klamboe

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Sabina
komt net kijken
komt net kijken

klamboe

#1 Bericht door Sabina » maandag 07 augustus 2006, 09:07

haai, kan iemand mij vertellen hoe dat in thailand werkt, het advies om geen malaria te krijgen is smeren met deet en onder een klamboe slapen.

Maar is het dan zo dat je dat ding zelf mee moet nemen of zijn in de meeste hotels die dingen aan wezig??

zo niet, zijn er dan ophang systemen voor als je er zelf een bij je hebt,,

Ben
Expat
Expat

Re: klamboe

#2 Bericht door Ben » maandag 07 augustus 2006, 09:37

Sabina schreef:haai, kan iemand mij vertellen hoe dat in thailand werkt, het advies om geen malaria te krijgen is smeren met deet en onder een klamboe slapen.

Maar is het dan zo dat je dat ding zelf mee moet nemen of zijn in de meeste hotels die dingen aan wezig??

zo niet, zijn er dan ophang systemen voor als je er zelf een bij je hebt,,
Thailand is malaria vrij medicatie niet nodig wordt ook niet geadviseerd bescherming voor muggen beten is beter insmeren kan
knokkelkoorts komt nog wel voor maar is je gezondheid goed loop je weinig risico in een hotel heb je geen klamboe nodig daar waar water is zullen ook meer muggen zijn in vele resorts zijn klamboes aanwezig het zal er aan liggen waar je verblijft mocht je toch een keer gestoken worden wat wel 100% zeker is geen nood wel jeuk :lol: tandpasta helpt goed tegen jeuk
ik gebruik het altijd, tegen de avond deuren dicht houden over het algemeen valt het allemaal mee ik ben al een tijdje hier nog nooit ziek geworden mijn ervaring, maar wie ben ik.
Een klamboe kan je wellicht ophangen met een beetje handig heid indien niet aanwezig en toch gewenst neem dan voor de zekerheid een waslijntje mee om hem op te hangen .

Sabina
komt net kijken
komt net kijken

#3 Bericht door Sabina » maandag 07 augustus 2006, 09:44

Thailand is malaria vrij medicatie niet nodig wordt ook niet geadviseerd bescherming voor muggen beten is beter insmeren kan
knokkelkoorts komt nog wel voor maar is je gezondheid goed loop je weinig risico in een hotel heb je geen klamboe nodig daar waar water is zullen ook meer muggen zijn in vele resorts zijn klamboes aanwezig het zal er aan liggen waar je verblijft mocht je toch een keer gestoken worden wat wel 100% zeker is geen nood wel jeuk :lol: tandpasta helpt goed tegen jeuk
ik gebruik het altijd, tegen de avond deuren dicht houden over het algemeen valt het allemaal mee ik ben al een tijdje hier nog nooit ziek geworden mijn ervaring, maar wie ben ik.
Een klamboe kan je wellicht ophangen met een beetje handig heid indien niet aanwezig en toch gewenst neem dan voor de zekerheid een waslijntje mee om hem op te hangen .[/quote]

dankje wel voor je reactie,

Mirke

klamboe

#4 Bericht door Mirke » maandag 07 augustus 2006, 10:57

In de hotels met airco is de kans op muggensteken niet zo heel groot, in andere accomodaties waren steeds klamboes voorhanden, ook in de meest primitieve hutjes. Voor malaria hoef je in Thailand niet zo bang te zijn, komt hooguit in de grensgebieden voor. Een groter gevaar levert de steek van de dengue-mug op, als je een besmette mug treft kun je heel ziek worden met hoge koorts. Vorige week in een Thaise krant gelezen dat er dit jaar al 20.000 maal dengue is vastgesteld met 20 dodelijke slachtoffers. Onze zoon is erg ziek geweest in Thailand en de dokter vermoedde als eerste een besmetting met dengue. De symptomen zijn: koortsaanvallen, misselijkheid en overgeven, pijn in spieren en gewrichten, huiduitslag. Alleen de symptomen kunnen bestreden worden, er is geen geneesmiddel voor. Bij een tweede besmetting reageer je nog heftiger.
Deze mug steekt overdag en 's nachts en komt veel in stedelijke gebieden voor. Heel goed insmeren met een een hoge DEET factor, meerdere malen per dag is de beste preventie.

Ben
Expat
Expat

#5 Bericht door Ben » maandag 07 augustus 2006, 11:44

Mirke schreef:In de hotels met airco is de kans op muggensteken niet zo heel groot, in andere accomodaties waren steeds klamboes voorhanden, ook in de meest primitieve hutjes. Voor malaria hoef je in Thailand niet zo bang te zijn, komt hooguit in de grensgebieden voor. Een groter gevaar levert de steek van de dengue-mug op, als je een besmette mug treft kun je heel ziek worden met hoge koorts. Vorige week in een Thaise krant gelezen dat er dit jaar al 20.000 maal dengue is vastgesteld met 20 dodelijke slachtoffers. Onze zoon is erg ziek geweest in Thailand en de dokter vermoedde als eerste een besmetting met dengue. De symptomen zijn: koortsaanvallen, misselijkheid en overgeven, pijn in spieren en gewrichten, huiduitslag. Alleen de symptomen kunnen bestreden worden, er is geen geneesmiddel voor. Bij een tweede besmetting reageer je nog heftiger.
Deze mug steekt overdag en 's nachts en komt veel in stedelijke gebieden voor. Heel goed insmeren met een een hoge DEET factor,
meerdere malen per dag is de beste preventie.
20 doden het zijn wel de zwakkere broeders ouderen of kinderen

