Hoi, dit is een grove planning voor onze vakantie van drie weken naar thailand in Augustus. Nu is mijn vraag, is dit haalbaar? en dan bedoel ik met name de reis van Chiang mai naar siem raep en de reis vanuit het zuiden naar Chiang Mai, of moeten we sommige dingen wat anders aanpakken? Wat is jullie mening?
En wanneer is het handig om een visum aan te vragen voor Cambodja? aan de grens of al in Bangkok. Verder willen we alles met de bus/trein/boot doen, liever niet vliegen dus. We hebben de overnachtingen ook nog niet geplanned, is het misschien raadzamer om bepaalde overnachtingen te reserveren? en dan doel ik met name op de overnachtingen rond de full-moon party. En hoeveel dagen van te voren moeten we in Ko pah-ngan zijn om nog een beetje kans te maken op een slaapplek in Ko pah-ngnan?
Is er verder nog iets dat we echt niet mogen missen en wat er nog niet bij staat, of zijn er nog verdere do's en dont's? We horen het graag!
In ieder geval bedankt!
Dag 1 Vertrek
Dag 2 Aankomst in Bangkok
Dag 3 Bangkok
Dag 4 Bangkok
Dag 5 Trein/bus/boot naar het zuiden
Dag 6 Ko pha ngan
Dag 7 Ko pha ngan
Dag 8 Ko pha ngan
Dag 9 Full-moon in Ko pha ngan
Dag 10 Ko Tao
Dag 11 Ko Tao
Dag 12 Trein/bus/boot naar Chiang mai
Dag 13 Chiang mai
Dag 14 Trekking
Dag 15 Trekking
Dag 16 Trekking
Dag 17 Trein/bus/boot naar Siem Raep (cambodja)
Dag 18 Angkor Wat (cambodja)
Dag 19 Angkor Wat (cambodja)
Dag 20 Trein/bus/boot naar Bangkok
Dag 21 Bangkok
Dag 22 Bangkok
Dag 23 Vertrek uit Bangkok
Dag 24 Aankomst
Route Thailand in augustus
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
- Jim
- Volwaardig lid
het is te doen maar je hebt wel een paar weken vakantie nodig om bij te komen van deze rondrace.. ehh..reis..
visum voor cambodja 'krijg' je bij de grens.
de kans is groot dat koh pha ngan wel is volgeboekt een paar dagen voor de fmp.
je kan 's morgen ook gewoon de (speed)boat naar samui pakken.
er zijn een heleboel dingen die je gaat missen.
3 weken is niet genoeg om alles in thailand te zien, zelfs niet met jouw tempo
visum voor cambodja 'krijg' je bij de grens.
de kans is groot dat koh pha ngan wel is volgeboekt een paar dagen voor de fmp.
je kan 's morgen ook gewoon de (speed)boat naar samui pakken.
er zijn een heleboel dingen die je gaat missen.
3 weken is niet genoeg om alles in thailand te zien, zelfs niet met jouw tempo

-
- Volwaardig lid
Vooral het stuk ko tao- chang mai lijkt me aardig lang en vermoeiend. Je hebt ook helemaal geen speling om ergens langer te blijven?
Waarom in Cambodja alleen Angkor wat??? Als ik jou was zou ik dat schrappen en voor een andere vakantie bewaren. Het is zo zonde om dan niet meer van Cambodja te zien, en verder supersnel door THailand te gaan.
Waarom uit Bangkok vandaan niet eerst richting chang Mai en dan afzakken naar het zuiden? Heb je alle tijd voor de eilanden, en kun je al uitrusten van de trekking!
Veel succes met verder plannen.
Waarom in Cambodja alleen Angkor wat??? Als ik jou was zou ik dat schrappen en voor een andere vakantie bewaren. Het is zo zonde om dan niet meer van Cambodja te zien, en verder supersnel door THailand te gaan.
Waarom uit Bangkok vandaan niet eerst richting chang Mai en dan afzakken naar het zuiden? Heb je alle tijd voor de eilanden, en kun je al uitrusten van de trekking!
Veel succes met verder plannen.
-
- Volwaardig lid
Jullie willen in 1 dag met de boot/bus en trein van Koh Tao naar Chiang Mai, lollllllllll
. Ik heb dit traject 2 weken geleden gedaan met mijn vriendin en haar zoontje en dan het laatste traject van Bangkok naar Chiang Mai met het vliegtuig, ben precies 26 uur onderweg geweest met de trein doe je er zeker 36 uur over als je mazzel hebt.
Ik zou toch ergens het vliegtuig pakken of eerst van af het zuiden naar Cambodja of dat stuk over slaan. Of Koh Tao overslaan, snap ergens niet waarom speciaal naar een full moon party waar 5000 debielen dronken, stoned en kotsend in de branding staan te hossen, pissen of schijten. Er zijn wel leukere feesten in Thailand, maarja ieder zijn meug.
Vergis je niet in de reis tijden in Thailand vooral als je geen vliegtuig wil gebruiken.
Okie

Ik zou toch ergens het vliegtuig pakken of eerst van af het zuiden naar Cambodja of dat stuk over slaan. Of Koh Tao overslaan, snap ergens niet waarom speciaal naar een full moon party waar 5000 debielen dronken, stoned en kotsend in de branding staan te hossen, pissen of schijten. Er zijn wel leukere feesten in Thailand, maarja ieder zijn meug.
Vergis je niet in de reis tijden in Thailand vooral als je geen vliegtuig wil gebruiken.
Okie
-
- Volwaardig lid
Nou Okie, noem eens een paar van die feesten.
Ik weet dat bij Railey in de buurt soms full moon parties worden georganiseerd (valt zeer te prefereren boven KP), maar verder ben ik ze niet tegen gekomen.
Jacco: Ik zou ook Cambodja skippen, en ergens anders een paar rustige dagen aan vastplakken, sowieso (de vorige poster haalde het ook al aan) met zo'n reistempo meer vliegen.
Ik weet dat bij Railey in de buurt soms full moon parties worden georganiseerd (valt zeer te prefereren boven KP), maar verder ben ik ze niet tegen gekomen.
Jacco: Ik zou ook Cambodja skippen, en ergens anders een paar rustige dagen aan vastplakken, sowieso (de vorige poster haalde het ook al aan) met zo'n reistempo meer vliegen.
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF