vrije mensen?

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Blondje
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#106 Bericht door Blondje » maandag 31 juli 2006, 17:49

Mystic schreef:
Blondje schreef:PS; Net zo goed als er vrouwen zijn die zogenaamd stoere mannen willen, kan iemand mij even vertellen wat zoveel mannen leuk vinden aan het 'hihi..wat ben ik toch hulpeloos..hihi' type vrouwtje? Je kent ze wel grote vragende ogen, overgevoelig en een beetje jankerig.

Ik zou als man werkelijk stapelgek worden van een dergelijke onvermogende partner, wiens handje maar vastgehouden dient te worden. Hoewel ik, eerlijk is eerlijk, regelmatig misbruik maak van de 'behulpzaamheid' van mannen die hun ego streelt;)
LOL Blondje, enige hypocrisie is mij ook niet vreemd hoor, zelf heb ik nog nooit een autoband verwisseld, spin weggehaald, en wel meer van dat soort dingen, vuilnis zet ik overigens wel zelf buiten ;)
Ik denk dat mannen graag een soort Tarzan willen zijn, diep in hun hart, daarom hebben ze ook zo'n hekel aan vrouwen die Tarzan al op hun nachtkastje hebben staan ;)
Mys, waarom het hypocrisie noemen? Ik vind het eerder een ouderwets staaltje opportunisme. Heerlijk! Welke vent krijgt het nou voor elkaar een wildvreemde vrouw zijn baal hondenvoer oid naar boven te laten sjouwen??? :wink:
Woei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

PaulV
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#107 Bericht door PaulV » maandag 31 juli 2006, 22:58

Dames,

Allemaal onderdeel van het paringsritueel, toch? Als de jaren verstrijken maakt het blijkbaar geen indruk meer en werkt het niet meer, maar blijven we toch de redder in nood spelen. Je weet maar nooit.

groet,
Paul

jumbo
Expat
Expat

#108 Bericht door jumbo » dinsdag 01 augustus 2006, 02:16

Ondanks dat ik de nodige dingen heb bijgedragen in het huishouden en nog wel doe (wat overigens voornamelijk bestond uit het huren van een maid of de aanschaf van een afwasmachine :wink: ) vind ik mezelf nog wel een man.
Ik moet bij films regelmatig slikken en mijn partners zijn/waren daar altijd van op de hoogte en waren blij dat ik begrip had voor hun vrouwelijkheden.
Dat ik buiten de deur wat meer macho overkwam en mijn partners daardoor vaak te horen kregen; wat een ongelikte beer....maar wel een lekker beertje! namen ze voor lief omdat zij mijn innerlijk wel kenden.

Niet geheel vreemd was dat mijn (hoger opgeleide) vrienden hun taken in het huishouden ook nooit omzeilden, al was het met de Franse slag, het werd gewaardeerd. Mijn veronderstelling is dat bij lager opgeleide mannen het instinct dat de vrouw het huishouden moet doen in de ziel is ingebrand, wellicht door overlevering, en ik denk ook dat als een vrouw niet in haar recht gaat staan dat daar geen verandering in komt. Hoger opgeleide vrouwen hebben wat meer gevoel voor recht en onrecht en zullen dus niet zo eenvoudig over zichzelf heen laten komen.
Ik weet dat ik hierboven generaliseer en er uizonderingen (die de regel bevestigen) zijn

Ik heb jaren en jaren gezocht naar een partner die meer verdiende als ik
:P dat had me echt top geleken, maar ja....you can't have it all
Ik zie wel vaak hoger opgeleide dames in mijn kringen omgaan met lager
opgeleide mannen uit een soort van oerinstinct....lijkt mij.
Ik moedig trouwens wat dat betreft elke gemengde verhouding aan, uiteindelijk geraken we dan allemaal gelijk (geemancipeerd? :P )

