Officieel Thais Rijbewijs

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Ben
Expat
Expat

#16 Bericht door Ben » zondag 09 juli 2006, 05:49

Klopt Chiangmai Jij hebt een officieel Thais rijbewijs want dat is de manier

maar jij woont in Thailand en bewijs van recidentie

dus kan ik je geen allieen meer noemen ook geen tourist

Ben
Expat
Expat

#17 Bericht door Ben » zondag 09 juli 2006, 06:19

khonkaen schreef:jaren geleden heb ik een thais rijbewijs aangevraagd bij de transport police..
ik moest een volledig examen afleggen en kreeg een rijbewijs dat 1 jaar geldig was... na 2 of 3 jaar kreeg ik een rijbewijs dat 5 jaar geldig was..
volgens de thaise wet , word ik hiermee gelijk behandeld als een thai..
dus na een ongeluk of overtreding , ook mee naar het politieburo...

laatst reed ik nog een eenrichtingverkeer straatje in , omdat de thai dat ook deden.. we werden door de politie opgewacht en moesten mee naar het buro... allemaal 200thb boete..

een internationaal rijbewijs kan ook wel voor de verzekering, maar je blijft farang , of alien en wordt als zodanig behandeld...

willem, nederthai
klopt willem fout is fout maar je hebt een Thais rijbewijs niks aan het handje dus vlogende x op de borden letten willen en niet achter die thai aan rijden , stel dat hij de klong in rijd :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ben
Expat
Expat

#18 Bericht door Ben » zondag 09 juli 2006, 06:26

Jim schreef:ben, heb je link naar een officiele website van dit verhaal want het is bijzondrer vaag.

geen geldig rijbewijs maar verzekering betaald toch uit?
een link heb ik niet wel iemand die de wet kent als ik info hierover heb

of een link laat ik het weten . Pep nung

of die verzekering betaald weet ik niet ik schreef ook op het eind meschien

Ben
Expat
Expat

#19 Bericht door Ben » zondag 09 juli 2006, 06:33

jumbo schreef:Ben

heb je een link naar deze wet(swijziging)
Ik woon en werk hier en rij al jaren op mijn NL rijbewijs en heb nog nimmer van deze situatie gehoord,.

Ben recent nog aangehouden omdat ik op Sukhumvit van baan verwisselde waar het niet mocht, controle rijbewijs, 100thb en nog geen issue
Zoals jij het uitlegd mag niemand (uitgezonderd de Britten) zonder een Thai rijbewijs hier rijden en dat lijkt me erg sterk. Zeker voor de autoverhuurindustrie

Mijn rijbewijs verloopt overigens in 2010 en dan haal ik een Thai rijbewjs op.

Er zijn bedrijven in Bangkok die chauffeurs verhuren per dag en week/maand, tarief per dag rond de 20 euro per maand 200 euro
Kan dus ook als alternatief en je hebt gelijk iemand die de weg kent en je kan leren te manouvreren in het Bangkokiaanse verkeer

Onderstaande heb ik gekopieerd van budget rent-a-car toch geen kleine naam en van tourismthailand.org die bevestigen jouw gedachte niet
Drivers License
All drivers must hold a current, non-probationary license. The license may either be Thai, or from a renter's country of residence (with an English translation) or an international drivers permit. Licenses (and a valid passport) must be carried at all times when driving.

Hired Car : If you want to experience driving in Bangkok, there are many car rental firms in Bangkok, including international rental companies such as Hertz, Budget and Avis. The road system is good and well posted with signs written in English. An international driving license is required.

J
heb je geluk gehad ik reed laatst door rood song loi autoverhuur das geld verdienen en ik ben ook zonder begonnen ,ja en ook geluk gehad

Bartje

#20 Bericht door Bartje » zondag 09 juli 2006, 07:47

Chiangmai schreef:
een officieel Thais rijbewijs kan alleen iemand hebben die hier woont een buitenlander dus niet allieens noemt men dat hier

Vorige week heb ik zowel een auto als motor rijbewijs gehaald in Chiang Mai. Hierbij vroegen ze alleen om het Internationaal Rijbewijs een Certificate of Residence (te verkrijgen bij de Emigration Office) copy paspoort, visum en pasfoto's. Na het doen van een onduidelijke kleurentest en reactievermogen en na betalen van 160 baht kon het rijbewijs afgehaald worden.
Zo heb ik het ook gedaan in CM! Ik gaf toen het adres van m'n schoonouders op als residentie. Ik wilde het afgelopen januari verlengen maar was m'n internationaal rijbewijs vergeten te halen in NL dus kon het toen niet. Maar geen probleem want ik kan het verlengen tot binnen een jaar na verlopen van het Thais rijbewijs (zonder test af te leggen)
Ik heb afgelopen december een huis in CM gekocht...maar ben toch geen resident!

