wonen in thailand en behoud van verblijfsvergunning

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
hanoost

wonen in thailand en behoud van verblijfsvergunning

#1 Bericht door hanoost » maandag 26 juni 2006, 13:10

Wij gaan binnenkort in Thailand wonen. We blijven een woonadres in Nederland aanhouden (voornamelijk voor de ziekteverzekering). Nu de vraag: Als mijn vrouw Tuk (we zijn getrouwd en ze heeft een verblijsvergunning voor de komende vier jaar) bijvoorbeeld na een jaar samen met mij terug willen naar Nederland (bijvoorbeeld voor vakantie) geldt dan nog haar verblijfsvergunning? Mag ze Nederland in? of is de verblijfsverguning niet meer geldig en moet ik een visum voor haar aanvragen?
Han en Tuk

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#2 Bericht door Jim » maandag 26 juni 2006, 13:28

de meningen zijn verdeeld.

http://www.buitenlandsepartner.nl/forum ... vergunning

je zou de IND kunnen bellen maar die staan bekend om het verstrekken van foutieve informatie.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: wonen in thailand en behoud van verblijfsvergunning

#3 Bericht door jumbo » dinsdag 27 juni 2006, 01:40

hanoost schreef:Wij gaan binnenkort in Thailand wonen. We blijven een woonadres in Nederland aanhouden (voornamelijk voor de ziekteverzekering). Nu de vraag: Als mijn vrouw Tuk (we zijn getrouwd en ze heeft een verblijsvergunning voor de komende vier jaar) bijvoorbeeld na een jaar samen met mij terug willen naar Nederland (bijvoorbeeld voor vakantie) geldt dan nog haar verblijfsvergunning? Mag ze Nederland in? of is de verblijfsverguning niet meer geldig en moet ik een visum voor haar aanvragen?
Han en Tuk

Iemand of een instantie heeft ooit die verblijfsvergunning afgegeven, het lijkt mij dat je daar de enige juiste informatie kan krijgen.
Mijn mening; in ieder land waar ik tot nog toe heb gewoond en verblijfs/werkvergunningen nodig had moest ik minimaal 180 dagen in dat land verblijven anders verviel de vergunning, lijkt mij dat het in Nederland hetzelfde werkt

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

hanoost

wonen in thailand en behoud van verblijfsvergunning

#4 Bericht door hanoost » dinsdag 27 juni 2006, 13:39

Telefonisch contact gehad met IND. Na negen maanden verblijf in buitenland wordt haar verblijfsvergunning ingetrokken. Op mijn vraag wat gebeurt er als ik na een jaar met mijn vrouw op Schiphol kom was het antwoord; dan heb je kans dat je vrouw niet eens meer Nederland binnenkomt. Ze moet dan terug naar Thailand en de MVV procedure opstarten. Op mijn vraag is het gemakkelijk om voor mijn vrouw een visum te krijgen voor 2 weken vakantie Nederland was het antwoord; dat moet de ambassade in Bangkok beoordelen. Het lijkt mij niet gemakkelijk om in Thailand te wonen en dan een keer per jaar samen met mijn vrouw op vakantie te komen naar Nederland.
Han

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: wonen in thailand en behoud van verblijfsvergunning

#5 Bericht door jumbo » woensdag 28 juni 2006, 02:19

hanoost schreef:Het lijkt mij niet gemakkelijk om in Thailand te wonen en dan een keer per jaar samen met mijn vrouw op vakantie te komen naar Nederland.
Han
Waarom lijkt het je niet gemakkelijk???
De voorwaarden staan op de webiste van de NL ambassade in Bangkok
link; http://www.netherlandsembassy.in.th/

Inkomen en garanties zijn een (begrijpelijk) onderdeel van de beoordeling van de aanvraag. Als je die kan aantonen is het NOOIT een probleem; alle afwijzigingen waarover je (ook hier) lees is door het niet volledig voldoen aan de voorwaarden of dat de dame in kwestie niet voor de 1e,2e of meerdere keren naar NL gaat met verschillende partners of anders bij andere landen/ambassade's is afgewezen,

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: wonen in thailand en behoud van verblijfsvergunning

#6 Bericht door Ben » vrijdag 30 juni 2006, 20:35

kijk dan nu nog maar eens op de site van de ind als ze nederland verlaat om in thailand te gaan wonen moet ze haar kaart inleveren .
http://www.nmigratie.nl

U wilt in een ander land gaan wonen
Nadat u een tijd in Nederland heeft gewoond, wilt u nu in een ander land gaan wonen. U dient zich bij de gemeente uit te schrijven en uw verblijfsvergunning in te leveren. aldus de ind

http://www.ind.nl/NL/verblijfwijzer/

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

#7 Bericht door Loe » vrijdag 30 juni 2006, 21:03

Hallo Hanoost,

Ik denk inderdaad dat je grote problemen bij terugkeer krijgt indien je in Thailand gaat wonen.

Daarom heb ik besloten met mijn partner te gaan overwinteren in Thailand 5 maanden en 7 maanden in Nederland te zijn. Volgens al mijn gegevens kan de belasting en de regering je dan niets maken.

Groetjes Loe

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”