Paul inderdaad is Thailand een heel anderegeval en is er een overduidelijke scheiding tussen gestudeerd of fabriekswerknemer/ster en dat weer gedeeltelijk ingegeven door de factor geld
Maar Thaise afgestudeerde dames trekken hun neus zelfs op voor hun mannelijke counterparts. Dat is niet eens met Nederlands te beschrijven
Gelukkig (alleen voor hen dan) moeten ze na hun studie werken en dan komen ze erachter dat de maatschappij in zijn algemeenheid niet op middelmatig opgeleide dames zitten te wachten die denken dat zij het middelpunt van ons sterrestelsel zijn.
Na een paar jaar noeste arbeid en veel gebarhop komen ze dan weer ik contact met hun ooit counterparts en of middenkader managers.
Vreemd genoeg zijn dit soort dames ook vaak in de farang uigaanswijken te vinden (het zijn dus niet allemaal porsitiuees die we daar zien) en proberen daar d wat jongere types aan de haak te slaan.

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#109 Bericht door Nimnuan » woensdag 02 augustus 2006, 00:15

Mystic schreef:
Hoger opgeleide vrouwen hebben moeite een man te vinden punt.
Niet hoger of lager in salaris of opleiding, ze vinden gewoon moeilijk een kerel, puur om het feit dat hoogopgeleide vrouwen met een bovengemiddeld salaris mannen afschrikt.
Is het niet zo dat deze vrouwen meer eisen hebben omdat ze niemand nodig hebben om voor ze te zorgen, maar alleen om hun leven te delen?
Daardoor ook selectiever zijn...
Geld is volgens mij niet echt een factor. Al zal het sommige mannen vast wel dwars zitten.

jumbo
Expat
Expat

#110 Bericht door jumbo » woensdag 02 augustus 2006, 02:21

Nimnuan schreef:
Mystic schreef:
Niet hoger of lager in salaris of opleiding, ze vinden gewoon moeilijk een kerel, puur om het feit dat hoogopgeleide vrouwen met een bovengemiddeld salaris mannen afschrikt.
Is het niet zo dat deze vrouwen meer eisen hebben omdat ze niemand nodig hebben om voor ze te zorgen, maar alleen om hun leven te delen?
Geld is volgens mij niet echt een factor. Al zal het sommige mannen vast wel dwars zitten.
Het zit niet sommige mannen dwars het zit de meeste mannen dwars
en ik kan me voorstellen dat vrouwen selectiever zijn als ze geld hebben maar dat is met mannen nog meer het geval...
J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#111 Bericht door Nimnuan » woensdag 02 augustus 2006, 10:01

jumbo schreef:
Het zit niet sommige mannen dwars het zit de meeste mannen dwars
en ik kan me voorstellen dat vrouwen selectiever zijn als ze geld hebben maar dat is met mannen nog meer het geval...
J
Ik ben bang dat je gelijk hebt :(

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#112 Bericht door Mystic » woensdag 02 augustus 2006, 11:11

Nimnuan schreef:
Mystic schreef:
Vrijwel alle vrouwen worden om die reden selectiever. Het feit dat mannetje/vrouwtje beide voor zichzelf kunnen zorgen is ook direkt (vaak) aanleiding tot de vele scheidingen.
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

PaulV
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#113 Bericht door PaulV » woensdag 02 augustus 2006, 16:24

Mystic schreef:
Vrijwel alle vrouwen worden om die reden selectiever. Het feit dat mannetje/vrouwtje beide voor zichzelf kunnen zorgen is ook direkt (vaak) aanleiding tot de vele scheidingen
Op zich is de situatie dat elk van de partners voor zich zelf kan zorgen natuurlijk nooit aanleiding tot een echtscheiding. Ik denk daarbij: anders waren ze in eerste instantie ook niet samengekomen.

