Ko Samet

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Anne Pet

Ko Samet

#1 Bericht door Anne Pet » vrijdag 31 maart 2006, 19:37

Wij gaan in september naar thailand en cambodja en willen dan ook een week of aantal dagen naar een eiland.
Ko samet leek ons wel geschikt, is wel vrij klein echter.
Is er iemand die daar is geweest? Is er nog wat te doen / bekijken buiten alleen de stranden?

Anne

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#2 Bericht door khonkaen » zaterdag 01 april 2006, 03:50

anne ,
koh samet is pet en gevaarlijk ..
krokodillen , schorpioenen en slangen lopen daar zomaar vrij rond..
alleen op ht strand ben je vrij veilig , mits er tenminste geen zandvlooien zijn ..
je kan beter wat verderop naar koh k.ut gaan .. het is er vochtig en warm , maar het stinkt er niet.. en je bent dichterbij cambodia...
daarom is het wel uitkijken voor malaria muggen ..

in ieder geval een prettige vakantie gewenst..


willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#3 Bericht door Mystic » zaterdag 01 april 2006, 07:54

He Willem

Is dat zo?
Wij willen in juni 4 dagen gaan, en veel mensen vinden het toch wel een leuk eiland zo lees ik hier.
Ik heb echter ook het een en ander gelezen over zandvlooien daar, moeten we daar rekening mee houden?

Weet iemand meer over Koh Samet???
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

Petra2

Ko Samet

#4 Bericht door Petra2 » zaterdag 01 april 2006, 09:50

Wij zijn een aantal jaren geleden op Ko Samet geweest in de maand augustus. Het eiland is klein en voor het grootste deel prima te belopen. Er zijn genoeg kamers en restaurants. Bij aankomst moet je 200 bath entree betalen omdat een een national park is. Stranden zijn mooi met mooi blauw water. Zandvlooien hadden wij zeker last van! Ik raad je dan ook aan om in een ligstoel op het strand te zitten en niet op je handddoek te gaan liggen. Maar het eiland is zeker de moeite waard!!

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 13 oktober 2005, 13:03
Locatie: west-vlaanderen

#5 Bericht door henkypenky » zondag 02 april 2006, 12:51

Mystic schreef:Is dat zo?
Wij willen in juni 4 dagen gaan, en veel mensen vinden het toch wel een leuk eiland zo lees ik hier.
Ik heb echter ook het een en ander gelezen over zandvlooien daar, moeten we daar rekening mee houden?
Weet iemand meer over Koh Samet???
nou , ik ben er ook buiten de mooie stranden nog nooit een krokodil , schorpioen of slang tegengekomen hoor :o
en zandvlooien vind je nu een keer op veel stranden in azie .
maar het was gisteren wel 1 april natuurlijk :D
live and let live !

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#6 Bericht door Mystic » zondag 02 april 2006, 14:35

:D :D :D :D
Hmmm en ik dacht dat ik nergens ingestonken was gisteren ;)

We gaan gewoon, ik lig toch nooit te bakken op een handdoek (lig liever op een bedje onder een boom),
Punt is alleen dat ik heel gevoelig ben voor steken, die gaan bij mij altijd wondjes vormen, ik wil er liever niet onder komen te zitten,

Mys
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 444
Lid geworden op: vrijdag 24 maart 2006, 17:42
Locatie: Breda

toch gestoken?

#7 Bericht door nicod » zondag 02 april 2006, 15:43

Toch gestoken door muggen/ insecten en dus ook zandvlooien, (geen 2 aprilgrap).

Het sap van een citroen/ limoen werkt tegen de jeuk en ontsmet tegelijkertijd.
Bovendien droogt het de huid waardoor een wondje sneller geneest.

Werkt ook preventief maar dan moet je nogal wat limoenen op voorhand persen en regelmatig je voeten besprenkelen. :D

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#8 Bericht door Mystic » zondag 02 april 2006, 21:52

Goede tip, limoen vind ik ook heel lekker ruiken.
In de zon (je voeten pakken natuurlijk heel snel zonnestralen) ga ik ze niet besprenkelen met limoen/citroen, dat kan verkleuringen veroorzaken.

Ter preventie heb ik ook nog altijd deet, dan moet ik dat overdag ook maar op mijn voeten smeren, dat overleven ze wel ;)
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#9 Bericht door khonkaen » maandag 03 april 2006, 04:47

hahahaha, krokodillen , slangen en schorpioenen op samet ???

