Thai airways
Moderator: Loempia
- JohanS
- Volwaardig lid
Thai airways
Zijn terug en hebben met Thai gevlogen.
Wij hadden tickets vanuit Brussel via Frankfurt naar Bangkok.
Een goede verbinding zonder veel tijd verlies.
Ik weet dat hier veel voorstanders zijn van China en Eva air, en ik heb ook reeds meerdere malen met hen gevlogen maar ik moet toch zeggen dat Thai airways juist nog wat beter is.
Er is veel been ruimte in economy, het eten was meer dan goed en over de service valt totaal niets op te merken.
Wij betaalde voor ticket in mei-juni 775 euro alles in, en ik vond dit een zeer goede prijs kwaliteit verhouding.
Voor jullie nederlanders is het natuurlijk geen rechtstreekse vlucht maar voor ons belgen is het een zeer goed alternatief.
Bij het landen in Belgie hadden we totaal geen controle, bij de verschillende controle in nederland hadden we bijna iedere keer prijs.
Wij hadden tickets vanuit Brussel via Frankfurt naar Bangkok.
Een goede verbinding zonder veel tijd verlies.
Ik weet dat hier veel voorstanders zijn van China en Eva air, en ik heb ook reeds meerdere malen met hen gevlogen maar ik moet toch zeggen dat Thai airways juist nog wat beter is.
Er is veel been ruimte in economy, het eten was meer dan goed en over de service valt totaal niets op te merken.
Wij betaalde voor ticket in mei-juni 775 euro alles in, en ik vond dit een zeer goede prijs kwaliteit verhouding.
Voor jullie nederlanders is het natuurlijk geen rechtstreekse vlucht maar voor ons belgen is het een zeer goed alternatief.
Bij het landen in Belgie hadden we totaal geen controle, bij de verschillende controle in nederland hadden we bijna iedere keer prijs.
-
- Volwaardig lid
Hoewel wij dit jaar weer eens met China vliegen heeft Thai toch onze voorkeur qua service. Alleen die tussenstop vinden we minder, vandaar de keuze om weer eens rechtstreeks te vliegen. Wel lekker dat je geen controle hebt gehad, dit had voor ons zeker doorslag gevend kunnen zijn. We dachten dat Belgie net zo streng was als Nederland................. Helaas.
Carpe Diem
- JohanS
- Volwaardig lid
Zaventem
Wij landen om 22 uuur in zavemtem en de luchthaven was verlaten.
Er was 1 douanier die volledig geen aandacht aan de passagiers schonk.
Wij kwamen natuurlijk van Frankfurt en niet van Bangkok waardoor de aandacht van de douanier waarschijnlijk zo zwak was.
Wij hadden deze keer wel niets speciaals bij maar een aantal DVD en wat etenwaren voor mijn vrouw kunnen altijd vervelend zijn bij de douane.
Wij kwamen natuurlijk van Frankfurt en niet van Bangkok waardoor de aandacht van de douanier waarschijnlijk zo zwak was.
Wij hadden deze keer wel niets speciaals bij maar een aantal DVD en wat etenwaren voor mijn vrouw kunnen altijd vervelend zijn bij de douane.
- jumbo
- Expat
Re: Zaventem
Ter informatie Johan, was er ook geen tussencheck ofzo in Dusseldorf?JohanS schreef:Wij landen om 22 uuur in zavemtem en de luchthaven was verlaten.
J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
- JohanS
- Volwaardig lid
Het was in Frankfurt en de enige controle die we gehad hebben was een paspoortcontrole en de handbagage door de scanner.jumbo schreef:Ter informatie Johan, was er ook geen tussencheck ofzo in Dusseldorf?JohanS schreef:Wij landen om 22 uuur in zavemtem en de luchthaven was verlaten.
J
- jumbo
- Expat
Het was in Frankfurt en de enige controle die we gehad hebben was een paspoortcontrole en de handbagage door de scanner.[/quote]
Maar ik neem aan dat je vrouw een visum heeft voor Belgie?? en deden ze daar in Frankfurt niet moeilijk over?
J
Maar ik neem aan dat je vrouw een visum heeft voor Belgie?? en deden ze daar in Frankfurt niet moeilijk over?
J
- JohanS
- Volwaardig lid
Maar ik neem aan dat je vrouw een visum heeft voor Belgie?? en deden ze daar in Frankfurt niet moeilijk over?jumbo schreef:Het was in Frankfurt en de enige controle die we gehad hebben was een paspoortcontrole en de handbagage door de scanner.
J[/quote]
Mijn vrouw heeft de dubbele nationaliteit en heeft gewoon haar Belgische idenditeitskaart laten zien.
Wel bizar was dat bij de gate twee douaniers stonden die een zeer snelle idenditeitscontrole deed (ze bekeken de kaart en passen nauwelijks) en ik hoorden hem zeggen hier een belg (bij mijn vrouw) en bij mij zij hij ; hier nog een.
Het leek erop dat ze de nationaliteiten aan het tellen waren.
Ik heb geen flauw idee waarom. Maar alles ging uiterst vlot.
- jumbo
- Expat
Mijn vrouw heeft de dubbele nationaliteit en heeft gewoon haar Belgische idenditeitskaart laten zien.JohanS schreef:Maar ik neem aan dat je vrouw een visum heeft voor Belgie?? en deden ze daar in Frankfurt niet moeilijk over?jumbo schreef:Het was in Frankfurt en de enige controle die we gehad hebben was een paspoortcontrole en de handbagage door de scanner.
