Aranya Prathet - Angkor Wat
Moderator: Loempia
-
- heeft ervaring
Aranya Prathet - Angkor Wat
Het is vast al ergens besproken, maar ik zie het niet zo snel. We willen van Aranya Prathet naar Angkor Wat reizen. Is dat te doen over de weg of is het toch beter om te vliegen. De Thai zeggen dat de weg erg slecht is, maar ik zie graag het land waar we door reizen. Wie heeft tips?
- Jim
- Volwaardig lid
de weg is erg slecht en heeft echt geen toegevoegde waarde.
hier een videootje vanuit de 'taxi' in tegenovergestelde richting.
dit ging zo'n 80 km door.
http://www.webjunkie.nl/cambodia_taxi.3gp
hier een videootje vanuit de 'taxi' in tegenovergestelde richting.
dit ging zo'n 80 km door.
http://www.webjunkie.nl/cambodia_taxi.3gp
-
- kenner
Ik heb deze reis afgelopen april ondernomen en het was een absolute hel. Het langste stuk zonder kuilen in de weg (over 400? km) duurde welgeteld 10 seconden...
Je wordt (als je in Cambodja zelf op de bus stapt) in een veel te klein minibusje gepropt waarbij ze proberen de reis zo lang mogelijk te laten duren (wij deden er 8 uur over i.p.v. de normale 4). Bedoeling is dat je in het pikkedonker in Siem Reap aankomt en dan in een bij de reisorganisatie aangesloten guesthouse "moet" verblijven. Doe je dit niet (zoals wij) dan word je uitgescholden en bedreigd. Heel vervelend allemaal.
Veel van het landschap zie je ook niet door al het stof.
Als je toch per se op deze manier zou willen reizen, ga dan nadat je uit de tweede gratis bus (vanaf de grens gaat de eerste bus naar de immigratiedienst en vanaf daar gaat er een tweede bus naar het "busstation") bent gestapt niet naar het loket waar ze (de mensen van de gratis bus) je naartoe proberen te duwen, maar loop als je met je rug naar het stationsgebouw aanstaat rechtsaf de straat uit. Daar staan veelal witte gewone personenauto's (merk "Camry" op de achterklep) die je kunt inhuren voor de trip naar Siem Reap. Prijs is 500 bath per persoon (in tegenstelling tot de 20 dollar p/p die je voor de scambus moet betalen).
Let dus alsjeblieft goed op. Wij hadden pas na een paar uur rijden in de gaten dat we met oplichters te maken hadden. En dat heeft onze (verder mooie) trip naar Cambodja een nare bijsmaak gegeven!
Indien je verder nog wat wilt weten, stuur maar een berichtje.
Je wordt (als je in Cambodja zelf op de bus stapt) in een veel te klein minibusje gepropt waarbij ze proberen de reis zo lang mogelijk te laten duren (wij deden er 8 uur over i.p.v. de normale 4). Bedoeling is dat je in het pikkedonker in Siem Reap aankomt en dan in een bij de reisorganisatie aangesloten guesthouse "moet" verblijven. Doe je dit niet (zoals wij) dan word je uitgescholden en bedreigd. Heel vervelend allemaal.
Veel van het landschap zie je ook niet door al het stof.
Als je toch per se op deze manier zou willen reizen, ga dan nadat je uit de tweede gratis bus (vanaf de grens gaat de eerste bus naar de immigratiedienst en vanaf daar gaat er een tweede bus naar het "busstation") bent gestapt niet naar het loket waar ze (de mensen van de gratis bus) je naartoe proberen te duwen, maar loop als je met je rug naar het stationsgebouw aanstaat rechtsaf de straat uit. Daar staan veelal witte gewone personenauto's (merk "Camry" op de achterklep) die je kunt inhuren voor de trip naar Siem Reap. Prijs is 500 bath per persoon (in tegenstelling tot de 20 dollar p/p die je voor de scambus moet betalen).
Let dus alsjeblieft goed op. Wij hadden pas na een paar uur rijden in de gaten dat we met oplichters te maken hadden. En dat heeft onze (verder mooie) trip naar Cambodja een nare bijsmaak gegeven!
Indien je verder nog wat wilt weten, stuur maar een berichtje.
-
- Volwaardig lid
lariekoek !
wat voor lariekoek vertel jij hier nu ?Chompoo schreef:heb deze reis afgelopen april ondernomen en het was een absolute hel. Het langste stuk zonder kuilen in de weg (over 400? km) duurde welgeteld 10 seconden...
400 km vol gaten ?
het trajekt poipet - siem-reap is tot in het centrum hooguit 170 km !!!!!!! waarvan het ergste stuk tussen sisophon en kralan .
met een auro/camry ben je er binnen de drie uur in het droge seizoen