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#21 Bericht door Jim » zondag 09 juli 2006, 08:32

Ben schreef:
heb je geluk gehad ik reed laatst door rood song loi
toe maar, 4 euro..
je hebt al een tijdje geen rood licht in nederland gepakt zeker? :D

Ben
Expat
Expat

#22 Bericht door Ben » zondag 09 juli 2006, 08:38

Bartje schreef:
Chiangmai schreef:
een officieel Thais rijbewijs kan alleen iemand hebben die hier woont een buitenlander dus niet allieens noemt men dat hier

Vorige week heb ik zowel een auto als motor rijbewijs gehaald in Chiang Mai. Hierbij vroegen ze alleen om het Internationaal Rijbewijs een Certificate of Residence (te verkrijgen bij de Emigration Office) copy paspoort, visum en pasfoto's. Na het doen van een onduidelijke kleurentest en reactievermogen en na betalen van 160 baht kon het rijbewijs afgehaald worden.
Zo heb ik het ook gedaan in CM! Ik gaf toen het adres van m'n schoonouders op als residentie. Ik wilde het afgelopen januari verlengen maar was m'n internationaal rijbewijs vergeten te halen in NL dus kon het toen niet. Maar geen probleem want ik kan het verlengen tot binnen een jaar na verlopen van het Thais rijbewijs (zonder test af te leggen)
Ik heb afgelopen december een huis in CM gekocht...maar ben toch geen resident!
yes en dan heb je het , en je kan het tonen , ook oke , maar als er wat gebeurd zoals ik beschreef komen er advocaten aan te pas en als ze gaan speuren en zoeken naar de correctheid ed, en dat doen advocaten
want het is hun beroep , wat dan. en als jij een residentie opkunt geven ben je ook geen allieen op dat moment

Ben
Expat
Expat

#23 Bericht door Ben » zondag 09 juli 2006, 09:42

Nee ik woon in Thailand :oops:

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#24 Bericht door Jim » zondag 09 juli 2006, 10:08

doe die song roi maar X 32,5 :D

ik kan iig nergens iets vinden over dat je met een internationaal rijbewijs niet zou mogen rijden in thailand.

wat ik wel heb gevonden is dat je op een T splitsing helemaal niet links af mag slaan als het licht op rood staat.
ik zal daar 's een hartig woordje met m'n vrouw over spreken :D

Ben
Expat
Expat

#25 Bericht door Ben » zondag 09 juli 2006, 10:26

Jim schreef:doe die song roi maar X 32,5 :D

ik kan iig nergens iets vinden over dat je met een internationaal rijbewijs niet zou mogen rijden in thailand.

wat ik wel heb gevonden is dat je op een T splitsing helemaal niet links af mag slaan als het licht op rood staat.
in Nederland mag dit niet maar ik denk dat je vrouw beter Thais kan lezen dan jij Jim voor sommige afslagen staat wel degelijk en bord dat het wel kan bij SI DENG in Thailand . :oops: :oops: :oops: :lol: :lol:

jumbo
Expat
Expat

#26 Bericht door jumbo » maandag 10 juli 2006, 01:32

Ben schreef:

in Nederland mag dit niet maar ik denk dat je vrouw beter Thais kan lezen dan jij Jim voor sommige afslagen staat wel degelijk en bord dat het wel kan bij SI DENG in Thailand . :oops: :oops: :oops: :lol: :lol:
Afhankelijk van de richting waar je vandaan komt is het in minimaal 1 geval zelfs onverstandig om te doen als het licht op groen staat :lol: :lol: :lol: , maar verboden is het niet

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Ben
Expat
Expat

#27 Bericht door Ben » maandag 10 juli 2006, 06:12

jumbo schreef:
Ben schreef:

Afhankelijk van de richting waar je vandaan komt is het in minimaal 1 geval zelfs onverstandig om te doen als het licht op groen staat :lol: :lol: :lol: , maar verboden is het niet

J
Jumbo lees ik goed GROEN?????????????

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#28 Bericht door Jim » maandag 10 juli 2006, 08:50

Ben schreef:
ik kan niet eens het stopbord (joe si!) lezen, laat staan het uitzonderingsbord dat zegt dat je wel links af mag slaan bij rood :)
I've been stopped by police for several things -- following other cars thru a red light in the far left lane at a T intersection (just because others routinely do it doesn't mean it's legal, and we all got pulled over by a happy policeman)
http://www.thailandguru.com/transport-car-own.html
misschien moet de vraagsteller deze site even gaan bekijken.
http://www.guidetothailand.com/thailand ... /drive.htm

edit: oops, dat was een ander topic :D

jumbo
Expat
Expat

#29 Bericht door jumbo » dinsdag 11 juli 2006, 02:01

J[/quote]

Jumbo lees ik goed GROEN?????????????[/quote]

Groen heb je goed gelezen, maar de rest van de vraag niet denk ik :lol:
Indien je op een T splitsing aan rijdt waarbij je rechtsaf en rechtdoor kunt is linksaf niet de voorkeuroptie, ook niet bij groen, anders was het geen t splitsing :D ....

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Ben
Expat
Expat

#30 Bericht door Ben » dinsdag 11 juli 2006, 07:53

jumbo schreef:Afhankelijk van de richting waar je vandaan komt is het in minimaal 1 geval zelfs onverstandig om te doen als het licht op groen staat :lol: :lol: :lol: , maar verboden is het niet

J
Jumbo lees ik goed GROEN?????????????[/quote]

Groen heb je goed gelezen, maar de rest van de vraag niet denk ik :lol:
Indien je op een T splitsing aan rijdt waarbij je rechtsaf en rechtdoor kunt is linksaf niet de voorkeuroptie, ook niet bij groen, anders was het geen t splitsing :D ....

J[/quote]

Daar zal het wel in zitten jumbo Maar op een T Splitsing rechtdoor Verkeersregels nieuwe optie :lol: :lol:

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”