J
Wel bizar was dat bij de gate twee douaniers stonden die een zeer snelle idenditeitscontrole deed (ze bekeken de kaart en passen nauwelijks) en ik hoorden hem zeggen hier een belg (bij mijn vrouw) en bij mij zij hij ; hier nog een.
Ik heb geen flauw idee waarom. Maar alles ging uiterst vlot.[/quote]
OK de belgische identietijdskaart verklaart de snelheid.
Ik was gewoon nieuwsgierig over een visum voor bijvoorbeedl NL hebben en dan ik Frankrijk uitstappen omdat ik daar van de zomer heen wil.
Bedankt in ieder geval
J
- JohanS
- Volwaardig lid
jumbo schreef:Mijn vrouw heeft de dubbele nationaliteit en heeft gewoon haar Belgische idenditeitskaart laten zien.JohanS schreef:Maar ik neem aan dat je vrouw een visum heeft voor Belgie?? en deden ze daar in Frankfurt niet moeilijk over?jumbo schreef:Het was in Frankfurt en de enige controle die we gehad hebben was een paspoortcontrole en de handbagage door de scanner.
J
Ik heb geen flauw idee waarom. Maar alles ging uiterst vlot.
OK de belgische identietijdskaart verklaart de snelheid.
Ik was gewoon nieuwsgierig over een visum voor bijvoorbeedl NL hebben en dan ik Frankrijk uitstappen omdat ik daar van de zomer heen wil.
Bedankt in ieder geval
J[/quote]
Dat mag volledig geen probleem zijn want een visum dat voor nederland gegeven is, is voor alle shenge landen ok.
Mijn vrouw haar zus is een paar jaar geleden op bezoek geweest met een visum voor belgie. Haar vlucht was van Bangkok naar Amsterdam waar we haar met de auto zijn gaan ophalen.
Dit was totaal geen probleem alles ging vlot zonderveel vragen.
- jumbo
- Expat
Ik denk toch dat het te maken heeft met het feit dat Belgie geen directe vlucht heeft vanuit Thailand
Er is volgens mij namelijk een vermelding bij het Schengen visa en de verkijging daarvan dat je eerst in het land waarvoor het visum is afgegeven dient te landen en dan de reis pas kunt voortzetten.
Vandaar mijn vraag omdat ik wellicht eerst naar Frankrijk wil om later pas naar NL te gaan
J
Er is volgens mij namelijk een vermelding bij het Schengen visa en de verkijging daarvan dat je eerst in het land waarvoor het visum is afgegeven dient te landen en dan de reis pas kunt voortzetten.
Vandaar mijn vraag omdat ik wellicht eerst naar Frankrijk wil om later pas naar NL te gaan
J
- JohanS
- Volwaardig lid
Het zou zeker zo kunnen zijn, maar indien ik mij het nog goed herinner head ik toen navraag gedaan met de belgische autoriteiten en zij maakten er totaal geen probleem van.jumbo schreef:Ik denk toch dat het te maken heeft met het feit dat Belgie geen directe vlucht heeft vanuit Thailand
J
Of dit is omdat er geen rechtstreekse vluchten zijn weet ik niet .
- JohanS
- Volwaardig lid
Hoe verklaar je dan mijn situatie.renerrr schreef:Hallo Jumbo: klopt, men dient eerst in het land aan te komen en dan evt de reis voortzetten.
Gr rene.
Het is reeds 2 maal geweest dat familie met een belgisch visum (shengen) landen op schiphol en dat ze daar door mij met de wagen worden opgehaald.
Ik heb even nagekeken en die richtlijn bestond toen ook, maar niemand maakt er een probleem van omdat dit een shenge visum is en dus voor al deze landen gledig is.
Wij mochten ook onbeperkt naar alle shenge landen reizen maar niet naar de UK, daar was een extra visum voor nodig (UK geen shenge land).
Dit blijkt weer zo een maatregel waar eigenlijk niemand inclusief de overheid duidelijk in kan zijn.
- Denhakke
- Volwaardig lid
- Contacteer:
De eerste maal dat mijn vriendin meekwam naar België was dit ook via schiphol en daar dan ook de stempel gekregen. Daarna met de trein naar België. Waarschijnlijk past Nederland hier andere wetten toe dan België. Zo zijn er toch nog een paar verschillen met België zoals de inburgeringscursus die de Thai moeten volgen voor ze naar Nederland komen, dit is voorlopig in België nog niet nodig.
cheewit khon Thai-kraung bin!
ja natuurlijk, als gouden member van de THAI/ROP (dus elke keer die luuks lounge in) blijft het mijn mij. de prijs was absoluut veel te hoog: in april/Mei gaan de rtours ex- MUC/FRA in DE gekocht voor 399 eur weg! neem dan gewoon de treibn erbij, ad 78 EUR retour.
Mijn volgende tripje met ze is pas weer vertrek okt ex MUC, door BKK/stop en nog naar Seoul., totale kosten (mijlenticket, met uipgrade) net geen 190 eur. Maar hebben de Belgen hier nu echt niets van Schengen begrepen? de reis FRA-BRX is immers geheel binnen Schengen: dus het klopt dat je bij aankomst/cvetrek FRA de passen kontrool passeren moet.
Mijn volgende tripje met ze is pas weer vertrek okt ex MUC, door BKK/stop en nog naar Seoul., totale kosten (mijlenticket, met uipgrade) net geen 190 eur. Maar hebben de Belgen hier nu echt niets van Schengen begrepen? de reis FRA-BRX is immers geheel binnen Schengen: dus het klopt dat je bij aankomst/cvetrek FRA de passen kontrool passeren moet.