Mijn vrouw en ik zijn naast onze normale beroepsuitoefening ook mediator en hebben, vanuit ons mediationbedrijf, in de loop van de afgelopen 6 jaar een grote verzameling mensen begeleid bij hun echtscheiding. Nog nooit hebben wij meegemaakt dat geld, of het gebrek daaraan, een drijfveer was om te scheiden. Doorgaans zijn er andere factoren die de aanleiding vormen. Beide partners veel geld of beide partners geen geld levert door de bank genomen geen problemen op bij het maken van echtscheidingsafspraken en staat de zorg voor de kinderen centraal. Uiteraard ontstaan de conflicten wel als er sprake is van significante inkomensverschillen. Dan loopt het rechtvaardigheidsgevoel van man en vrouw duidelijk uit elkaar of beter: het rechtvaardigheidsgevoel van de meerverdiener en de minderverdiener. Want als de vrouw de veelverdiener is dan denkt ze net als de meeste mannen. De meeste mannen die minderverdiener zijn vinden wel dat ze recht hebben op alimentatie, maar durven daar uit gene meestal geen druk op te zetten, ondanks dat er sprake is van een rechtspositie. Vrouwen hebben er minder dan mannen (dus: zeker niet altijd) moeite mee om zich zelf in een slachtofferrol te plaatsen. Het deel goed opgeleide vrouwen, met een deeltijdbaan is sneller geneigd de onafhankelijkheid te zoeken en uitbreiding van werk na te streven en laat vaak de mogelijkheid tot partneralimentatie voor wat het is.

Ik heb geen flauw idee, maar ben wel zeer benieuwd hoe echtscheidingen zich in Thailand voltrekken. Ik kan me voorstellen dat dit ook nuttige informatie zou zijn voor NL'rs die de ambitie hebben om hun Thaise vriendin te trouwen.

groet,
Paul

khonkaen
Erelid
Erelid

#114 Bericht door khonkaen » woensdag 02 augustus 2006, 17:20

ik krijg het idee dat het meeste gaat over nederlandse vrouwen...

van een thaise vrouw mag een man helemaal niks doen... behalve kindjes maken en voor zijn eigen westers eten zorgen, omdat zij daar geen verstand van hebben...
zelfs mannenklussen , zoals een nieuwe waterleiding aanleggen, of een afvoer repareren is er niet bij... evenmin als nieuwe kasten of bedden in elkaar zetten... zelfs een biertje of cola inschenken of een pakje sigaretten openmaken ..doen de vrouwen .. je hoeft het niet eens te vragen.. zij letten op of het je aan niets ontbreekt, of kunnen gedachten lezen...

mijn vrouw zegt altijd 'I can do, what a man can do' en is daar trots op..

ik ben eens kort getrouwd geweest met een 'geemancipeerde ' nederlandse vrouw, die zelfs nog een assertiviteitscursus gevolgd had...
ik sprak tot haar, als jij toch naar AH gaat, wil je dan een pakje shag voor mij meebrengen ?? en kreeg als antwoord ' ik ben je slavin niet, en je hebt toch zelf poten aan je lijf'

als ik hier zou gaan schoonmaken of afwassen , zou ik mijn vrouw beledigen, zij zou denken dat zij het niet goed doet...
daarom sta ik altijd vroeg op , kan ik zelf mijn koffie maken... en een colaatje inschenken...

willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Mart
Erelid
Erelid

Vrij zijn.

#115 Bericht door Mart » woensdag 02 augustus 2006, 18:34

Waarde Willem,

Ik ben het in grote lijnen met je eens, maar even niet vergeten ISAAN. Hier in de "Randstad" van Thailand, zie ik toch ook nog wel hele andere dingen. Helaas is toch vaak de domme falang de sigaar. Een van de reden is natuurlijk de afkomst, het voormalige beroep /cq hobby en de wijze waarop de falang de partner heeft verwend. En nu is er beslist geen sprake van hoger opgeleide vrouw, maar meer kennis van goochel trucjes, zoals:
Ik wil naar de supermarkt, jij brengt me wel even he, schat.
En ook als het tot een echtscheiding komt is het vaak van:
En nu weg, anders komt mijn familie wel even.

Willem, jij weet net zo goed dat er hele slimme vrouwtjes rondlopen in Thailand, en ook vele domme mannetjes.

