visum vraag

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
sjasuma
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: donderdag 13 juli 2006, 18:38
Locatie: koh phangan

visum vraag

#1 Bericht door sjasuma » donderdag 13 juli 2006, 21:08

hallo

wij gaan in december in koh phanang wonen,vrienden hebben daar een bestaand resort over genomen en hebben ons gevraagd of we daar wilde werken.nou heb ik 2 vragen,tijdens zoeken op een form las ik dit: Een buitenlander moet bewijs tonen dat hij/zij een inkomen heeft van van tenminste 65,000 baht per maand of een Thaise bankrekening met tenminste 800,000 baht in contanten als hij/zij voor het eerst een visum aanvraagd; dus dat betekend dat ik eerst 800,000 bath op een thaise bank moet hebben voordat ik een jaarvisum kan aanvragen,ik heb nu nog geen thai bankrekening :( en dan vraag 2. in het zelfde forum las ik dit:Het bankafschrift met bewijs van storting van 800,000 baht) moet tonen dat het geld op de bankrekening kwam vanuit een ander land.
houd dit in dat ik het niet kan doorschuiven naar mijn vrouw der bankrekening als die eenmaal geopend is,want anders moet ik natuurlijk 2x 800,000 bath hebben.[/quote][/list][/url]

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: visum vraag

#2 Bericht door jumbo » vrijdag 14 juli 2006, 02:51

Belangrijk criteria om te weten is je leeftijd

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#3 Bericht door Manuel » vrijdag 14 juli 2006, 04:47

Indien je intentie is om daar te werken. Krijg een verklaring van je werkgever dat de intentie is dat je door hem/haar in employment wordt aangenomen.
Met deze info (en verdere documentn) kan je een multiple non-immigrant-B krijgen. Hiermee kan je later je werkvergunning aanvragen en daarna je extentie of stay.

Minimum salaris voor jou is 50,000.00 THB. De 65,000.00 die je noemt is een voorwaarde voor een Non-immigrant-O visa met extentie van verblijf.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#4 Bericht door jumbo » vrijdag 14 juli 2006, 05:20

We hebben duidelijk meer info nodig van de op om aan te geven wat hij dient te doen.
Ik dacht dat het een grijswerker zou kunnen zijn of zl\efs een pensionado die wat bijklust bij een vriend
Dit maakte ik op uit de bedragen genoemd dat zijn 1 jaars visa criteria

Het zou inderdaad kunnen zijn dat ze als werknemers hierheen willen en dan gelden er andere criteria, er is overigens geen minimaal inkomen voor een buitenlander die een werkvergunning wil in Thailand.


J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#5 Bericht door Manuel » vrijdag 14 juli 2006, 05:37

Minimum inkomen niet voor werkvergunning maar wel voor extention of stay en voor verlenging van het workpermit.

Bij vernieuwing van de werkvergunning moet het Income Tax Certificate voor de periode getoond worden bij het Labour Office; naam is Pong Nor Dor.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#6 Bericht door jumbo » vrijdag 14 juli 2006, 05:46

Manuel schreef:Minimum inkomen niet voor werkvergunning maar wel voor extention of stay en voor verlenging van het workpermit.

Bij vernieuwing van de werkvergunning moet het Income Tax Certificate voor de periode getoond worden bij het Labour Office; naam is Pong Nor Dor.
Je noemt hier slechts enkele van de criteria waarop een buitenlander een workpermit kan krijgen.
Salaris van 45.000 thb voor getrouwd en 25.000 thb voor ongetrouwd is 1 van die criteria.
Andere criteria bijvoorbeeld zijn indien het bedrijfskapitaal 2 mio thb is (per farang) dan is het inkomenscriteria overbodig en zo zijn er nog 6 criteria die allen op zichzelf geldig zijn of gecombineerd uiteraard.
De PongNorDor is ook 1 van de criteria. Persoonlijk heb ik die nog nooit hoeven te tonen omdat er aan een ander criteria is voldaan


J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#7 Bericht door Manuel » vrijdag 14 juli 2006, 05:55

Correct, ik ging alleen in op de minimum ikomens vraagstelling. Er zijn zeker meer voorwaarden waaraan voldaan moet worden.

Interpretatie van de regels is ook wer per keer verschillend, zoals je zelf al uit ervaring aangeeft.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#8 Bericht door jumbo » vrijdag 14 juli 2006, 06:41

Manuel schreef:Correct, ik ging alleen in op de minimum ikomens vraagstelling. Er zijn zeker meer voorwaarden waaraan voldaan moet worden.

