ook een drama zeker wat later als het routine wordt en je niet meer nadenkt bij de automatismen en oude gewoontes het soms weer overnemen....Jim schreef:nope, in bangkok ga ik met taxi of sky train.
niet omdat ik niet zelf zou durven rijden maar omdat het veel makkelijker, sneller en goedkoper is.
achter in de taxi is het altijd wel leuk te zien hoe de chauffeur voorrang neemt en gewoon door douwt tot hij er tussen zit.
en dat doet niet alleen hij maar ook de (vele) stadsbussen, vrachtwagens en eigenlijk iedereen.
dan nog de zigzaggende tuk tuks.. geef mijn portie maar aan fikkie
als je al een weekje of wat heb rondgereden in thailand ok. dan red je het wel als je een beetje chauffeur skills hebt.
maar koud uit 't vliegtuig de auto in tijdens de spits.....
misschien is het verstandiger om eerst te leren oversteken (eerst naar rechts kijken!!) zonder dat je geplet wordt door de eerste de beste stadsbus
Ook het links aanhouden in het begin was moeilijk op locaties vlakbij huis, maar je frist op als de tegenligger ook aan 'jouw' kant blijft karren

Later is NL zei mijn dochter op een gegeven moment; Uh pap, zou je niet eens naar de rechterkant gaan???
J