Welke ziektekostenverzekering

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
frumau
Expat
Expat
Berichten: 171
Lid geworden op: donderdag 03 maart 2005, 11:47
Locatie: Moo-Ban Busarin
Contacteer:

Welke ziektekostenverzekering

#1 Bericht door frumau » donderdag 28 april 2005, 10:42

Hoi Forumgangers,

Ik heb maar even een nieuwe thread gestart voor alle duidelijkheid. Iemand anders had een vraag gesteld over wat een goede ziektekostenverzekering in Thailand is.
Ik heb zaken gelezen over Bupa, NSI en Thai Health Insurance en American International Insurance(leeftijd tot 55..), maar ik ben er nog niet helemaal uit. Wat zijn jullie ervaringen? Wat betaal je zoal?
Is het zo dat je vanaf een bepaalde leeftijd niet meer kan verzekeren in Thailand?

Alvast bedankt,

Jasper
Jasper Frumau
info at gateway2thailand.com
http://www.gateway2thailand.com

leothai
Expat
Expat
Berichten: 184
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 17:24
Locatie: chiangmai

ziekten kostenverzekeringen in thailand

#2 Bericht door leothai » donderdag 11 mei 2006, 10:05

hallo beste brumau,ik ben dus nog steets aan het stoeien met de
bupa en AIA om een goeden kosten dekkenden verzekering te krijgen
heb jij nog een beter idee als die (bupa of AIA)want dit zijn toch mapschapijen met dweilen met de kraan open (koknaam)mak mak :?:
groetjes leo chiangmai :D :D :D
chiangmai leven en laten leven.

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

#3 Bericht door Loe » donderdag 11 mei 2006, 11:44

hallo Leothai,

Toevallig is mijn partner verkoper van verzekeringen bij AIA, dus ze weet er veel vanaf. Ik heb haar gevraagd welke van de twee de beste is en ze zegt dat voor je gezondheid de BUPA de beste is. AIA is echter weer beter voor levensverzekeringen ed.

groetjes Loe

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#4 Bericht door khonkaen » donderdag 11 mei 2006, 11:56

een ziektekosten verzekering in thailand ??

ik woon er 12 jaar en ben 1x opgenomen geweest in een gemeenteziekenhuis wegens bloedvergiftiging aan mijn voet ..
14 dagen opname op zaal + operatie , medicijnen en nazorg kostte mij totaal ca 7.000 thb... reken eens uit wat mij dat op premies bespaard heeft...
en volgens mij kan je boven 60 jaar niet meer verzekerd worden...

ik heb verder 8 medicijnen voor mijn hart en artritis nodig per dag ...
ik koop ze voor 3 maanden tegelijk ook in een gemeenteziekenhuis voor totaal ca 700 thb

wat ik hiermee zeggen wil , is dat je helemaal geen verzekering nodig hebt , of je wilt perse in een van de luxe, dure particuliere ziekenhuizen opgenomen worden ...




willem , nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#5 Bericht door Manuel » vrijdag 12 mei 2006, 09:42

Met de achteruitgang van de gezondheidszorg in Thaialnd wil ik zeker worden opgenomen in een goed prive ziekenhuis....

Zorg in publieke ziekenhuizen is zeker niet slecht, maar voor mijn gezondheid allen het beste.

Mijn verzekering loopt bij BUPA, platinum pakket.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#6 Bericht door jumbo » vrijdag 12 mei 2006, 09:51

Manuel schreef:Met de achteruitgang van de gezondheidszorg in Thaialnd wil ik zeker worden opgenomen in een goed prive ziekenhuis....

Zorg in publieke ziekenhuizen is zeker niet slecht, maar voor mijn gezondheid allen het beste.

Mijn verzekering loopt bij BUPA, platinum pakket.


idem dito met een *

en een social card...ook lekker

J

'I am not old enough to be not insured' Jumbo
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

#7 Bericht door dirk » zaterdag 13 mei 2006, 11:43

khonkaen schreef:een ziektekosten verzekering in thailand ??

ik woon er 12 jaar en ben 1x opgenomen geweest in een gemeenteziekenhuis wegens bloedvergiftiging aan mijn voet ..
14 dagen opname op zaal + operatie , medicijnen en nazorg kostte mij totaal ca 7.000 thb... reken eens uit wat mij dat op premies bespaard heeft...
en volgens mij kan je boven 60 jaar niet meer verzekerd worden...