Interpretatie van de regels is ook wer per keer verschillend, zoals je zelf al uit ervaring aangeeft.
Precies, wat zijn we het weer eens vandaag :wink: moet een hoop mensen tevreden stellen dat we EN geen gelijk hoeven te hebben EN geen ruzie maken :P :P
De criteria die de OP aangaf zijn criteria voor een persoon van boven de 50 (pensionado, want hij is niet getrouwd met een thaise dame) vandaar dat ik de leeftijdsvraag stelde.
Indien hij dus jonger is kan hij het gevoegelijk schudden en alleen als werknemer hierheen komen of als visa-runner

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

sjasuma
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: donderdag 13 juli 2006, 18:38
Locatie: koh phangan

visum vraag

#9 Bericht door sjasuma » vrijdag 14 juli 2006, 08:04

hoi jumbo en alle andere.

wat betreft de leeftijden zijn wij,ik als man ben 41 en mijn vriendin is 35 jaar.(alle 2 nederlands)

verders is het resort overgenomen voor bekant 6miljoen bath,dus moet het naar mijn idee geen probleem zijn voor 2x een vergunning voor een farang.

gr.sjasuma

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: visum vraag

#10 Bericht door jumbo » vrijdag 14 juli 2006, 08:38

sjasuma schreef:hoi jumbo en alle andere.

wat betreft de leeftijden zijn wij,ik als man ben 41 en mijn vriendin is 35 jaar.(alle 2 nederlands)

verders is het resort overgenomen voor bekant 6miljoen bath,dus moet het naar mijn idee geen probleem zijn voor 2x een vergunning voor een farang.

gr.sjasuma
Klopt alleen je eerste vraag ging over een ander type visum als je werkelijk nodig hebt.
In eerste instantie heb je een uitnodiging van je as werkgever nodig en met deze kan je op het consulaat in Adam een 3 maand visum verkrijgen,
vervolgens kan je een lawyer hier in Thailand de rest laten verzorgen.
Het door jou genoemde inkomen is ook geen issue; er kan per 2 mio kapitaal een workpermit worden afgegeven. Die kan ook alleen op jouw naam staan en je partner krijgt vervolgens eenzelfde visum als jij, heeft dus geen inkomen e.d. nodig, kan als partnervisum

Let wel; als je geen specifieke waarde toevoegt aan een bedrijf dan kan je visum/workpermit geweigerd worden, dus ik zou zeker geen oude schoenen weggooien enzo

J


Kom je uit west friesland???
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

sjasuma
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: donderdag 13 juli 2006, 18:38
Locatie: koh phangan

visum vraag

#11 Bericht door sjasuma » vrijdag 14 juli 2006, 09:06

jumbo,hahaha,nee niet uit west friesland,maar eindhoven.
verders wil ik aan je vragen om wat duidelijker te zijn over wat je schreef,

Let wel; als je geen specifieke waarde toevoegt aan een bedrijf dan kan je visum/workpermit geweigerd worden,

wat bedoel je hiermee te zeggen.

verders hebben we al een advocaat op samui.

gr.sjasuma

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: visum vraag

#12 Bericht door jumbo » vrijdag 14 juli 2006, 09:12

sjasuma schreef:jumbo,hahaha,nee niet uit west friesland,maar eindhoven.
verders wil ik aan je vragen om wat duidelijker te zijn over wat je schreef,

Let wel; als je geen specifieke waarde toevoegt aan een bedrijf dan kan je visum/workpermit geweigerd worden,

wat bedoel je hiermee te zeggen.

verders hebben we al een advocaat op samui.

gr.sjasuma
Binnen de aanvraag van de werkvergunning moet worden aangegeven waarom jij verkozen wordt boven een Thais werknemer. Daar dienen dus specifieke kwaliteiten naar voren te komen die de Thai niet hebben en dat is de reden waarom jij wordt gehuurd en de werkvergunning krijgt...of niet

Heeft de advocaat aangegeven dat je eventuele diploma's en getuigschriften dient mee te nemen en te laten vertalen (door een beedigd vertaler) naar het engels??


Bekant; is een westfries woord wat ik al een tijdje niet meer gehoord heb
vandaar mijn vraag


J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

sjasuma
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: donderdag 13 juli 2006, 18:38
Locatie: koh phangan

visum vraag

#13 Bericht door sjasuma » vrijdag 14 juli 2006, 09:28

ok jumbo, het lijkt me verstandiger om er later op de dag op terug te komen,dan neem ik effe de tijd om het nog eens een keer met de toekomstige eigenaar door te nemen over hoe of wat,verders hebbe we hier zo goed als alles al zo`n beetje opgezegd en is het nu een kwestie van 2 1/2 maand uitzingen hier in nederland.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”