~*~Motortocht Ch. Mai - Ch. Rai~*~

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jantra
Volwaardig lid
Volwaardig lid

~*~Motortocht Ch. Mai - Ch. Rai~*~

#1 Bericht door Jantra » maandag 19 juni 2006, 11:53

Volgende week is het zover........ Dan kunnen ook wij Thailand weer onveilig komen maken :wink:
Nu willen we met de motor van Ch. Mai naar Ch. Rai rijden en wel graag een beetje binnendoor zodat we niet alleen highway hoeven te zien. Beide plaatsen kennen we al van vorige bezoeken maar op deze manier hebben we in Thailand nog niet eerder gereisd.

Wie kan ons goede informatie geven m.b.t. de reis, dus bijv. waar zijn goede kaarten te krijgen, hoe lang doe je er ongeveer over enz.

Alvast bedankt en wie weet tot in Thailand.

Jantra
Carpe Diem

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#2 Bericht door Okie » maandag 19 juni 2006, 13:43

In elke boek shop in Chiang Mai kan je vrij gedetaileerde kaarten van noord Thailand kopen, diverse schalen.
Ik denk zo dat Renerr hier wel op zal reageren hij woont in Chiang Rai en is motor rijder.
Afstand is in 1 dag te doen maar je kan het ook in 2 dagen doen natuurlijk.

Okie

renerrr
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door renerrr » dinsdag 20 juni 2006, 00:18

Ja luitjes daar ben ik al!

Leuk, laat wel even iets weten he! sluit ik onderweg even aan:-)

Inderdaad kun je dit het beste zelf even via de kaarten uitvogelen, ook het leukste natuurlijk, echter chiangmai - chiangrai is ongeveer 180 km via wiang pa pao- mae suai. Dit is vrij rechtstreeks maar wel een mooie route hoor.Let wel op met regen!! wegen zijn dan spekglad!! gewoon rijden maar niet als rossi want dan gaat t fout.
Een alternatief en aan te raden route! is: chiangmai-chiangdao-Fang-Mae chan-chiangrai, of net na chai prakan rechtsaf rg mae suai.Dit is de "109".
Goeie reis en vegeet onderweg niet te stoppen Bij " Charin garden resort" aan de rechter zijde als je vanaf chiangmai komt ongeveer 40 km voor chiangrai, daar hebben ze nl de beste homemade gebakjes van noord-thailand!

Tip: neem ook eens een kijkje op het isaanthailandforum en kijk dan onder de kop: Isaan motorrijders club.Leuk om even te kijken wat betreft, info, routes, tips etc.
Succes en goede reis!

Rene-chiangrai.

Jantra
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Jantra » dinsdag 20 juni 2006, 06:15

Bedankt voor jullie antwoorden.

@Rene, we zullen je tzt ons thais nummer pm'en, als je dan dat van jou geeft bellen we als het zover is.

Cu Soon
Carpe Diem

Bartje

#5 Bericht door Bartje » dinsdag 20 juni 2006, 08:09

renerrr schreef:Ja luitjes daar ben ik al!

Leuk, laat wel even iets weten he! sluit ik onderweg even aan:-)

Inderdaad kun je dit het beste zelf even via de kaarten uitvogelen, ook het leukste natuurlijk, echter chiangmai - chiangrai is ongeveer 180 km via wiang pa pao- mae suai. Dit is vrij rechtstreeks maar wel een mooie route hoor.Let wel op met regen!! wegen zijn dan spekglad!! gewoon rijden maar niet als rossi want dan gaat t fout.
Een alternatief en aan te raden route! is: chiangmai-chiangdao-Fang-Mae chan-chiangrai, of net na chai prakan rechtsaf rg mae suai.Dit is de "109".
Goeie reis en vegeet onderweg niet te stoppen Bij " Charin garden resort" aan de rechter zijde als je vanaf chiangmai komt ongeveer 40 km voor chiangrai, daar hebben ze nl de beste homemade gebakjes van noord-thailand!

Tip: neem ook eens een kijkje op het isaanthailandforum en kijk dan onder de kop: Isaan motorrijders club.Leuk om even te kijken wat betreft, info, routes, tips etc.
Succes en goede reis!

Rene-chiangrai.
Jammer dat ik nog niet in thailand ben anders wil ik ook wel een stukje meerijden.....maar vanaf december rijd ik dit deze route wekelijks.
Het Charin Garden resort, waar ligt dit ergens want ik ken dit niet (althans niet van naam) Ligt dit aan het vlakke stuk of reeds in de bergen?

renerrr
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door renerrr » dinsdag 20 juni 2006, 13:39

Bart; dit ligt vanaf chiangmai gezien, aan je rechter zijde, nadat je wiang pa pao en mai suai hebt gepasseerd.37 km ten zuiden van chiangrai en 138 km ten noorden van chiangmai.
http://www.chiangraiprovince.com/htl/charin/index.htm
Even stoppen en een bakkie doen!!

Gr rene.
M vr gr Rene.

Bartje

#7 Bericht door Bartje » woensdag 21 juni 2006, 14:43

renerrr schreef:Bart; dit ligt vanaf chiangmai gezien, aan je rechter zijde, nadat je wiang pa pao en mai suai hebt gepasseerd.37 km ten zuiden van chiangrai en 138 km ten noorden van chiangmai.
http://www.chiangraiprovince.com/htl/charin/index.htm
Even stoppen en een bakkie doen!!

Gr rene.
Ah ok tis me eigenlijk nog nooit opgevallen......te harden rijden he :lol:
Ik ga de volgende keer zeker stoppen daar! Meestal eet ik effe een soupie zo'n 40 km vanaf Cm, kip noedelsoep, linker kant van de weg, ongeveer 5 km naar het hoogste punt van het traject, pal naast een viaductje. Echt de moeite waard om te stoppen, veel Bangkokmensen weten dit ook te vinden.

Greetz

Jeroen_V
komt net kijken
komt net kijken

#8 Bericht door Jeroen_V » donderdag 22 juni 2006, 07:09

...wat stom van me... :oops:
gisteren "visarun" gedaan,en we zijn daar gestopt...heb die taartjes zien liggen en heb ze niet geprobeerd.heb er mijn heerlijk(NOT) "7" broodje gegeten... was nogal wat versuft van de rit.onze airco was nl. na half uurtje stuk. :( 8)

eind juli ga ik deze rit nog eens doen,maar dan met de motor...ziet er gewoon prachtig uit en goed te doen precies.

laat dan zeker nog iets aan je weten rene. Vertrek vanavond eerst voor een week of drie richting zuiden...mijn padi brevet halen en stuff...

Take caRE iedereen en jullie horen nog van me! ciao ciao
jusqu'ici tout va bien...

renerrr
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door renerrr » vrijdag 23 juni 2006, 02:23

Hoi Jeroen;

Geen gebakje gepakt?? ai, volgende keer doen hoor, echt de moeite waard!.

Succes met je reis en Padi brevet!

Gr

Rene.
M vr gr Rene.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”