Reizen in September, op eigen gelegenheid of georganiseerd!?
Moderator: Loempia
Reizen in September, op eigen gelegenheid of georganiseerd!?
Wij denken erover om in September naar Thailand te gaan. Maar nu is de vraag er worden diverse rondreizen aangeboden, maar is het in die omgeving niet zo dat je eigenlijk beter op eigen gelegenheid gaan, en daar ter plekke de excursies te regelen die je zou willen doen?! Wij zijn vorig jaar naar Kenia geweest en als we dat daar ter plekke hadden geregeld, waren we veel goedkoper uitgeweest. Is dit in Thailand ook zo?!
Wie heeft er ervaring mee? en kan ons dus enkele tips van de hand doen?! En wie weet hoe het met het weer zit?! In alle reisgidsen staat vermeld dat het er gemiddeld 18 dagen minimaal 100 mm regent. Betekend dit dat ongeveer alle dagen letterlijk in het watervallen, of dat er iedere dag een half uur een flinke bui naar beneden komt!!
Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden!
groetjes Lizz
Wie heeft er ervaring mee? en kan ons dus enkele tips van de hand doen?! En wie weet hoe het met het weer zit?! In alle reisgidsen staat vermeld dat het er gemiddeld 18 dagen minimaal 100 mm regent. Betekend dit dat ongeveer alle dagen letterlijk in het watervallen, of dat er iedere dag een half uur een flinke bui naar beneden komt!!
Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden!
groetjes Lizz
- Ben
- Expat
Re: Reizen in September, op eigen gelegenheid of georganisee
Hallo Liz .
Als je als voorbeeld een wat georganiseerde reizen toont reis schema verblijf en aantal dagen .
krijg je vast een storm van info en kun je meteen je eigen vac hier uit
samenstellen
Het is nl best mogelijk dat een touropperator zeer goedkoop een trip voor je heeft .
maar in de meeste gevallen zal rijzen op eigen gelegenheid wel wat schelen maar in eerste instantie zal de vrijheid groter zijn
Het weer . is zeer plaatselijk je kan vette pech hebben dat het net elke
keer daar regent waar jullie zijn , maar net zo goed het geluk dat het bijna niet regent op die plaatsen .
maar dat je in september een regenbui zal hebben kan ik wel met 99%
zekerheid voorspellen .
Als je als voorbeeld een wat georganiseerde reizen toont reis schema verblijf en aantal dagen .
krijg je vast een storm van info en kun je meteen je eigen vac hier uit
samenstellen
Het is nl best mogelijk dat een touropperator zeer goedkoop een trip voor je heeft .
maar in de meeste gevallen zal rijzen op eigen gelegenheid wel wat schelen maar in eerste instantie zal de vrijheid groter zijn
Het weer . is zeer plaatselijk je kan vette pech hebben dat het net elke
keer daar regent waar jullie zijn , maar net zo goed het geluk dat het bijna niet regent op die plaatsen .
maar dat je in september een regenbui zal hebben kan ik wel met 99%
zekerheid voorspellen .
-
- Volwaardig lid
Als je veel wilt zien ik 2 a 3 weken, zou ik je wel een rondreis aanraden ( is ons tenminste zeer goed bevallen, in 3 weken van bangkok naar noorden en zuiden)
Je bent opsommige plekken misschien wel tekort maar daarom gaan wij dit jaar op eigen houtje terug, en willen we in bangkok de dingen bekijken waar we toen niet aan toe gekomen zijn en daarna verder naar het zuiden, eilanden, natuurpark ect.
wij hebben ook nog nooit op eigen houtje gereisd maar moet hier zeker goed te doen zijn .
er is volgens mij geen beter land om het uit te proberren dan thailand.
Je bent opsommige plekken misschien wel tekort maar daarom gaan wij dit jaar op eigen houtje terug, en willen we in bangkok de dingen bekijken waar we toen niet aan toe gekomen zijn en daarna verder naar het zuiden, eilanden, natuurpark ect.
wij hebben ook nog nooit op eigen houtje gereisd maar moet hier zeker goed te doen zijn .