Zoiets als: "ik ben je slaaf niet, en je hebt toch zelf poten aan je lijf' dat heb ik hier nog niet kunnen zeggen, want als ik ook 's avonds laat zou zeggen: Ik heb vergeten sigaretten te kopen, dan hoor ik: Wacht maar even, ik ga wel even naar 7/11.

Ik heb het nog makkelijker. Ik hoef geen kindjes meer te maken, en ik hoef ook geen westers eten te koken, want het laatste doet mijn vrouw ook nog, en met plezier, want zij een gedeelte zelf op. Maar goed, ik moet wel periodiek naar de ATM, voor wat, hoort wat.

Vroeg opstaan doe ik ook niet, want zij wil beslist de kinderen naar school brengen, ik mag af en toe de kids van school halen, en regelmatig met hen gaan zwemmen. Maar ik moet de kids begeleiden in Engels en Nederlands, en dat vind ik nog leuk ook.

Als ik een aantal inzendingen nog een keer lees, ben ik erg blij dat ik hier in Thailand erg vrij ben.

Mart
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#116 Bericht door Jim » woensdag 02 augustus 2006, 18:35

khonkaen schreef: ik sprak tot haar, als jij toch naar AH gaat, wil je dan een pakje shag voor mij meebrengen ?? en kreeg als antwoord ' ik ben je slavin niet, en je hebt toch zelf poten aan je lijf'
is dat niet een scene uit romeo en julia?

serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#117 Bericht door serpay » woensdag 02 augustus 2006, 19:25

Waarom is het zo fantastisch om een vent te zijn ?
1. Vrijwel al het naakt op TV is vrouwelijk;
2. Je weet van alles over massa vernietigingswapens;
3. Als je vijf dagen weg gaat, hoef je maar een koffer mee te nemen;
4. De rij voor het toilet is altijd minstens 80% korter;
5. Je krijgt zelf alle flessen en potten open;
6. Vrienden van vroeger zeggen niet "Goh, je bent wel dikker geworden<"br> 7. Als je naar de kapper wilt, hoef je niet eerst te sparen;
8. Als je aan het zappen bent, hoef je niet telkens te stoppen als je een soap tegenkomt;
9. Als je solliciteert, letten ze niet op je kont;
10. Al je orgasmes zijn echt;
11. Een bierbuik hoeft geen probleem te zijn in je relatie;
12. Je kunt in je eentje naar het toilet gaan;
13. Een gemiddeld telefoongesprek duurt 30 seconden;
14. Als men kritiek op je werk heeft, hoef je niet in paniek te raken omdat "iedereen een hekel aan je heeft"
15. Je kunt zonder moeite je eten dood maken;
16. De schuur is van JOU;
17. Niemand verwacht van je dat je attent of galant bent;
18. Niemand vraagt zich stiekem af of je "alles doorslikt";
19. Je hoeft nooit het toilet schoon te maken;
20. Je kunt je douchen en aankleden in 10 minuten;
21. Als je sex hebt hoef je je niet druk te maken over je reputatie;
22. Als iemand je ergens voor vergeet uit te nodigen, hoef je daarom geen ruzie met hem te maken;
23. Je onderbroeken kosten F10,- per drie;
24. Geen van je collega's kan je aan het huilen krijgen;
25. Je moet niet naar fitness toe;
26. Lager als je nek hoef je je niet te scheren;
27. Je hoeft 's nachts niet tegen een harige kont aan te kruipen;
28. Als je 34 bent en nog steeds vrijgezel, maakt niemand zich echt druk;
29. Je kunt meedoen aan wedstrijden ver-pissen;
30. Je hoeft je nooit op te maken;
31. Je kunt minister- president worden;
32. Een bloemetje maakt alles weer goed;
33. Je kan 98% van de tijd die je wakker bent aan sex denken;
34. Je hoeft je niet druk te maken als je witte T-shirt nat wordt;
35. Je hebt aan drie paar schoenen meer als genoeg;
36. Waar je ook bent, je kunt altijd een banaan eten;
37. Je kunt alles zeggen wat je wilt, zonder je daarom druk te maken;
38. Voorspel is slechts een optie;
39. Frans Bauer? Wie is dat?;
40. Als er een mop wordt verteld, stopt niemand als je binnenkomt;
41. Je voelt nooit de drang om te voorkomen dat een dronken vriend sex heeft;
42. Je begrijpt wat de garagehouder je vertelt;
43. Het maakt je niet uit als niemand ziet dat je naar de kapper bent geweest;
44. De wereld is een groot urinoir;
45. Als je een T- shirt aanhebt kun je nog steeds springen;
46. Je hoeft nooit je benen te waxen;
47. Je hebt geen probleem als je alleen maar zelfbedienings-benzinestations tegenkomt;
48. Je kunt op minstens 20 manieren een bierflesje openen;
49. Wat je ook aanhebt, je kunt met je benen wijd zitten;
50. Hetzelfde werk, meer loon;

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Douchen

Hoe douchen mannen en vrouwen ?
Het is een riskant onderwerp; vrouwen en mannen met elkaar vergelijken maar hier zit waarschijnlijk voor iedereen wel iets herkenbaars in..........
Hoe doucht een vrouw:
1. Doet al haar kleren uit en doet ze, op kleur gesorteerd, in de wasmand.
2. Loopt naar de badkamer in haar ochtendjas. Als ze haar man / vriend onderweg tegenkomt bedekt ze alle, eventuele, blote plekjes en haast zich naar de badkamer.
3. Bekijkt haar lichamelijke gesteldheid in de spiegel. Ze zet haar buik uit zodat ze nog meer kan klagen over het feit dat ze te dik is.
4. Stapt de douche in maar niet zonder een washandje, een spons, een puimsteentje en een scheermesje.
5. Ze wast haar haren met komkommer en kamille shampoo waar 85 extra vitamines aan toegevoegd zijn.
6. Wast haar haren nogmaals met Komkommer en Kamille shampoo waar 85 extra vitamines aan toegevoegd zijn.
7. Doet komkommer en kamille crèmespoeling in haar haren waar 85 extra vitamines aan toegevoegd zijn. Laat dit minstens een kwartier zitten.
8. Wast haar gezicht met abrikozen scrub totdat het rood en rauw is.
9. Wast de rest van haar lichaam met Walnoten en Mandarijnen body wash.
10. Spoelt de crèmespoeling uit haar haren. Dit duurt zeker 15 minuten aangezien ze er zeker van moet zijn dat alle restjes uit haar haren verdwenen zijn.
11. Scheert onder haar oksels en haar benen. Twijfelt of ze haar bikinilijn ook moet doen maar besluit die te waxen.
12. Gilt de hele boel bij elkaar als haar man / vriend aan de kraan beneden zit waardoor bij haar de temperatuur daalt.
13. Draait de kranen dicht.
14. Droogt alle druppels af met een washandje.
15. Stapt uit de douche. Droogt zich af met een handdoek die het formaat heeft van een klein land in Afrika. Wikkelt een handdoek van hetzelfde formaat om haar haren.
16. Checkt haar hele lichaam op de eventuele aanwezigheid van puistjes o.i.d. Indien gevonden gaat ze deze te lijf met nagels en tang.
17. Smeert haar hele lichaam 2x in met hydraterende bodymilk.
18. Gaat terug naar de slaapkamer gehuld in een ochtendjas.
19. Als ze haar man / vriend onderweg tegenkomt verhuld ze alle eventuele aanwezige blote plekjes en trekt een sprintje naar de slaapkamer.
20. Doet er anderhalf uur over om zich aan te kleden.

