vakantie Thai
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
vakantie Thai
Beetje rare vraag misschien, maar kan iemand mij vertellen wanneer de Thai zelf vakantie hebben
Ik wil namelijk in april 2007 naar Thailand, maar ik hoorde van iemand dat de Thai dan vakantie hebben, en dat het dan overal wat druk is.

GOD MUST LOVE STUPID PEOPLE, HE MADE SO MANY....
- Denhakke
- Volwaardig lid
- Contacteer:
-
- Volwaardig lid
In april heb je Songkra, Thais nieuw jaar. In de week van 13 - 19 april(geloof ik) zal het pittig druk zijn. Veel water gooien en doden door overmatig drankgebruik met verkeer. Voor en na die week ook druk denk ik doordat veel mensen van en naar huis gaan/komen.
Je leeft niet in de wereld, maar de wereld leeft in jou
- Ben
- Expat
Inderdaad half April Songkran 13 t/m 19 april maar vaak al voor de datum op 11 12 april begint de uittocht van de mensen naar huis vanuit BKK en naar vacantie plaatsen in het hele land het weekend na 19 april kan ook druk zijn op de wegen 11 12 13 april niet geboekt is moeilijk reizen . beter om een plekje te hebben dan .
Als je er niet van houdt nat te worden blijf binnen
het is nl geoorloofd iedereen nat te gooien zonder comentaar het is het Thaise nieuwjaar mocht je het leuk vinden raad ik je aan naar omgeving Khoasan road te gaan ,tip pak je portemonai en mobiel in plastic in .
veel plezier .
Als je er niet van houdt nat te worden blijf binnen

veel plezier .
- Jim
- Volwaardig lid
Re: vakantie Thai
maak je geen zorgen. de kans dat je tijdens je vakantie onder de voet wordt gelopen door vakantie vierende thai is uitzonderlijk klein.Kris schreef:Beetje rare vraag misschien, maar kan iemand mij vertellen wanneer de Thai zelf vakantie hebbenIk wil namelijk in april 2007 naar Thailand, maar ik hoorde van iemand dat de Thai dan vakantie hebben, en dat het dan overal wat druk is.
de thai hebben over het algemeen geen geld om uitbundig op vakantie te gaan.
als ze toch gaan is het zeker niet naar de plaatsen waar de farang zich nestelen (phuket, pattaya, phi phi, koh chang etc) want dat is veel te duur.
-
- Erelid
Vakantie in April
Hi Jim,
Nu maak je toch een behoorlijke vergissing.
Ik heb schoolgaande kinderen. Eind maart gaan de scholen, ook universiteiten, dicht. Begin juni gaan de scholen weer open. In die periode gaan de Thais op vakantie. Ik woon in Cha-am. Hier en ook in Hua Hin is het in die periode VOL.
We hebben hier 7 km strand en op de kustlijn staat het echt helemaal vol met stoelen en auto's.
Songkran, de eerste week van April is er nagenoeg geen kamer meer te huur. De kamerprijzen zijn dubbel of meer. Druk? Hier wordt een eenrichtingsverkeer ingesteld. File rijden dus.
Geld, hoe dan ook voor Songkran hebben ze allemaal geld ( lees schuld) Kijk eens naar het drankmisbruik, lees de verhalen over de vele doden, en dan zwijgen we over de zeer vele gewonden.
Waterfeest, leuk of niet, wij doen er wel aan mee, maar omstreeks 17.00 uur wordt het weer droog.
Mart
Ik heb schoolgaande kinderen. Eind maart gaan de scholen, ook universiteiten, dicht. Begin juni gaan de scholen weer open. In die periode gaan de Thais op vakantie. Ik woon in Cha-am. Hier en ook in Hua Hin is het in die periode VOL.
We hebben hier 7 km strand en op de kustlijn staat het echt helemaal vol met stoelen en auto's.
Songkran, de eerste week van April is er nagenoeg geen kamer meer te huur. De kamerprijzen zijn dubbel of meer. Druk? Hier wordt een eenrichtingsverkeer ingesteld. File rijden dus.
Geld, hoe dan ook voor Songkran hebben ze allemaal geld ( lees schuld) Kijk eens naar het drankmisbruik, lees de verhalen over de vele doden, en dan zwijgen we over de zeer vele gewonden.
Waterfeest, leuk of niet, wij doen er wel aan mee, maar omstreeks 17.00 uur wordt het weer droog.
Mart
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
- Ben
- Expat
Re: vakantie Thai
In korat lopen ze je ook onder de voet Jim, als je er al kunt komen das eenvan de allerdrukste routes voor songkran de hele isaan gaat naar huisJim schreef:maak je geen zorgen. de kans dat je tijdens je vakantie onder de voet wordt gelopen door vakantie vierende thai is uitzonderlijk klein.Kris schreef:Beetje rare vraag misschien, maar kan iemand mij vertellen wanneer de Thai zelf vakantie hebbenIk wil namelijk in april 2007 naar Thailand, maar ik hoorde van iemand dat de Thai dan vakantie hebben, en dat het dan overal wat druk is.
de thai hebben over het algemeen geen geld om uitbundig op vakantie te gaan.
als ze toch gaan is het zeker niet naar de plaatsen waar de farang zich nestelen (phuket, pattaya, phi phi, koh chang etc) want dat is veel te duur.
langs deze weg als je een beetje pech hebt rij je de dubbele tijd naar korat
En de veronderstelling dat een thai geen geld heeft en niet op vacantie kan is ook niet zo in Thailand wonen meer mensen dan je denkt die geld zat hebben die kunnen echt wel op vacantie zo'n naar de duurdere accomodties, 10 % van de thaiers kan dat net zo vlot betalen als een farang 1of 2 % doet het tijdens songkran ook 75 miljoen inwoners 2 % daarvan zijn een 1.500000 mil , die stroom vacantiegangers komt er extra bij wij zijn verleden jaar ook in pran buri geweest en ook in
Cha am het is daar hutje mutje met die dagen .
- Ben
- Expat
Kris schreef:Dus als ik het goed begrijp, beter begin maart, en dan 3 weekjes?
Eigenlijk wel begin maart temp iets beter dan april dan is het hoogzomer hier en Hot Hot Hot .
wen je ook beter aan de hoge temp die je week 3 van maart al kan hebben maar regen zal er niet veel zijn ik denk nauwelijks of niet.
- Jim
- Volwaardig lid
Re: Vakantie in April
cha'am en bang saen zijn idd de plaatsen waar de thai zelf graag vakantie vieren. daar kan het heel druk worden. de meesten peren hem 's avonds ook weer naar huis om 's morgens weer terug te komen om die dubbele kamer prijzen te ontlopen.Mart schreef:Hi Jim,
Mart
over het algemeen zie je daar toch heel weinig westerlingen.
als je niet van files houdt moet je niet vlak voor of vlak na songkran grote afstanden met de auto of bus willen afleggenIn korat lopen ze je ook onder de voet Jim, als je er al kunt komen das eenvan de allerdrukste routes voor songkran de hele isaan gaat naar huis
langs deze weg als je een beetje pech hebt rij je de dubbele tijd naar korat

