Tips voor de nachttrein Chiang Mai

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Zaan
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

Tips voor de nachttrein Chiang Mai

#1 Bericht door Zaan » zondag 06 augustus 2006, 15:26

Zoals de topic titel al doet vermoeden..

Wat zijn de Do's en Dont's tijdens de reis met de nachttrein (2e klasse-airco) naar CM?

Omdat we toch uit diverse hoeken verhalen horen over ongenode gasten die op de trein springen en je tijdens de slaap van je spullen ontdoen :shock:

Spookverhalen of......

khonkaen
Erelid
Erelid

#2 Bericht door khonkaen » maandag 07 augustus 2006, 02:30

je kan beter een 1e klas coupe nemen .. = 2 persoons en kan je op slot doen , dus geen last van ongenode gasten...

willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Mirke

#3 Bericht door Mirke » maandag 07 augustus 2006, 09:23

Ben het helemaal met je eens, als het lukt tenminste om 1e klas te boeken. Wij hadden 2x 1e klas geboekt, maar 1 maal 2e klas moeten reizen, omdat de trein geen 1e klas had.
Het voordeel van 1e klas is inderdaad dat je de coupe van binnenuit met een haakje op slot kunt doen, dus geen zorgen om je bagage. Tussen 2 coupes kan een binnenmuur opengezet worden, zodat je met zijn vieren kunt slapen en wel met zessen kunt zitten. Ideaal voor het reizen met een gezin. Alle bagage staat veilig in het midden.
Voor de 2e klas hadden wij gebruik gemaakt van een speciaal slot om de tassen aan elkaar en het bagagerek vast te maken. Alle waardevolle spullen (behalve de zaken die we op ons lichaam droegen) zaten in een rugzak met ingebouwd veiligheidsnet (van dun staaldraad) wat je met de ingebouwde kabel en slot vast kunt zetten aan bijv. het kleine bagagerekje boven je bed in de trein. Merk rugzak: Pacsafe.
1 van ons dacht moeite te hebben met in slaap komen en heeft een (in)slaaptabletje genomen en heerlijk geslapen. Vooraf geregeld met de huisarts.
Wij hadden ook ieder een flesje water meegenomen, om je een beetje op te frissen en tanden te poetsen, het water in de trein leek ons niet zo schoon. Drinken is overigens in de trein ook te koop.
Verder niet te veel drinken om toiletbezoek te beperken, deze is al snel niet zo schoon meer.
Als je niet heel vroeg wilt gaan slapen, vraag je om de bedden later op te laten maken, anders zit je om 20.00 uur al op je bed.
Ontbijten in de trein is af te raden, niet lekker. Deze tip hadden wij van anderen gekregen en werd bevestigd door de mensen die wel een ontbijt hadden besteld. Wij hadden wat broodjes vooraf bij de 7/11 gekocht en deze opgegeten. Je komt redelijk op tijd aan en kunt daarna ook nog goed ontbijten in je hotel of elders.
De airco staat redelijk koud afgesteld, je kunt een extra deken vragen of wat warms aantrekken.

henhou
heeft ervaring
heeft ervaring

#4 Bericht door henhou » maandag 07 augustus 2006, 11:18

Ik heb een keer 1e klas, dus met airco, gereisd. Daarna 2 keer 2e klas met fan. Dat laatste is ons (gezin met 2 kinderen) veel beter bevallen. De airco was idd veel te koud. We lagen echt te vernikkelen.
Ik heb me in 2e klas geen moment onveilig gevoeld, wel voor de zekerheid mijn papieren en geld bij met in bed gelegd.
Het ontbijt stelt idd niet veel voor.
Goede reis,
Henhou

khonkaen
Erelid
Erelid

#5 Bericht door khonkaen » dinsdag 08 augustus 2006, 00:48

in een 1e klas coupe , kan je de airco zelf regelen , je kan ze minder laten blazen en eventueel enkele blazers uitschakelen...

willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Manuel
Expat
Expat
Contacteer:

#6 Bericht door Manuel » dinsdag 08 augustus 2006, 04:12

Ik zou altijd de eerste class aanraden......

Blondje
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Blondje » dinsdag 08 augustus 2006, 07:51

Zelf hadden wij 2e klasse met slaapplaats en airco geboekt.........maar niet gekregen. In plaats daarvan uren rechtop kunnen zitten zonder enige verkoeling aangezien de fans steeds werden uitgezet. Plakkerig en gaar kwamen wij op Don Muang aan.
Woei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jantra
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Jantra » dinsdag 08 augustus 2006, 11:23

Reizen altijd 2e klas airco, het liefst lower bed ivm licht en airco. Ik voel me nergens in Thailand onveilig en heb het verhaal over illegale meerijders nog niet eerder gehoord. Kan het me ook niet voorstellen daar er zeer goed wordt gecontroleerd. En idd absoluut niks te eten nemen in de trein. Je zal de eerste niet zijn die daar een voedselvergiftiging van krijgt.
Carpe Diem

Blondje
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Blondje » dinsdag 08 augustus 2006, 12:19

Werd idd goed gecontroleerd, zowel in de trein zelf als bij het instappen. Ook zat er in onze coupe heel de tijd personeel. Dat je ondanks dat op je spullen moet letten lijkt me niet meer dan logisch, want je kunt overal bestolen worden; in de trein, op straat of zelfs in je hotelkamer.
Woei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast

#10 Bericht door Gast » woensdag 09 augustus 2006, 14:38

Ik heb 2e klas gereisd en dat was zeer goed te doen. Geen last gehad van ongewenste gasten en ook onze spullen waren er nog. Die hadden we gewoon vastgemaakt aan het bagarek naast t bed.

Ook wij hadden van tevoren gehoord dat het ontbijt af te raden was. Die hebben we dus ook niet genomen.

Het toiletgebruik is ook niet aan te raden. De stank is niet te houden. Maar ja, als je moet dan moet je :wink: gewoon een kwestie van niet te veel drinken in de trein.

Verder sliep m´n bed/bank heerlijk!! Dat was één van m´n beste nachten! :D

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”