zwemmen met de dolfijnen

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ans martens
komt net kijken
komt net kijken

zwemmen met de dolfijnen

#1 Bericht door ans martens » zaterdag 24 juni 2006, 22:32

we willen gaan zwemen met de dolfijnen. Het liefst willen we met het openbaar gaan en dan daar in een leuk guesthouse of hotel overnachten. Heeft er iemand tips ???
Ans martens

Bartje

#2 Bericht door Bartje » zaterdag 24 juni 2006, 22:56

Waar zwemmen die dolfijnen dan?

renerrr
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door renerrr » zondag 25 juni 2006, 03:53

M vr gr Rene.

gast

#4 Bericht door gast » zondag 25 juni 2006, 10:12

Via greenwood hebben ze het sinds kort ook, in de buurt van Pataya, zou je daar een moeten informeren.
Gr Mirjam

JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door JohanS » zondag 25 juni 2006, 10:40

gast schreef:Via greenwood hebben ze het sinds kort ook, in de buurt van Pataya, zou je daar een moeten informeren.
Gr Mirjam
Nog verder dan Rayong !

pong

#6 Bericht door pong » maandag 26 juni 2006, 14:20

het zijn IRRAWADDY dolpfins, die NIET met mensen zwemmen, ze zijn ERG schuw en zeer bedreigd en ENKEL 2 mnd/p.jaar op die plek, overigens TUSSEN BKK en PTY, zon beetje net over de helft (wel leuke ekskursie voor NATUURliefhebbers, niet voor zwevers)

PaulV
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#7 Bericht door PaulV » maandag 26 juni 2006, 19:15

In Pattaya hebben wij eens een enorm en volledig uit tropisch hout opgebouwd tempelcomplex bezocht dat nog in aanbouw was, maar wel al in zoverre klaar dat het als touristische attractie bezocht kon worden. Prachtig om te zien en bovendien met een dolfijnenshow in de omliggende vijvers, waar ook de mogelijkheid werd geboden om met de dolfijnen te zwemmen en ze daarbij ook te voederen.
De naam van het tempelgebouw ben ik vergeten, maar daar kun je vast wel achterkomen.

succes, Paul

Blondje
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Blondje » maandag 26 juni 2006, 19:29

PaulV schreef:In Pattaya hebben wij eens een enorm en volledig uit tropisch hout opgebouwd tempelcomplex bezocht dat nog in aanbouw was, maar wel al in zoverre klaar dat het als touristische attractie bezocht kon worden. Prachtig om te zien en bovendien met een dolfijnenshow in de omliggende vijvers, waar ook de mogelijkheid werd geboden om met de dolfijnen te zwemmen en ze daarbij ook te voederen.
De naam van het tempelgebouw ben ik vergeten, maar daar kun je vast wel achterkomen.

succes, Paul
Sanctuary of Truth
Woei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Blondje
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door Blondje » maandag 26 juni 2006, 20:12

Woei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door Mystic » maandag 26 juni 2006, 22:03

Blondje schreef:
PaulV schreef:In Pattaya hebben wij eens een enorm en volledig uit tropisch hout opgebouwd tempelcomplex bezocht dat nog in aanbouw was, maar wel al in zoverre klaar dat het als touristische attractie bezocht kon worden. Prachtig om te zien en bovendien met een dolfijnenshow in de omliggende vijvers, waar ook de mogelijkheid werd geboden om met de dolfijnen te zwemmen en ze daarbij ook te voederen.

succes, Paul
Sanctuary of Truth
Ik ben er geweest, het is prachtig, wat een meesterlijk stukje vakmanschap, pure kunst, en helemaal van verschillende soorten hout die ze uit heel Azie laten komen. De dolfijnen show heb ik (bewust) gemist, en ook zijn we niet met de paard en wagentjes geweest (ik vond de paardjes te klein, dan loop ik liever). Of je daar met de dolfijnen kon zwemmen weet ik niet, ik geloof het niet, je kon ze wel na de show voeren.
Ik ben er verder niet mee bezig geweest, ik houd me verre van het gekloot met dieren ;)
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

PaulV
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#12 Bericht door PaulV » dinsdag 27 juni 2006, 13:40

Ik, en een aantal anderen van de aanwezigen, heb zelf wel met die dolfijnen gezwommen. Ging er gemoedelijk aan toe, de beestjes kwamen enthousiast en lief over en was ook wel een aparte ervaring.

groet,
Paul

coco
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door coco » vrijdag 30 juni 2006, 15:31

Beste PaulV,

Heb je met de dolfijnen gezwommen via een dagtour?
Of ben je er op eigen houtje naartoe gegaan? En hoe?
Want ik zie op de site dat zwemmen met de dolfijnen maar 400 bath. kost.
Iets goedkoper dan Greenwood etc.....

He dit is m'n 100e bericht, nu 'volwaardig lid'! Wowie!!

PaulV
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#14 Bericht door PaulV » vrijdag 30 juni 2006, 17:05

Hallo Coco,

Het is al een paar jaar geleden, tijdens onze eerste rondreis door Thailand geweest. Het bezoek aan Sanctuary of Truth (dank je wel, Blondje) was een optioneel onderdeel van de rondreis. Een bezoek aan de dolfijnen in de tempeltuin was onderdeel van het programma, waarbij je aan het eind van een korte en eenvoudige dolfijnenshow werd uitgenodigd om gedurende een minuut of 10 met de beestjes te zwemmen. Ik heb geen idee meer of hier apart kosten aan verbonden waren, maar 400 bath lijkt me een beetje veel. Er is bij mij geen natuurlijke behoefte aanwezig om met dolfijnen te zwemmen en dan zou, zuinig als ik ben, 400 bath mij waarschijnlijk weerhouden hebben van een duik in het water.
Ik meen me wel te herrinneren dat je het complex gewoon zelfstandig kon bezoeken en dat kaartjes bij de ingang gekocht moesten worden.
Uiteindelijk zijn wij een uurtje of 2 binnen geweest.

groet,
Paul

coco
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#15 Bericht door coco » vrijdag 30 juni 2006, 18:59

Okee, thanks!

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”