1 april...

tegen muggenbeten kan je ya mong , tijgerbalsem gebruiken ..of citroenen...
beter is tegen alle steekwondjes, fenistil gel...




willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

PeterPivo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 246
Lid geworden op: maandag 29 augustus 2005, 11:55

#10 Bericht door PeterPivo » maandag 03 april 2006, 09:11

khonkaen schreef:hahahaha, krokodillen , slangen en schorpioenen op samet ???

1 april...

tegen muggenbeten kan je ya mong , tijgerbalsem gebruiken ..of citroenen...
beter is tegen alle steekwondjes, fenistil gel...




willem, nederthai

Dit is idd een goed plan was in december op koh samet en er vlogen aardig wat grote muggen rond. ben gelukkig zelf niet gestoken :!: terwijl ze me normaal gesproken altijd moeten hebben :(

fijne vakantie

PeterPivo

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Zandvlooien

#11 Bericht door JohanS » maandag 03 april 2006, 10:28

Wat zijn eigenlijk de maanden dat de zandvlooien het meetste voorkomen?

nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 444
Lid geworden op: vrijdag 24 maart 2006, 17:42
Locatie: Breda

strandvlo

#12 Bericht door nicod » maandag 03 april 2006, 10:58

er is opvallend weinig te vinden over de zandvlo,
quote.
(Talitrus saltator) behalve dat ze meestal tussen of onder de halfvergane, aangespoelde algen is te vinden die op de hoogwaterlijn liggen. Ze zijn vooral 's nachts actief, overdag graven ze zich dan 10 tot 30 cm in in het zand. Volwassen strandvlooien overwinteren in een slaaptoestand, ingegraven in het zand boven de springvloedlijn tot op een diepte van 50 cm.

uit bovenstaande beschrijving zou je kunnen afleiden dat een zanvlo niet echt van de zon kan genieten maar ook niet van erge koude. Ik kan niet vinden wanneer de winterperiode voor de vlo begint of eindigt. Overdag graven ze zich in.

Dus het beste geen ligkuilen graven op het strand. Excuus dat is een tip voor de strandgangers van één van onze buurlanden (ben de naam van het desbetreffende land even kwijt). :D

Deet schijnt redelijk goed preventief te werken zie ik inderdaad in meerdere publicaties.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: strandvlo

#13 Bericht door Edje » maandag 03 april 2006, 18:04

nicod schreef:er is opvallend weinig te vinden over de zandvlo,
quote.
(Talitrus saltator) behalve dat ze meestal tussen of onder de halfvergane, aangespoelde algen is te vinden die op de hoogwaterlijn liggen. Ze zijn vooral 's nachts actief, overdag graven ze zich dan 10 tot 30 cm in in het zand. Volwassen strandvlooien overwinteren in een slaaptoestand, ingegraven in het zand boven de springvloedlijn tot op een diepte van 50 cm.

uit bovenstaande beschrijving zou je kunnen afleiden dat een zanvlo niet echt van de zon kan genieten maar ook niet van erge koude. Ik kan niet vinden wanneer de winterperiode voor de vlo begint of eindigt. Overdag graven ze zich in.

Dus het beste geen ligkuilen graven op het strand. Excuus dat is een tip voor de strandgangers van één van onze buurlanden (ben de naam van het desbetreffende land even kwijt). :D

Deet schijnt redelijk goed preventief te werken zie ik inderdaad in meerdere publicaties.
Leg je voeten toch op het bankje wat voor je staat, als je al niet een volledig ligbed hebt, hetgeen mijn voorkeur geniet. Blijf niet te lang op dezelfde plek staan. Probleem opgelost.
Groetjes; Edje

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

#14 Bericht door Loe » maandag 03 april 2006, 18:24

Hallo Anne,

Ik ben vorige maand een dagje op Ko Samet geweest, het is een prachtig eiland en ook het water is helder en lekker warm(28). Wel heb ik daar kleine kwallen gezien dus even opletten. Bij de restaurantjes kun je heerlijk eten.

groetjes Loe

PeterPivo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 246
Lid geworden op: maandag 29 augustus 2005, 11:55

#15 Bericht door PeterPivo » maandag 19 juni 2006, 14:36

Loe schreef:Hallo Anne,

Ik ben vorige maand een dagje op Ko Samet geweest, het is een prachtig eiland en ook het water is helder en lekker warm(28). Wel heb ik daar kleine kwallen gezien dus even opletten. Bij de restaurantjes kun je heerlijk eten.

groetjes Loe
Het is inderdaad een prachtig eiland met mooie stranden alleen heb je het binnen een paar dagen wel gezien. Als je puur voor de stranden daarna toe gaat is het er perfect. Het ligt er maar net aan wat je wil.

PeterPivo

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”