Ko Samet of Ko Phi Phi??

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Didi

Ko Samet of Ko Phi Phi??

#1 Bericht door Didi » dinsdag 01 augustus 2006, 11:19

Tijdens mijn verblijf in Thailand (lesgeven en backpacken) wil ik een week lekeer naar zee..
Zelf twijfel ik tussen Ko Samet of Ko Phi Phi..
Wat raden jullie aan..?

alvast bedankt!

Didi

#2 Bericht door Didi » dinsdag 01 augustus 2006, 11:21

ik bedoel natuurlijk lekker naar zee.. :oops:

hans en pauline
Veel ervaring
Veel ervaring
Contacteer:

#3 Bericht door hans en pauline » woensdag 02 augustus 2006, 15:14

Koh Phi Phi vonden wij prachtig, maar of het eiland er zo kort na de Tsunami nog groen uitziet ?
Wij hoorden afgelopen jaar, toen we door Thailand trokken, van mensen die daar net vandaan kwamen, dat het nog behoorlijk kaal was qua begroeiing.
Om te snorkelen is Koh Phi Phi aan te raden boven Koh Samet !
Maar op zich is Koh Samet voor een week (of iets langer) ook zeer de moeite waard (gezellig aan of op het strand eten)
Wij kennen daar veel mensen (buitenlanders), die op het vaste land les geven en op Koh Samet in een bungalow verblijven.
Als wij de keus zouden moeten maken tussen beide eilanden, zou de keus van het seizoen afhangen.
Op Koh Phi Phi kan het in Juli / augustus veel en langdurig regenen bijv.
Koh Samet is erg leuk gedurende Loy Krathong ( 4 dagen feest rondom de tempel, begin november, wanneer het hoogseizoen begint. (niet druk)
Op Koh Phi Phi betaal je in het hoogseizoen: 2 tot 3x zo veel voor hetzelfde hotel dan gedurende de rest van het jaar. (hoogseizoen begint ook in november)
Al met al is gedurende het hoogseizoen Koh Phi Phi aanzienlijk duurder wat betreft onderdak dan Koh Samet.

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”