in de regentijd zou ik wel het vliegtuig overwegen maar in het droge seizoen is het een ervaring op zich . met meerdere personen ( 2 of 3 ) is een taxi ( 35 us ) ook best betaalbaar in vergelijking met wat je b.v. voor het 3-dagen ticket in angkor-wat moet neertellen .
live and let live !
-
- kenner
Beste Henkypenky,
Ik zit hier echt niet te liegen over mijn ervaringen... vervelend dat je dat denkt. Heb je mijn stukje overigens wel goed gelezen?
Ik wist niet precies hoe lang de route was, vandaar het vraagteken erachter. Wel hebben we 8 uur over deze reis gedaan omdat onze "reisleider" de boel expres vertraagde (als onderdeel van een "scam"). Volgens mij hebben ze zelfs een omweg genomen. Anders waren we er inderdaad sneller geweest (ik schreef toch ook dat het normaal maar 4 uur duurt als je een Camry neemt!!).
Groetjes,
Chompoo.
Ik zit hier echt niet te liegen over mijn ervaringen... vervelend dat je dat denkt. Heb je mijn stukje overigens wel goed gelezen?
Ik wist niet precies hoe lang de route was, vandaar het vraagteken erachter. Wel hebben we 8 uur over deze reis gedaan omdat onze "reisleider" de boel expres vertraagde (als onderdeel van een "scam"). Volgens mij hebben ze zelfs een omweg genomen. Anders waren we er inderdaad sneller geweest (ik schreef toch ook dat het normaal maar 4 uur duurt als je een Camry neemt!!).
Groetjes,
Chompoo.
-
- Volwaardig lid
en heb jij mijn stukje wel goed gelezen ? het zijn nog niet eens de helft van jou 400 dus leek het me logisch de lezers ff in te lichtenChompoo schreef:Beste Henkypenky,

mijn ervaringen zijn gelukkig anders dan die van jou en daarom lijkt het me juist dat hier te melden . uiteindlijk beslist iedereen zelf of hij of zij het wel of niet overland gaat ondernemen , maar liefst wel aan de hand van ervaringen van meerdere en niet van een persoon .
wat m.i. het belangrijkste is 1. kijk niet op een paar dollar bij dergelijke ondernemingen en 2. informeer je zo goed mogelijk van tevoren zodat je op alles voorbereid en voor alles gewaarschuwd bent .
en dat proberen wij hier dus met zijn allen , mooi toch

live and let live !
-
- Zeer veel ervaring
Je vraagt tips? Hier is er eentje:
Reis van Poipet naar Battambang (met een pick up kost dat zo'n 150 bath als je goed onderhandelt) en zo verder per boot (dacht 15 dollar) over de rivier naar het Tonle Sap meer en dan per taxi of (goedkoper) brommertje naar Siem Reap.
Ok, duurt wat langer wegens een extra overnachting in Battambang, maar je hebt dan wel wat moois gezien. Geweldige boottocht :!:
Reis van Poipet naar Battambang (met een pick up kost dat zo'n 150 bath als je goed onderhandelt) en zo verder per boot (dacht 15 dollar) over de rivier naar het Tonle Sap meer en dan per taxi of (goedkoper) brommertje naar Siem Reap.
Ok, duurt wat langer wegens een extra overnachting in Battambang, maar je hebt dan wel wat moois gezien. Geweldige boottocht :!: