Van Koh Samui naar Phuket

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Sjaantje
komt net kijken
komt net kijken

Van Koh Samui naar Phuket

#1 Bericht door Sjaantje » dinsdag 13 juni 2006, 18:05

Hallo, wij gaan a.s. zondag naar Thailand. We willen ook van Koh Samui naar Phuket. Moet je dit met Bangkok Airways doen?
Zo niet, hoe komen we in Phuket.

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#2 Bericht door Okie » dinsdag 13 juni 2006, 20:06

Ja met Bangkok airways of met de boot en bus maar dan ben je zeker een halve dag kwijt.

okie

khonkaen
Erelid
Erelid

#3 Bericht door khonkaen » woensdag 14 juni 2006, 04:11

van samui naar bkk met bangkok airways en dan naar phuket vliegen ..
dan ben je nogal wat bahtjes kwijt ..

je kan ook met de ferry en de bus van samui naar phuket , maar dan ben je een uurtje of 5 kwijt... dit lijkt mij een betere optie , want als je gaat vliegen moet je ook de wachttijden incalculeren ..

willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Okie » woensdag 14 juni 2006, 05:59

euuuhhh Willem niet om het even hoor er is al jaren een rechtstreekse vlucht vanaf Samui naar Phuket met Bangkok airways, zelfs meer als eentje per dag.

Okie

Sjaantje
komt net kijken
komt net kijken

#5 Bericht door Sjaantje » woensdag 14 juni 2006, 08:25

Ën met de ferry en bus dat kan gewoon op Samui? Ik vind het trouwens belachelijk dat je alleen met Bangkok Airways kunt vliegen op Samui en dat ze daar ook nog eens het vliegveld beheren :shock: Hoezo keuzevrijheid?
Maar goed, op Samui kun je de ferry nemen, dat staat daar ook aangegeven? En dan met de boot verder naar Phuket?
Wij vertrekken dus a.s. zondag :) :) :) :) om 12.35 uur vanaf AMS en landen in BKK om 04.30 uur. Heb er heel veel zin in.
Maar goed we blijven eerst drie dagen in Bangkok in het Prince Palace Hotel, we weten wat we verder gaan doen maar hebben nog geen binnenlandse vluchten geboekt
En we gaan natuurlijk Nederland-Argentinie bekijken bij O-reilly's. Zeg, we willen eigenlijk wel een hotel in de buurt van O-reilly's, hebben jullie nog suggesties?

groet jes Jeanine :)

Manuel
Expat
Expat
Contacteer:

#6 Bericht door Manuel » woensdag 14 juni 2006, 09:02

Sjaantje schreef:Ën met de ferry en bus dat kan gewoon op Samui? Ik vind het trouwens belachelijk dat je alleen met Bangkok Airways kunt vliegen op Samui en dat ze daar ook nog eens het vliegveld beheren :shock: Hoezo keuzevrijheid?
Gewoon goed ondernemersschap. Ze beheren niet alleen de luchthaven maar zijn ook eigenaar!
Sjaantje schreef:Maar goed, op Samui kun je de ferry nemen, dat staat daar ook aangegeven? En dan met de boot verder naar Phuket?
Nee, indien je met de boot van Samui naar Phuket zou willen zou je rond Singapore moeten gaan....... Je kan wel dev ferry nemen naar Surat Thani en vandaar met de bus naar Phuket.

Sjaantje
komt net kijken
komt net kijken

#7 Bericht door Sjaantje » woensdag 14 juni 2006, 09:29

Hahahahha via Singapore :) :) ik moet veel leren over Thailand begrijp ik wel. Manuel bedankt voor de tip. We gaan dus eerst met de ferry en dan met de bus. Ik heb het opgeschreven en doe het in mijn rugzakje voor in het vliegtuig.

Zeg we willen dus 22 juni a.s. ned-arg kijken in O-reilly's maar we overnacht in het Prince Palace Hotel. We willen dus graag een hotel of iets dergelijks in de buurt van O-reilly's zodat we niet zover hoeven te reizen in Bangkok. Ik heb de Lonely Planet niet bij de hand want ik zit op mijn werk. Dus misschien heeft iemand suggesties want Ned wil ik niet missen. :D

Manuel
Expat
Expat
Contacteer:

#8 Bericht door Manuel » woensdag 14 juni 2006, 10:03

O'Reillys is naast het Saladeang skytrain station en daardoor makkelijk en snel te bereiken.

Dicht bij zou je kunnen boeken in bijv Tarntawan Place hotel on Suriwongse. Vanaf O'Reilys ongeveer tussen 5 en 10 minuten lopen. http://www.tarntawan.com/

Ook mogelijk is het Triple Two hotel aan Silom. 15 minuten lopen ongeveer. http://www.tripletwosilom.com/

Op 10 minuten: http://www.thai-tour.com/thai-tour/Bang ... index.html

En nog veel meer mogelijkheden.........

Sjaantje
komt net kijken
komt net kijken

#9 Bericht door Sjaantje » woensdag 14 juni 2006, 10:19

He Manuel alweer harstikke bedankt. Dan kunnen we mooi in 1 van deze hotels overnachten na de voetbal of voor? We zien het wel volgende week :D

Ben jij ook nog bij de voetbalwedstrijd in Bangkok?

Groetjes Jeanine :D

Manuel
Expat
Expat
Contacteer:

#10 Bericht door Manuel » woensdag 14 juni 2006, 10:22

Ik zal op Phuket zijn.......

Goede reis!

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”