- Ben
- Expat
CORRECT , zie je liz ff wachten met georganiseerd boekenInge schreef:Als je veel wilt zien ik 2 a 3 weken, zou ik je wel een rondreis aanraden ( is ons tenminste zeer goed bevallen, in 3 weken van bangkok naar noorden en zuiden)

-
- kenner
Hallo Lizz,
wij zijn net een maandje terug van drie weken Thailand (ook onze eerste keer). Hiervoor hadden wij ook altijd georganiseerde reizen geboekt.
Maar ik had besloten omdat deze keer niet te doen, en ik kan je nu vertellen IK DOE HET OOK NOOIT MEER. Want het is allemaal perfect verlopen en inderdaad is Thailand waarschijnlijk ook het perfecte land om het allemaal zelf te regelen. Ik adviseer dus absoluut om het zelf te regelen.
Wij hadden alleen de heen- en terugreis via 333-travel geregeld en de rest via internet of ter plekken. Waarbij ik wel wil vermelden dat ik het van te voren via internet ons het best is bevallen, omdat je niet ter plaatsen nog tijd verliest aan het uitzoeken.
Bovendien; wat is het heerlijk om al maanden van te voren uit te zoeken op internet hoe je de vakantie zal laten verlopen.
En heel veel info heb ik van dit fantastische forum.
Dus je vakantie kan nu al beginnen,
Mitch
wij zijn net een maandje terug van drie weken Thailand (ook onze eerste keer). Hiervoor hadden wij ook altijd georganiseerde reizen geboekt.
Maar ik had besloten omdat deze keer niet te doen, en ik kan je nu vertellen IK DOE HET OOK NOOIT MEER. Want het is allemaal perfect verlopen en inderdaad is Thailand waarschijnlijk ook het perfecte land om het allemaal zelf te regelen. Ik adviseer dus absoluut om het zelf te regelen.
Wij hadden alleen de heen- en terugreis via 333-travel geregeld en de rest via internet of ter plekken. Waarbij ik wel wil vermelden dat ik het van te voren via internet ons het best is bevallen, omdat je niet ter plaatsen nog tijd verliest aan het uitzoeken.
Bovendien; wat is het heerlijk om al maanden van te voren uit te zoeken op internet hoe je de vakantie zal laten verlopen.
En heel veel info heb ik van dit fantastische forum.
Dus je vakantie kan nu al beginnen,
Mitch
HAPPY PEOPLE MAKE PEOPLE HAPPY !!
-
- komt net kijken
Hoi lizz,
Je kan natuurlijk ook een combinatie maken van beide. Wij zelf gaan ook eind augustus en hebben dus gekozen voor een combi. Wij beginnen 4 dagen bangkok dan twee dagen kananchanaburi, een dag bangkok en de volgende dag de nachttrain naar changmai voor een jungletocht en daar nog een dag 4 in changmai en dan terugreizen via bangkok naar huahin. We hebben dus de vlucht,hotels,treinreis,jungletocht geregeld,alleen de busreizen niet. Zo ben je dus wel vrij om je eigen tijden te kiezen en wat je wil zien maar je hebt wel het voordeel dat je weet waar je slaapt.
veel succes, ik kan niet wachten om te gaan
Je kan natuurlijk ook een combinatie maken van beide. Wij zelf gaan ook eind augustus en hebben dus gekozen voor een combi. Wij beginnen 4 dagen bangkok dan twee dagen kananchanaburi, een dag bangkok en de volgende dag de nachttrain naar changmai voor een jungletocht en daar nog een dag 4 in changmai en dan terugreizen via bangkok naar huahin. We hebben dus de vlucht,hotels,treinreis,jungletocht geregeld,alleen de busreizen niet. Zo ben je dus wel vrij om je eigen tijden te kiezen en wat je wil zien maar je hebt wel het voordeel dat je weet waar je slaapt.
veel succes, ik kan niet wachten om te gaan
Thanks! Wat een reacties. Ik ben via Green Wood Travel op een eigen rondreis terecht gekomen! En als je daar de prijzen ziet, snap je dat jullie zeggen. Met standaard touroperators is zonde van je geld! Ik zit nog te wachten op de offerte.. Maar inderdaad, ik kan niet wachten om te gaan!nathalie8 schreef:ik kan niet wachten om te gaan
- Ben
- Expat
Lizz schreef:Thanks! Wat een reacties. Ik ben via Green Wood Travel op een eigen rondreis terecht gekomen! En als je daar de prijzen ziet, snap je dat jullie zeggen. Met standaard touroperators is zonde van je geld! Ik zit nog te wachten op de offerte.. Maar inderdaad, ik kan niet wachten om te gaan!nathalie8 schreef:ik kan niet wachten om te gaan
Hallo Liz laat ff weten wat je boekt en reist en voor welk budget
wie weet krijg je nog betere reacties.
