route- Phuket>Bankok
Moderator: Loempia
-
- Veel ervaring
route- Phuket>Bankok
Wij gaan in januari met een huurauto van Phuket naar Bangkok.
De route die we nemen staat nog niet vast maar we denken aan:
Phuket-Kapoe-Chumpon-en dan via de oostkust langzaam naar boven.
(of is de route via Surat Thani mooier?)
Heeft iemand nog suggesties wat betreft mooie hotelletjes waar we onderweg kunnen overnachten (we willen de tijd nemen met ook een klein manneke in de auto)
Of mischien een plek, eiland, dorpje, park, tempel die we onderweg niet mogen missen?/
Kapunkhap!
Niels
De route die we nemen staat nog niet vast maar we denken aan:
Phuket-Kapoe-Chumpon-en dan via de oostkust langzaam naar boven.
(of is de route via Surat Thani mooier?)
Heeft iemand nog suggesties wat betreft mooie hotelletjes waar we onderweg kunnen overnachten (we willen de tijd nemen met ook een klein manneke in de auto)
Of mischien een plek, eiland, dorpje, park, tempel die we onderweg niet mogen missen?/
Kapunkhap!
Niels
-
- Expat
- Contacteer:
-
- Veel ervaring
Ik vind het moeilijk om te bekijken hoeveel kilometer we per dag gaan afleggen. We willen ook niet te lang in de auto zitten.
Mischien is het verstandig om van stad naar stad te rijden en daar accomodatie te zoeken, maar het is zo leuk om in kleinere dorpjes te verblijven, die steden zijn allemaal zo hectisch..
Is er niemand die hetzelfde eens gedaan heeft en onderweg overnacht heeft?
(Phuket - Takoea Pa - Ranong en dan via de oostkust omhoog)
Mischien is het verstandig om van stad naar stad te rijden en daar accomodatie te zoeken, maar het is zo leuk om in kleinere dorpjes te verblijven, die steden zijn allemaal zo hectisch..
Is er niemand die hetzelfde eens gedaan heeft en onderweg overnacht heeft?
(Phuket - Takoea Pa - Ranong en dan via de oostkust omhoog)
-
- Expat
- Contacteer:
Heb het vele malen gedaan. Meestal in 1 dag maar ook 2 keer als een vakantie tocht met mijn ouders.
Hotels zijn moeilijk te vinden in lange stukken van deze route. Ik had veel moeite om hotels te vinden die een beetje redelijk waren. Ik had meer en beter verwacht.
Heb overnacht in Khao Lak waar natuurlijk genoeg keuze is, Ranong waar ik moeite had wat te vinden, Surat Thani met genoeg mogelijkheden, Chumpon waar je even moet zoeken mar zeker wat kan vinden en Hua Hin met genoeg opties....
Veel plezier, het is grote stukken een mooie route. Ongeveer 850 KM over goede wegen. Hectische steden kom je dus helemaal niet tegen en kleine dorpjes hebben vaak geen hotel accomodatie....
Hotels zijn moeilijk te vinden in lange stukken van deze route. Ik had veel moeite om hotels te vinden die een beetje redelijk waren. Ik had meer en beter verwacht.
Heb overnacht in Khao Lak waar natuurlijk genoeg keuze is, Ranong waar ik moeite had wat te vinden, Surat Thani met genoeg mogelijkheden, Chumpon waar je even moet zoeken mar zeker wat kan vinden en Hua Hin met genoeg opties....
Veel plezier, het is grote stukken een mooie route. Ongeveer 850 KM over goede wegen. Hectische steden kom je dus helemaal niet tegen en kleine dorpjes hebben vaak geen hotel accomodatie....
-
- Expat
- Contacteer:
-
- Veel ervaring
thnx Manuel,Manuel schreef:Zou zeggen Khao Lak, omgeving Surat Thani, Chumpon en Hua Hin.....
Khao lak lijkt me ook zeker de moeite waard om even rond te kijken. (zijn we nog niet geweest) Ben je ook in Khao sok geweest? Wilden we eigenlijk ook langs, dit ligt dan op de route. Zijn we een paar jaar geleden geweest maar toen regende het veel en konden we niet echt rondkijken...
De route die je beschrijft klinkt goed, maar ik hoorde dat de route via Ranong ook zeker de moeite waard is. Maar mischien is het dan toch beter om qua accomodatie toch voor de oostkust te kiezen.
Heb je nog aanbevelingen voor accomodatie in de aangegeven plaatsen incl. Khao sok??
-
- Erelid
Ben het met je eens:
Phuket - Takoea Pa - Ranong.
Ranong -Chumpon - Prachuap Khirkan - Hua Hin of Cha-am, en dan naar Bangkok.
In Ranong zijn een paar leuke hotels, ook in Chumpon.
Prachuap Khirikan weinig hotels
Hua Hin - veel keuze
Cha-am veel keuze en een heerlijk strand, nagenoeg geen nachtleven.
Afstanden.
Phuket/Takoea Pa 155
Takoea Pa /Ranong 145
Ranong/Chumpon 150
Chumpon/Prachuap Khirikan 190
Prachuap Khirikan / Hua Hin 100
Hua Hin/Cha-am 25
Cha-am Bangkok 190
Het is mij bekend dat deze getallen een beetje aan de ruime kant zijn, maar dat is voor zoeken enz enz.
De bewegwijzering is in Europees schrift.
Ach, een beetje ervaring.
Succes,
Mart
Phuket - Takoea Pa - Ranong.
Ranong -Chumpon - Prachuap Khirkan - Hua Hin of Cha-am, en dan naar Bangkok.
In Ranong zijn een paar leuke hotels, ook in Chumpon.
Prachuap Khirikan weinig hotels
Hua Hin - veel keuze
Cha-am veel keuze en een heerlijk strand, nagenoeg geen nachtleven.
Afstanden.
Phuket/Takoea Pa 155
Takoea Pa /Ranong 145
Ranong/Chumpon 150
Chumpon/Prachuap Khirikan 190
Prachuap Khirikan / Hua Hin 100
Hua Hin/Cha-am 25
Cha-am Bangkok 190
Het is mij bekend dat deze getallen een beetje aan de ruime kant zijn, maar dat is voor zoeken enz enz.
De bewegwijzering is in Europees schrift.
Ach, een beetje ervaring.
Succes,
Mart
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
-
- Veel ervaring
Zijn die afstanden een beetje te doen als je in een dag van stad naar stad rijdt?
Dus bijv.
Dag 1: Phuket- Khao Lak overnachten
Dag 3: Khoa lak-Ranong
Dag 4: Ranong- Chumpon
Dag 5: Chumpon-hua hin of cha am
Dag 7: richting Bangkok.
Hierbij blijf we 2 dagen op de wat ik denk mooiste plekken.
Of zeg je van op een andere plek kan je beter wat langer blijven?
Dus bijv.
Dag 1: Phuket- Khao Lak overnachten
Dag 3: Khoa lak-Ranong
Dag 4: Ranong- Chumpon
Dag 5: Chumpon-hua hin of cha am
Dag 7: richting Bangkok.
Hierbij blijf we 2 dagen op de wat ik denk mooiste plekken.
Of zeg je van op een andere plek kan je beter wat langer blijven?
-
- Erelid
Neles,
De wegen in Thailand zijn goed en je kan de trip makkelijk in een paar uur doen.
De rit van Phuket naar Ranong rijd ik niet zo vaak.
Ranong /Cha-am kan ik dromen. Vaak even heen en weer. Reistijd 6 uur
Begeleid even de gasten die een stempel moeten halen. Ik kan dan lekker even genieten van koffie en van alles.
Van Ranong naar Chumpon is het een schiterende weg door de natuur.
Het is een twee baans weg en het is een belevenis, wel veel bochten en hellingen, oppassen wat de weg is een uitnodiging om te gaan "scheuren" maar dat moet jij alleen met oude kranten doen.
Van Chumpon naar Hua Hin is het op een klein gedeelte voor Ha Hin een 4 baans weg. Daar waar de vierbaansweg ophoudt wel rechtdoor rijden na de stoplichten. Nu even rustig aan doen, het is er druk en dan kom je weer op een vierbaansweg naar Hua Hin.
Van Hua Hin/Cha-am is het een 6 baansweg, 30 minuten.
Vanuit Cha-am gaat een vierbaansweg naar Bangkok. Er wordt hard gewerkt aan die weg, want het wordt een 6 baans weg.
Cha-am/Bangkok met stop ca 3 uur.
Ja en dan Bangkok, dan wordt het even anders. Als je al weet welk hotel, zal ik je een route beschrijving geven.
Succes en een fijne vakantie
Mart
De wegen in Thailand zijn goed en je kan de trip makkelijk in een paar uur doen.
De rit van Phuket naar Ranong rijd ik niet zo vaak.
Ranong /Cha-am kan ik dromen. Vaak even heen en weer. Reistijd 6 uur
Begeleid even de gasten die een stempel moeten halen. Ik kan dan lekker even genieten van koffie en van alles.
Van Ranong naar Chumpon is het een schiterende weg door de natuur.
Het is een twee baans weg en het is een belevenis, wel veel bochten en hellingen, oppassen wat de weg is een uitnodiging om te gaan "scheuren" maar dat moet jij alleen met oude kranten doen.
Van Chumpon naar Hua Hin is het op een klein gedeelte voor Ha Hin een 4 baans weg. Daar waar de vierbaansweg ophoudt wel rechtdoor rijden na de stoplichten. Nu even rustig aan doen, het is er druk en dan kom je weer op een vierbaansweg naar Hua Hin.
Van Hua Hin/Cha-am is het een 6 baansweg, 30 minuten.
Vanuit Cha-am gaat een vierbaansweg naar Bangkok. Er wordt hard gewerkt aan die weg, want het wordt een 6 baans weg.
Cha-am/Bangkok met stop ca 3 uur.
Ja en dan Bangkok, dan wordt het even anders. Als je al weet welk hotel, zal ik je een route beschrijving geven.
Succes en een fijne vakantie
Mart
Was het maar waar dat ....................
-
- Expat
- Contacteer:
Phuket - Ranong ook goede wegen maar voornamelijk voor lokaal verkeer dus veel bochten en hellingen. Niet echt een stuk waar je grote snelheden kan rijden. Heb het een aantal keren in de nacht gereden wat niet aan te raden is...
Voorheen was dit een voornaame doorgaande route, Phuket - Ranong - Surat, maar nu is de voornaamste route via Krabi naar Surat, reden dat de weg via Ranong iets is achtergebleven in verbeteringen. Wel een zeer mooie route. Je rijdt door de natuur en komt weinig tot geen steden en dorpen tegen, wel mooie watervallen..
Voorheen was dit een voornaame doorgaande route, Phuket - Ranong - Surat, maar nu is de voornaamste route via Krabi naar Surat, reden dat de weg via Ranong iets is achtergebleven in verbeteringen. Wel een zeer mooie route. Je rijdt door de natuur en komt weinig tot geen steden en dorpen tegen, wel mooie watervallen..
-
- Veel ervaring
Ik las net dat Khao lak nog behoorlijk in puin ligt. Dus denken we er over om toch maar via Surat Thani omhoog te gaan via de oostkust. Is toch ook een mooie route lijkt me?
Als je vanaf Phuket naar Surat thani rijdt kom je langs Khao sok, kan je vanaf deze route het park makkelijk bereiken en eventueel accomodatie?
Heeft iemand nog leuke accomodatie ontdekt in of bij Khao sok?
Als je vanaf Phuket naar Surat thani rijdt kom je langs Khao sok, kan je vanaf deze route het park makkelijk bereiken en eventueel accomodatie?
Heeft iemand nog leuke accomodatie ontdekt in of bij Khao sok?
-
- Expat
- Contacteer:
Gecopieerd van mijzelf uit het ander Khao Lak onderwerp:
=====================
Al was het alleen maar om de mooie route zou ik toch zeker via Ranong (en dus Khao lak) gaan. Vandaar steek je over naar de oostkust en kom je negt ten noorden uit van Surat Thani. Indien je de andere kant langs gaat ga je niet veel langs de kust maar meer steek je over van Krabi naar Surat vis het binnenland.
Indien je het als doorreis plaats gebruikt en er 1 of 2 dagen stopt zou ik me niet laten weerhouden door de post van Manos. Vuil op het strand is nu overal, ook in Phuket, door de krachtige moesson winden, iets wat jaarlijks terugkeerd, met of zonder tsunami.
Ook zijn er zeker meer dan 2 hotels klaar voor gasten. Ken een aantal hoteliers uit het gebied en zeker meer dan 40 tot 50 % van alle accomodatie is compleet klaar voor gasten.
===========================
=====================
Al was het alleen maar om de mooie route zou ik toch zeker via Ranong (en dus Khao lak) gaan. Vandaar steek je over naar de oostkust en kom je negt ten noorden uit van Surat Thani. Indien je de andere kant langs gaat ga je niet veel langs de kust maar meer steek je over van Krabi naar Surat vis het binnenland.
Indien je het als doorreis plaats gebruikt en er 1 of 2 dagen stopt zou ik me niet laten weerhouden door de post van Manos. Vuil op het strand is nu overal, ook in Phuket, door de krachtige moesson winden, iets wat jaarlijks terugkeerd, met of zonder tsunami.
Ook zijn er zeker meer dan 2 hotels klaar voor gasten. Ken een aantal hoteliers uit het gebied en zeker meer dan 40 tot 50 % van alle accomodatie is compleet klaar voor gasten.
===========================
Laatst gewijzigd door Manuel op zondag 10 september 2006, 05:14, 1 keer totaal gewijzigd.