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Mystic » maandag 07 augustus 2006, 11:45

De mug komt het meest overdag, en tegen de schemering voor, een klamboe tegen de dengue mug is dan ook niet nodig, deet wel ;)
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

Ben
Expat
Expat

#7 Bericht door Ben » maandag 07 augustus 2006, 11:58

Ter aanvulling

Bescherming tegen de mug is dan ook vooral overdag nodig. Persoonlijke bescherming (kleding, insectenwerendmiddel, muskietennet, enzovoort), en reizen in perioden dat de mug het minst actief is, kan helpen (zie boven). Draag kleren in een neutrale kleur (bruin of groen) in plaats van met felle kleuren. Er wordt wel beweerd dat vitamine B1 (thiamine), driemaal daags ingenomen in doses van 25 tot 50 mg, muggen afweert doordat het de huid een geur geeft die nauwelijks waarneembaar is voor mensen, maar die onaangenaam is voor muggen. Ditzelfde wordt ook beweerd van knoflook (dat een duidelijk sterkere geur verspreidt), maar beide methoden zijn niet bewezen, en worden ook niet aanbevolen.
Ter bescherming tegen de muggen worden de volgende maatregelen aanbevolen:
Wees spaarzaam met het aanbrengen van insectenwerende middelen op de blote huid. Een doeltreffend middel zal 20 tot 30 procent DEET (N,N-diethyl-m-toluamide) bevatten.
DEET in hoge concentraties (meer dan 30 procent) kan bijwerkingen hebben, met name bij kinderen. Gebruik daarom geen producten met een DEET-gehalte boven de dertig procent.
Gebruik spuitbussen in open ruimtes om inademing te voorkomen. Breng geen insectenwerendmiddel op de handen van kinderen aan.
Draag kleren met lange mouwen en lange pijpen.
Spuit permethrine of producten met DEET op de kleding, want de muggen kunnen door dunne kleren heen steken.
Hang een muskietennet over het bed als de slaapkamer geen airconditioning of geen horren heeft. Voor extra bescherming kunt u het muskietennet met het insectenwerendemiddel permethrine behandelen.
Spuit permethrine of een ander insectenwerendmiddel in uw slaapkamer voordat u naar bed gaat.

Gast

#8 Bericht door Gast » maandag 07 augustus 2006, 13:15

week in een Thaise krant gelezen dat er dit jaar al 20.000 maal dengue is vastgesteld met 20 dodelijke slachtoffers. Onze zoon is erg ziek geweest in Thailand en de dokter vermoedde als eerste een besmetting met dengue. De symptomen zijn: koortsaanvallen, misselijkheid en overgeven, pijn in spieren en gewrichten, huiduitslag. Alleen de symptomen kunnen bestreden worden, er is geen geneesmiddel voor. Bij een tweede besmetting reageer je nog heftiger.
Deze mug steekt overdag en 's nachts en komt veel in stedelijke gebieden voor. Heel goed insmeren met een een hoge DEET factor,
meerdere malen per dag is de beste preventie.[/quote]

20 doden het zijn wel de zwakkere broeders ouderen of kinderen[/quote]

Heftig zeg, maar wel fijn om te weten dat ook in de mindere hotels er klamboe's zijn.
lekker smeren dus,

Mart
Erelid
Erelid

#9 Bericht door Mart » maandag 07 augustus 2006, 13:29

Hi Sabina,

Wij wonen in Cha-am/Thailand.
Muggen, ach we hebben er ook wel eens last van. Over beschermende kleding weet je nu genoeg.
Klamboe gebruiken wij ook wel eens als we naar de Isaan gaan, want daar hebben we dan geen airco. Maar daar komen nog nauwelijks toeristen.

Een prima insmeermiddels is de spuitbus van JOHNSON, merk OFF, kost 130 TB ( ca 2.70 E ) inhoud 170 g. Beval slechts 15% DEET, en andere afschrikluchtjes voor muggen, en voor mensen een aangename lucht.

Wel door een mug geprikt? Even er een beetje JAMONG opsmeren, kost ca 40 TB, en na enige minuten is de jeuk weg. Na gebruik van JAMONG zeggen wij tegen de heren, handjes wassen voor het plassen ( duidelijk ? )

Dengue, helaas ik ben slachtoffer geweest. Lees mijn inzending op dit Forum.

Een fijne MUGVRIJE vakantie.

Mart
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Sabina
komt net kijken
komt net kijken

#10 Bericht door Sabina » maandag 07 augustus 2006, 13:33

Mart schreef:Hi Sabina,

Wij wonen in Cha-am/Thailand.
Muggen, ach we hebben er ook wel eens last van. Over beschermende kleding weet je nu genoeg.
Klamboe gebruiken wij ook wel eens als we naar de Isaan gaan, want daar hebben we dan geen airco. Maar daar komen nog nauwelijks toeristen.

Een prima insmeermiddels is de spuitbus van JOHNSON, merk OFF, kost 130 TB ( ca 2.70 E ) inhoud 170 g. Beval slechts 15% DEET, en andere afschrikluchtjes voor muggen, en voor mensen een aangename lucht.

Wel door een mug geprikt? Even er een beetje JAMONG opsmeren, kost ca 40 TB, en na enige minuten is de jeuk weg. Na gebruik van JAMONG zeggen wij tegen de heren, handjes wassen voor het plassen ( duidelijk ? )

Dengue, helaas ik ben slachtoffer geweest. Lees mijn inzending op dit Forum.

Een fijne MUGVRIJE vakantie.

Mart
het is duidelijk :P hihi

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”