Hoe doucht een man:
1. Trekt op de rand van het bed al zijn kleren uit en laat ze daar op een hoop liggen.
2. Loopt in zijn nakie naar de badkamer. Als hij zijn vrouw / vriendin onderweg tegenkomt doet ie alsof hij haar wil grijpen terwijl hij oerkreten uitslaat.
3. Kijkt in de spiegel naar zijn goddelijke lijf en checkt of zijn spieren al gegroeid zijn (nee). Bewonderd het formaat van zijn geslachtsdeel. Krabt aan zijn zak en ruikt daarna aan zijn vingers.
4. Stapt onder de douche.
5. Zoekt niet naar een washandje o.i.d., die gebruikt hij toch niet.
6. Wast zijn gezicht.
7. Wast zijn oksels.
8. Lacht zich dood om het geluid dat zijn winden maken onder de douche.
9. Wast zijn geslachtsdeel en de omliggende gebieden.
10. Wast zijn bilnaad waarna er haren op het stuk zeep blijven zitten.
11. Wast zijn haar met shampoo, laat de crèmespoeling staan op het plankje (dat gebruikt hij never)
12. Maakt een hanenkam van zijn ingezeepte haren.
13. Trekt het douchegordijn opzij om zichzelf in de spiegel te bekijken.
14. Piest (gewoon onder de douche)
15. Spoelt zich af en stapt uit de douche. Daarbij niet lettend op het water dat op de vloer is beland omdat het douchegordijn buiten de douche heeft gehangen.
16. Droogt zich gedeeltelijk af.
17. Bekijkt zichzelf in de spiegel en bewondert de maat van zijn geslachtsdeel. Staat een handdoek om zijn onderlijf.
18. Laat het douchegordijn open en laat de natte badmat op de vloer liggen.
19. Laat het licht en de ventilator aan.
20. Loopt terug naar de slaapkamer. Als hij onderweg zijn vrouw / vriendin tegenkomt rukt hij de handdoek van zich af, grijpt zijn geslachtsdeel en roept: "Kom maar op moppie hahaha."
21. Gooit de natte handdoek op het bed en is binnen 2 minuten klaar met aankleden.

en toch :D :D :D
Alfisti rebeli

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#118 Bericht door Mystic » woensdag 02 augustus 2006, 23:26

Mystic schreef:
Nimnuan schreef:
Mystic schreef:
Vrijwel alle vrouwen worden om die reden selectiever. Het feit dat mannetje/vrouwtje beide voor zichzelf kunnen zorgen is ook direkt (vaak) aanleiding tot de vele scheidingen.
Het geld is hierbij niet de aanleiding, maar wel het feit dat beide partners economisch onafhankelijk van elkaar zijn, maakt scheiden eenvoudiger. Zodoende zie je in bv hier in Nederland zo'n overdosis scheidingen, je stapt gewoon makkelijker op, als je zorgeloos met je leven verder kunt.
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

Manuel
Expat
Expat
Contacteer:

#119 Bericht door Manuel » donderdag 03 augustus 2006, 05:12

khonkaen schreef:van een thaise vrouw mag een man helemaal niks doen... behalve kindjes maken en voor zijn eigen westers eten zorgen, omdat zij daar geen verstand van hebben...
Dit is een generalisatie waar ik het absoluut niet mee eens ben. Ik, en velen die ik ken, mag/mogen alles doen en het wordt ook verwacht dat het gedaan wordt.
De situatie die jij beschrijft, zoals Mart al aangaf, is zoals die op het 'platteland' voorkomt maar die in vele andere meer ontwikkelde gebieden absoluut tot het verleden behoort.

Ikzelf zou mij in zo een verhouding niet op mijn gemak voelen...

Mart
Erelid
Erelid

Voorlezen uit eigen werk,

#120 Bericht door Mart » donderdag 03 augustus 2006, 06:24

Serpay,

Hierbij vraag ik je toestemming om jouw inzending te mogen afdrukken.
Bij het volgende feestje -hier- kan je dan voordragen uit eigen werk, maar dan wel zonder lachen.

Mart

Ps. Is het niet mogelijk dat je een nieuw onderwerp start, zoiets als.
Het verschil tussen vrouw en man.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”