Wij zijn begin juli in Chiang Mai en willen graag van daar uit vliegen naar Mae Hong Son en dan via Pai, Thao Ton, Chiang Rai naar de gouden driehoek reizen. Onderweg willen we graag verschillende stammen bezoeken, een vlottocht maken en natuurlijk de bezienswaardigheden die we onderweg tegenkomen bekijken.
Bij greenwoodtravel kun je zo'n soort tour boeken, maar dan overnacht je in luxe resorts/hotels buiten de plaatsjes en wij zouden graag in de plaatsen zelf overnachten, om toch wat meer van het thaise leven zelf mee te maken. Het hoeft niet luxe te zijn, als het er maar schoon is en we een eigen badkamer hebben.
Is het mogelijk om een auto met gids te huren om dit te doen, of is het ook goed met het openbaar vervoer te doen binnen een week?
Alvast bedankt voor de reacties.
Monika
Mae Hong Son/Gouden Driehoek
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Hi,
ik zou een wagen huren, is best te doen.
heb volgende tour gedaan incl kleine zijbaantjes: vliegen naar Chiang Mai dan Mae sariang, Mae Hong Som,Chiang Dao,Fang, omgeving Golden Triangle en dan terug naar Chiang Rai de auto achterlaten of omgekeerd.
De wegen zijn goed en niet te veel verkeer, hotel tijdig zoeken er zijn hele mooie bij voor weinig geld.
We zijn een paar dagen blijven plakken in Chiang Dao , er zijn daar wegjes naar afgelegen dorpjes waar onderweg prachtige foto's te maken zijn.
Enig nadeel ginder is dat de wegen afgezet zijn met vangrails en nergens een parkeerplaats , behalve aan de voorzien pano's.
Veel plezier
ik zou een wagen huren, is best te doen.
heb volgende tour gedaan incl kleine zijbaantjes: vliegen naar Chiang Mai dan Mae sariang, Mae Hong Som,Chiang Dao,Fang, omgeving Golden Triangle en dan terug naar Chiang Rai de auto achterlaten of omgekeerd.
De wegen zijn goed en niet te veel verkeer, hotel tijdig zoeken er zijn hele mooie bij voor weinig geld.
We zijn een paar dagen blijven plakken in Chiang Dao , er zijn daar wegjes naar afgelegen dorpjes waar onderweg prachtige foto's te maken zijn.
Enig nadeel ginder is dat de wegen afgezet zijn met vangrails en nergens een parkeerplaats , behalve aan de voorzien pano's.
Veel plezier
-
- Volwaardig lid
Hoi, maak je wensen eens kenbaar bij greenwood travel of een andere reis organisatie, misschien kan de eigenaar van Homestay in Chiang Mai je verder helpen.
Ik persoonlijk zou voor de great loop gaan, vanuit Chiang Mai naar het zuiden via Doi Inthanon richting Mae Hong Son naar Pai en dan richting Chiang Rai en terug naar Chiang Mai.
Let op!!!! Veel vluchten vanuit Chiang Mai richting Mae Hong Son worden in de regen periode gecancelled in verband met de regenn of laag hangende bewolking.
Okie
Ik persoonlijk zou voor de great loop gaan, vanuit Chiang Mai naar het zuiden via Doi Inthanon richting Mae Hong Son naar Pai en dan richting Chiang Rai en terug naar Chiang Mai.
Let op!!!! Veel vluchten vanuit Chiang Mai richting Mae Hong Son worden in de regen periode gecancelled in verband met de regenn of laag hangende bewolking.
Okie