Met de auto in Bangkok

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
jumbo
Expat
Expat

#16 Bericht door jumbo » maandag 03 juli 2006, 10:36

Jim schreef:nope, in bangkok ga ik met taxi of sky train.
niet omdat ik niet zelf zou durven rijden maar omdat het veel makkelijker, sneller en goedkoper is.

achter in de taxi is het altijd wel leuk te zien hoe de chauffeur voorrang neemt en gewoon door douwt tot hij er tussen zit.
en dat doet niet alleen hij maar ook de (vele) stadsbussen, vrachtwagens en eigenlijk iedereen.
dan nog de zigzaggende tuk tuks.. geef mijn portie maar aan fikkie :)

als je al een weekje of wat heb rondgereden in thailand ok. dan red je het wel als je een beetje chauffeur skills hebt.
maar koud uit 't vliegtuig de auto in tijdens de spits.....

misschien is het verstandiger om eerst te leren oversteken (eerst naar rechts kijken!!) zonder dat je geplet wordt door de eerste de beste stadsbus :D
Ja, oversteken is ook een drama zeker wat later als het routine wordt en je niet meer nadenkt bij de automatismen en oude gewoontes het soms weer overnemen....
Ook het links aanhouden in het begin was moeilijk op locaties vlakbij huis, maar je frist op als de tegenligger ook aan 'jouw' kant blijft karren :lol:
Later is NL zei mijn dochter op een gegeven moment; Uh pap, zou je niet eens naar de rechterkant gaan???

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Manuel
Expat
Expat
Contacteer:

#17 Bericht door Manuel » maandag 03 juli 2006, 12:15

Ik vind het nog steeds redelijk gemakkelijk om hier te rijden.
Heb tot zo ver ook altijd makkelijk om kunnen schakelen tussen links en rechts rijden.

Hier gewoon altijd opletten wat een ander in het verkieer doet. Een ongeluk begint niet bij jezelf maar bij andere weg(mis)gebruikers...

khonkaen
Erelid
Erelid

#18 Bericht door khonkaen » woensdag 05 juli 2006, 02:14

het verkeer in thailand lijkt chaotiser , dan het is ... links en rechts inhalen, geen richting aangeven, van de ene baan op de andere overschieten, snijden, koeien op de weg...
maar als je je kalmte bewaart en niet harder dan 90 rijdt, is het goed te doen... bovendien als je even knippert, krijg je meestal direct ruimte om in te voegen
ik vergelijk het wel eens met het rijden in nederland... daar leer je volgens het boekje te rijden , hier leer je autorijden...

willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

jumbo
Expat
Expat

#19 Bericht door jumbo » woensdag 05 juli 2006, 02:22

khonkaen schreef:het verkeer in thailand lijkt chaotiser , dan het is ... links en rechts inhalen, geen richting aangeven, van de ene baan op de andere overschieten, snijden, koeien op de weg...
maar als je je kalmte bewaart en niet harder dan 90 rijdt, is het goed te doen... bovendien als je even knippert, krijg je meestal direct ruimte om in te voegen
ik vergelijk het wel eens met het rijden in nederland... daar leer je volgens het boekje te rijden , hier leer je autorijden...

willem, nederthai
Inderdaad Willem we vergeten de positieve dingen mbt autorijden in Thailand tov Nederland
Geen bumperplakkers, geen geknipper in je achteruitkijkspiegel omdat je te langzaam gaat of niet snel genoeg invoegt naar mening van de persoon achter je, geen irritaties/agressief gedrag op niets af, maar wel rijden met je ramen open,
een ijsje kopen en de weg vragen vanuit je auto zonder getoeter en gehaast, 8 personen in een Panda, prachtig gewoon

fredlk
Expat
Expat

#20 Bericht door fredlk » woensdag 05 juli 2006, 03:23

Inderdaad, het rijden hier is veel relaxter als in Nederland en / of Europa. Geen agressie en niets van "ik heb een grotere auto, dus MOET je me voorbij laten". Hier als men een fout begaat, is men vergevingsgezind en iedereen lijkt(?) op iedereen te letten waardoor een tussendouwer als normaal ervaren wordt. Ik noem het Boeddhistisch autorijden. :)

Groetjes,

Fred.

Ben
Expat
Expat

#21 Bericht door Ben » zaterdag 08 juli 2006, 19:52

auto rijden inBKK stelt niets voor als je er woont en het dagelijks doet

maar nog nooit gereden hier ?? via wie gehuurd lees de lettertjes ff
de kleintjes in het contrakt ik blijf er op hameren THAIS rijbewijs veel thaiers rijden zonder rijbewijs maar een farang zonder auto in de soep door wie dan ook je vac ook in de soep ik wil je niet ontmoedigen
en song loi waarschijnlijk helpt het niet voor je song loi 200 bath aan de
agent maar ja wie ben ik om jou rijvaardigheid te beoordelen

jumbo
Expat
Expat

#22 Bericht door jumbo » zondag 09 juli 2006, 00:49

Ben schreef:auto rijden inBKK stelt niets voor als je er woont en het dagelijks doet

de kleintjes in het contrakt ik blijf er op hameren THAIS rijbewijs veel thaiers rijden zonder rijbewijs maar een farang zonder auto in de soep door wie dan ook je vac ook in de soep ik wil je niet ontmoedigen
Iedereen, dus ook wij zijn een keer begonnen of niet Ben?
Inderdaad heb je gelijk wat betreft de kleine lettertjes, maar als je een internationaal rijbewijs meeneemt is het dik voor elkaar.
Zelf rij ik al jaren en nog steeds met mijn NL rijbewijs, technisch kan en mag dat, het is alleen de verzekering die daar een clausule voor zou kunnen hebben, maar niet degene waar ik verzekerd ben

J

Ben
Expat
Expat

#23 Bericht door Ben » zondag 09 juli 2006, 05:55

jumbo schreef:
Ben schreef:auto rijden inBKK stelt niets voor als je er woont en het dagelijks doet

Iedereen, dus ook wij zijn een keer begonnen of niet Ben?
Inderdaad heb je gelijk wat betreft de kleine lettertjes, maar als je een internationaal rijbewijs meeneemt is het dik voor elkaar.
Zelf rij ik al jaren en nog steeds met mijn NL rijbewijs, technisch kan en mag dat, het is alleen de verzekering die daar een clausule voor zou kunnen hebben, maar niet degene waar ik verzekerd ben

J

Volgens de wet mag het niet Jumbo . en jij kan zo een officieel krijgen

105 bath

djoffie
komt net kijken
komt net kijken

essentiele informatie voordat je gaat autorijden

#24 Bericht door djoffie » dinsdag 15 augustus 2006, 15:30

Autorijden gaat echt prima in Thailand, ik doe het zelf ook. Maar er zijn wel een paar belangrijke zaken die je moet weten.

Check out
http://www.thailandreisgids.nl/alles_ov ... erhuur.php

Succes!!

gr. :lol:

khonkaen
Erelid
Erelid

#25 Bericht door khonkaen » woensdag 16 augustus 2006, 11:48

je kan een thai rijbewijs laten maken bij de transportpolice kost ca 200 thb , 2 pasfoto's en is in een halve dag klaar, met je international rijbewijs ..
voor de politie is dat makkelijker te lezen en je krijgt dezelfde behandeling als een thai...

willem , nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

djoffie
komt net kijken
komt net kijken

tips voor autorijden in Thailand

#26 Bericht door djoffie » vrijdag 18 augustus 2006, 13:24

Autorijden in Bangkok gaat prima als je maar de sterktste auto voor laat gaan haha!! Ik rijd zelf regelmatig daarzo en dat gaat prima.

Als je visitekaartjes van hoge omes hebt (liefst iets van de politie, legeronderdeel of politiek), altijd meenemen. Deze kunnen je helpen zonder boete verder te mogen rijden als ja aan wordt gehouden.

Voor meer tips over autorijden in Thailand kijk op

Veel succes!!

PeterPivo
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: tips voor autorijden in Thailand

#27 Bericht door PeterPivo » vrijdag 18 augustus 2006, 15:33

djoffie schreef:Autorijden in Bangkok gaat prima als je maar de sterktste auto voor laat gaan haha!! Ik rijd zelf regelmatig daarzo en dat gaat prima.

Als je visitekaartjes van hoge omes hebt (liefst iets van de politie, legeronderdeel of politiek), altijd meenemen. Deze kunnen je helpen zonder boete verder te mogen rijden als ja aan wordt gehouden.

Voor meer tips over autorijden in Thailand kijk op

Veel succes!!
Een familielid van me woont in Thailand en heeft op zijn auto ook een aantal stickers zitten van o.a. de politie. Elke keer bij een controle of aanhouding konden we zonder problemen door rijden :lol:

Peter

nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: tips voor autorijden in Thailand

#28 Bericht door nicod » vrijdag 18 augustus 2006, 17:57

1e quote djoffie (tot veel succes)
PeterPivo schreef:

Veel succes!!

Een familielid van me woont in Thailand en heeft op zijn auto ook een aantal stickers zitten van o.a. de politie. Elke keer bij een controle of aanhouding konden we zonder problemen door rijden :lol:

Peter

Ha ha ha, ik had vroeger op mijn fiets een speelkaart tussen mijn spaken gestoken, je weet wel met een wasknijper voor het geluid. ook droeg ik een brommerhelm.

Later begreep ik, dat ik de ENIGE was die geloofde dat ik een motorrijder was. (ben gelukkig nooit aangehouden door de politie die ook geloofde dat ik een "te jonge" motorrijder zou zijn) :wink:

Veel later ben ik nog wel eens, met slechts een Nederlands rijbewijs in Thailand aangehouden. Ik dank nog steeds Bhuda ervoor dat mijn vrouw op dat moment naast mij zat. Met een sticker en mijn "woordje" Engels had ik het vast niet kunnen regelen zonder bekeuring door te mogen.

thongdee
Expat
Expat

#29 Bericht door thongdee » vrijdag 18 augustus 2006, 22:47

weet nog goed , toen ik 19 was , had ik een Jeep gekocht in Nakon Sawan , ze brachten hem naar Bangkok, Daarvan zou ik naar Surin rijden ..... Bijna 400 km ....
Wat een ervaring , vergeet ik nooit meer van men leven!!!
Toen heb ik in Thailand 3 jaar rond gereden en als je de "stroom" volgt , valt het wel allemaal mee hoor ;-)
คิดดี พูดดี ทำดี โลกนี้น่าอยู่
Gelukkig zijn
is niet krijgen wat we verlangen...
Maar tevreden zijn met wat we hebben...

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”