Op zoek naar een hotel op Phuket heb ik mij vooral gespitst
op Patong Beach.
Volgens recensies her en der is Patong in het hoogseizoen een
levendige maar zeer drukke plaats. Winkels, restaurantjes en
barretjes genoeg daar.
Maar hoe zit dat eigenlijk in Karon- of Kata Beach? Zijn dat ook
gezellige plaatsjes waar genoeg te doen is?
Patong of Karon
Moderator: Loempia
-
- heeft ervaring
-
- kenner
Hallo Buurman, ik ben net terug uit Katon-beach (het Old Phuket hotel) en denk dat als je echt elke avond voor het "zware" nachtleven wil gaan dat je het beste voor Patong kan kiezen. Zo niet dan is Katon-Beach prima. Er is een heerlijk (rustig) strand, genoeg goede eettentjes en leuke barretjes om de dag en avond door te komen, maar gewoon een stuk rustiger dan Patong. Maar voor ongeveer 100 bth zit je ook in Patong, dus dat is ook geen probleem.
Dus de drukte kan je altijd opzoeken als je daar behoefte aan hebt.
Dus de drukte kan je altijd opzoeken als je daar behoefte aan hebt.
HAPPY PEOPLE MAKE PEOPLE HAPPY !!
Zijn 2 jaar geleden in Karon Beach resort geweest. Prima hotel met ong 80 kamers (alles met zeezicht!!!). Zeer goed gelegen aan het strand en vlak aan de winkeltjes en cafes van Kata.
Neem een Tuk-Tuk naar Karon center(of te voet ong 2 km), of naar Patong 5min met Tuk- Tuk.
Opgelet!!! De zee is hééél veraderlijk...dus gevaarlijk. Ja, zelfs voor ervaren zwemmers. Hou kinderen steeds bij de hand.
Neem een Tuk-Tuk naar Karon center(of te voet ong 2 km), of naar Patong 5min met Tuk- Tuk.
Opgelet!!! De zee is hééél veraderlijk...dus gevaarlijk. Ja, zelfs voor ervaren zwemmers. Hou kinderen steeds bij de hand.
-
- Expat
- Contacteer:
Denk er wel aan dat je voor 100 THB in Patong kan komen (al klinkt me dat redelijk goedkoop in de oren..) maar terug ga je zeker 200 of wel 300 THB betalen.
Ter vergelijking, elke rit binnen Patong begint bij 100 THB. 's Nachts vragen de afzetters 200 THB voor een 2 minuten ritje. Beter een auto huren of een mootocycle. Wel voorzichtig natuurlijk...
Ik zou misschien in een duurder resort gaan zitten in Patong, wat be3taald wordt uit de tuk tuk besparingen.
Ter vergelijking, elke rit binnen Patong begint bij 100 THB. 's Nachts vragen de afzetters 200 THB voor een 2 minuten ritje. Beter een auto huren of een mootocycle. Wel voorzichtig natuurlijk...
Ik zou misschien in een duurder resort gaan zitten in Patong, wat be3taald wordt uit de tuk tuk besparingen.