vorig jaar kon ik gewoon de dag na songkran ongeboekt vliegtickets kopen voor cm - bkk (voor 4 personen).
10% lijkt me een beetje veel maar in bang saen heb ik wel meerdere lambourghini's over de boulevard zien rijden10 % van de thaiers kan dat net zo vlot betalen als een farang

tijdens songkran moet je gewoon blijven zitten waar je zit en genieten van het feest. geen reden om je vakantie te verplaatsen vind ik.
ik zou eerder m'n vakantie juist plannen tijdens songkran.
-
- Erelid
song kran is een totaal uit de hand gelopen 'feest'
het grootste plezier hebben ze als ze iemand met een brandslang van zijn brommertje kunnen spuiten... of een emmer water met ijsklontjes in zijn gezicht kunnen smijten..
ik ga wel eens kijken , maar overal keiharde dreunende muziek, waar je auto van staat te trillen.. en er wordt file gereden , omdat wegen afgesloten worden .. ramen en deuren blijven op slot , maar de auto wordt ondergesmeerd met talkpoeder en/of een kleurtje.. iedereen is bezopen...
oorspronkelijk , en in ons dorp is dat nog zo, krijg je een beetje lauw water in je nek gegoten en een veeg talkpoeder op je wangen ... voor je geluk en gezondheid in het komende jaar..
geef mijn portie maar aan fikkie.. ik zorg er wel voor voldoende eten en drinken in huis te hebben, anders laat ik het door de vrouwen halen..
die vinden het wel leuk, hoe natter hoe beter...
laten we het maar niet over de doden en gewonden in het verkeer hebben, dat bederft de pret toch ook niet..
willem, nederthai
het grootste plezier hebben ze als ze iemand met een brandslang van zijn brommertje kunnen spuiten... of een emmer water met ijsklontjes in zijn gezicht kunnen smijten..
ik ga wel eens kijken , maar overal keiharde dreunende muziek, waar je auto van staat te trillen.. en er wordt file gereden , omdat wegen afgesloten worden .. ramen en deuren blijven op slot , maar de auto wordt ondergesmeerd met talkpoeder en/of een kleurtje.. iedereen is bezopen...
oorspronkelijk , en in ons dorp is dat nog zo, krijg je een beetje lauw water in je nek gegoten en een veeg talkpoeder op je wangen ... voor je geluk en gezondheid in het komende jaar..
geef mijn portie maar aan fikkie.. ik zorg er wel voor voldoende eten en drinken in huis te hebben, anders laat ik het door de vrouwen halen..
die vinden het wel leuk, hoe natter hoe beter...
laten we het maar niet over de doden en gewonden in het verkeer hebben, dat bederft de pret toch ook niet..
willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend
-
- Erelid
SONGKRAN,
Leuk of niet, druk of niet, zie
http://www.2bangkok.com/2bangkok/songkr ... 2005.shtml
Mart
Leuk of niet, druk of niet, zie
http://www.2bangkok.com/2bangkok/songkr ... 2005.shtml
Mart
Was het maar waar dat ....................