-
- komt net kijken
Wij zijn juni/juli 2006 ook 3 weken in Thailand geweest op eigen gelegenheid. We hadden alleen de tickets geboekt via bmair en 3 overnachtingen in Bangkok. Wat een stad zeg Bangkok pffff had veel last van die hitte, smog en files. Maar had Bangkok niet willen missen hoor.We zijn in Bangkok naar een reisbureau gegaan en hebben onze planning laten zien en hebben daar alle binnenlandse vluchten geboekt en een aantal hotels/resorts. Dit is ons zo goed bevallen dat we nooit meer georganiseerd gaan reizen. We zijn begonnen in BKK toen Kanchanaburi (de bridge en tigertempel) Terug naar Bangkok en gevlogen naar Chang Mai. Chang Mai heel gezellig plaatsje. Vooral die avondmarkt, je kijkt je ogen uit en de kraampje gaan maar door, zoveel staan er. 2e dag in Chang Mai naar een heel klein reisbureautje en daar een auto + chauffeur geboekt voor 3 dagen. We betaalden 25 euro per dag voor auto en chauffeur en 0,48 cent voor de benzine. De eerste dag zijn we naar Mai Sai gereden, wat een leuk plaatsje en de meesten praten daar helemaal geen engels. Gelukkig hadden we onze chauffeur bij ons die hielp. We hebben ook zijn hotels betaald en het eten want wij hebben zo veel geld en hij niet. De volgende dag de grens over naar Birma (Myanmar) en daar een rondritje gedaan van 1 uur met een soort tuktuk. Alleen dit was een hele oude brommer en het ding maakte me een kabaal, wel lachen. De volgende overnachting was in Chang Rai en uiteraard een boottochtje over de Golden Triangle. Wij zijn in totaal 6 dagen in het oh zo mooie noorden gebleven. Het noorden vind ik het mooiste wat ik tot nu toe gezien heb. De rijstvelden, de rust, de mooie bergen, de natuur, de lieve mensen. Dit is voor mij het echte Thailand
Toen zijn we vanaf CHang Mai naar Koh Samui gevlogen, met een tussenlanding op Sukothai. Koh Samui is wel mooi maar het is echt gewoon zo toeristisch. Wat wij bv erg irrant vonden waren die taxichauffeurs die constant toeteren om je aandacht te trekken. Helaas ben ik de 3e dag onderuit gegaan met een scooter en zijn we naar het Bandon International ziekenhuis gebracht. Daar heb ik 10 hechtingen in mijn linkerknie en knie gekregen. Zat helemaal onder de schaafplekken. Maar ja ik mocht niet zwemmen 7 dagen en het mocht niet nat worden. Maar gelukkig is niet erger afgelopen en ben ik er nog.
Dus gewoon zelf gaan reizen is net so easy in Thailand

Toen zijn we vanaf CHang Mai naar Koh Samui gevlogen, met een tussenlanding op Sukothai. Koh Samui is wel mooi maar het is echt gewoon zo toeristisch. Wat wij bv erg irrant vonden waren die taxichauffeurs die constant toeteren om je aandacht te trekken. Helaas ben ik de 3e dag onderuit gegaan met een scooter en zijn we naar het Bandon International ziekenhuis gebracht. Daar heb ik 10 hechtingen in mijn linkerknie en knie gekregen. Zat helemaal onder de schaafplekken. Maar ja ik mocht niet zwemmen 7 dagen en het mocht niet nat worden. Maar gelukkig is niet erger afgelopen en ben ik er nog.
Dus gewoon zelf gaan reizen is net so easy in Thailand