Ko Samui, wie heeft er tips

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
jumbo
Expat
Expat

Ko Samui, wie heeft er tips

#1 Bericht door jumbo » vrijdag 30 juni 2006, 10:02

Ga er in December voor de eerste keer heen en wil graag jullie tips horen!

Ben op zoek naar een niet te druk (mag rustig zijn) mooi/schoon strand, helder zeetje; welke kunnen jullie mij aanraden??
En als je nog een hotel tip hebt dan is dat meegenomen

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

coco
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#2 Bericht door coco » vrijdag 30 juni 2006, 12:41

Wij zaten vorig jaar in het https://www.hotelthailand.com/samui/crystal/view.html

Is ons erg goed bevallen. Wij betaalden 900 bath p.n.

Het ligt tussen Chaweng en Lamai. De drukte kan je zo opzoeken want het ligt aan een weg waar telkens taxi's en pick-ups voorbij rijden.

Hier een foto die wij vorig jaar (augustus) gemaakt hebben vanaf het terras van het hotel.
http://www.fietsendokter.com/slides/HPIM1507.html

jumbo
Expat
Expat

#3 Bericht door jumbo » zaterdag 01 juli 2006, 01:37

Thanks Coco

Ziet er aardig uit, kamer een beetje in orde???
Leuke foto's ziet er uit alsof jullie een prima tijd hebben gehad, rustig strandje en dichtbij Lamai
Lamai was al iets waarvan ik dacht dat het wat kon zijn, maar misschien iets te toeristisch/druk, zijn jullie daar geweest?

J

coco
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door coco » zaterdag 01 juli 2006, 09:56

Beste Jumbo,

De kamers waren prima in orde, schoon+fijne bedden.
Wij gingen vaker naar Lamai, ook leuke eettentjes en rustiger dan Chaweng. Het is net waarvan je houdt.
En ja wij hebben het onwjs naar ons zin gehad! Nog 4 weekjes en we vertrekken weer!!!

khonkaen
Erelid
Erelid

#5 Bericht door khonkaen » zondag 02 juli 2006, 00:22

ik heb 7 jaar op samui gewoond... bij het zien van de foto's gaat mijn hart weer open... wij wonen er nu 1400 km vandaan... dus een beetje ver om ff met de auto er naar toe te gaan...
weten jullie trouwens dat je met de brommer dwars door de bergen van oost naar west kan gaan?? het is soms wel afzien, maar de moeite waard... het makkelijkst is om via de militairy road naar boven te gaan en daar de beeldentuin te bezoeken ... in de buurt zit ook een goed restaurant blue ..... ?? met een prachtig uitzicht...
waarom dan weg uit samui ?? wij woonden op een rustig plekje in lipa noi, maar naast ons begonnen ze een groot resort te bouwen... het werd ons verder te druk en te toeristies + dat je altijd met die ferry over moest om ergens te komen.. bovendien woonde de familie 1500km bij ons vandaan... en nu 75km...
nu wonen we ook rustig en hebben het strandje van pattaya 2 aan het ubonrat stuwmeer... en ook bergen en natuurparken in de buurt..

willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

jumbo
Expat
Expat

#6 Bericht door jumbo » zondag 02 juli 2006, 03:21

khonkaen schreef:ik heb 7 jaar op samui gewoond... bij het zien van de foto's gaat mijn hart weer open... wij wonen er nu 1400 km vandaan... dus een beetje ver om ff met de auto er naar toe te gaan...
weten jullie trouwens dat je met de brommer dwars door de bergen van oost naar west kan gaan?? het is soms wel afzien, maar de moeite waard... het makkelijkst is om via de militairy road naar boven te gaan en daar de beeldentuin te bezoeken ... in de buurt zit ook een goed restaurant blue ..... ?? met een prachtig uitzicht...
waarom dan weg uit samui ?? wij woonden op een rustig plekje in lipa noi, maar naast ons begonnen ze een groot resort te bouwen... het werd ons verder te druk en te toeristies + dat je altijd met die ferry over moest om ergens te komen.. bovendien woonde de familie 1500km bij ons vandaan... en nu 75km...
nu wonen we ook rustig en hebben het strandje van pattaya 2 aan het ubonrat stuwmeer... en ook bergen en natuurparken in de buurt..

willem, nederthai
Nou nou willem, gezien status en leeftijd lijk je me de originele globetrotter
Ik ga zeker eens op de stekjes kijken.
waarom verwijs je eigenlijk naar ubonrat stuwmeer als Pattaya2, kwa aangeboden vermaak ofzo??

J

khonkaen
Erelid
Erelid

#7 Bericht door khonkaen » zondag 02 juli 2006, 12:28

aan de westkant van ubonrat heb je het officiele plaatsje/strandje pattaya 2 .. het heeft verder niks met pattaya 1 te maken .. er zijn alleen wat restaurantjes, strandstoelen, parasols, autobinnenbanden , waterfietsen ... aldus een leuk rustig strandje...

willem , nederthai

khonkaen
Erelid
Erelid

#8 Bericht door khonkaen » zondag 02 juli 2006, 23:03

Jumbo ,

op samui is toch wel veel te zien en te beleven ... ik moest nog lachen bij de foto's vn hinta en hinyaj... , de stenen penis en de gleuf in de rotsen.
verder ook een mooi plekkie, waar je goed kan vissen...
er is nog een moslem dorpje Huathanon met mooi beschiderde vissersboten en een redelijke markt....
de waterval, waar altijd water valt, omdat het water weer van beneden naar boven gepompt wordt..
de monnik , die zichzelf na zijn dood gemummificeerd heeft...
onze voorkeur ging uit naar Lamai, omdat dat wat kleinschaliger was dan chaweng... ons favoriete restaurant was Salathai...
er zijn wat bierbars met een kleine honderd bargirls , en DE disco Bauhaus...
twee nederlanders hebben een bar, Leo en Schedel , waar je Sjakie Wattenon regelmatig kan ontmoeten... het hoeft natuurlijk niet , maar het is toch wel aardig om af en toe wat nederlanders te ontmoeten, dan ga je de thai weer wat meer waarderen...
ik heb er altijd met veel plezier gewoond..
maar 'niets is blijvend' en 'niets is perfect' sprak de buddha reeds 2500 jaar geleden...

nog even wat over pattaya 2... dat is een klein dorpje aan de westkust van ubonrat met een rustig strandje, met ligstoelen, parasols , waterfietsen, autobinnenbanden en wat restaurantjes ... het lijkt verder totaal niet op pattaya 1

groeten,

willem, nederthai

jumbo
Expat
Expat

#9 Bericht door jumbo » maandag 03 juli 2006, 03:22

khonkaen schreef:Jumbo ,

o
twee nederlanders hebben een bar, Leo en Schedel , waar je Sjakie Wattenon regelmatig kan ontmoeten... het hoeft natuurlijk niet , maar het is toch wel aardig om af en toe wat nederlanders te ontmoeten, dan ga je de thai weer wat meer waarderen...
i

willem, nederthai

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

J

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”