ik heb verder 8 medicijnen voor mijn hart en artritis nodig per dag ...
ik koop ze voor 3 maanden tegelijk ook in een gemeenteziekenhuis voor totaal ca 700 thb
Mijn jonste zoon van 17 heeft NonHogdekin-lympfoon (lympfklierkanker) en heeft het laatste jaar zo'n 20 keer in het ziekenhuis gelegen voor diverse chemokuren. Is nu bezig met pillen die een kleine 20 Euro stuk kosten, 8 stuks per dag plus de andere medicijnen om de bijwerkingen tegen te gaan.
Bij elkaar nu een kleine 6000 Euro alleen aan medicijnen per maand, en ik ben heel blij dat er verzekeringen zijn.
Als jezelf nooit iets of weinig mankeert denk je vaak waarom betaal ik zoveel premie, maar als je echt wat mankeert ben je heel blij dat ze er zijn.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Wimster
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: maandag 29 mei 2006, 01:20
Locatie: Bangkok

Re: Welke ziektekostenverzekering

#8 Bericht door Wimster » dinsdag 30 mei 2006, 08:09

BUPA geweldig....tot dat ze moeten betalen. Zullen ze ALLES proberen om eronder uit te komen. Pas op ! AIA = goed voor de Thais, en levensverzekering in combi met ziektekosten.
Ik ben tevreden over LMG Pacific (= NSI), ex BUPA medewerkers die beter voor hun klanten zijn.

frumau schreef:Hoi Forumgangers,

Ik heb maar even een nieuwe thread gestart voor alle duidelijkheid. Iemand anders had een vraag gesteld over wat een goede ziektekostenverzekering in Thailand is.
Ik heb zaken gelezen over Bupa, NSI en Thai Health Insurance en American International Insurance(leeftijd tot 55..), maar ik ben er nog niet helemaal uit. Wat zijn jullie ervaringen? Wat betaal je zoal?
Is het zo dat je vanaf een bepaalde leeftijd niet meer kan verzekeren in Thailand?

Alvast bedankt,

Jasper

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

#9 Bericht door Jos Flachs » dinsdag 30 mei 2006, 11:42

Voor een goede vergelijking wil ik het volgende in overweging geven:
(Dit heb ik van horen zeggen - gaarne niet schieten op de pianospeler!)

- Voor een Thaise medische verzekering moet je regelmatig gekeurd worden. Valt die keuring slecht uit, wordt de polisprijs verhoogd of geannuleerd.
- Thaise verzekeringen werken met een maximum te vergoeden bedrag. Alle kosten boven dat bedrag zijn rekening man. (= voor jouw)

Ik hoor graag van anderen of bovenstaande correct is.
Ander punt waar je weldegelijk rekening mee moet houden: nu ben je hopelijk gezond, maar je weet niet wat er in de kristallen bol speelt.

Persoonlijk dacht ik dat ik goed gezond was, een paar jaar terug, maar rond liep met een zware verkoudheid. Dat klopte, alleen veranderde die verkoudheid opeens in een acute pneumatorax. Da's een duur woord voor 2 long operaties + 14 dagen opname. Kosten Bt. 400.000 Ik was erg blij een goede verzekering te hebben...

Wimster
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: maandag 29 mei 2006, 01:20
Locatie: Bangkok

#10 Bericht door Wimster » dinsdag 30 mei 2006, 15:31

Ha Jos,

De 1e stelling gaat soms op, maar niet als regel en bij elke verzekering. De 2e stelling klopt. maar dit weet je vantevoren.
Voor beide stellingen geldt dat dit in de meeste landen zo is. USA voorop ! En ook in NL is/gaat dit alles op de helling.

Goed dat je een sluitende verzekering had (welke als ik vragen mag?).
Let wel dat de 8000 euro die het hier kostte niets is in vergelijking met het westen. Je (verzekering) was alleen al het dubbele kwijt geweest aan de kamer kosten.

Advies zou kunnen zijn om een verzekring die minimaal 1.2/1.5 miljoen baht uitkeert af te sluiten.

Wim
Jos Flachs schreef:Voor een goede vergelijking wil ik het volgende in overweging geven:
(Dit heb ik van horen zeggen - gaarne niet schieten op de pianospeler!)

- Voor een Thaise medische verzekering moet je regelmatig gekeurd worden. Valt die keuring slecht uit, wordt de polisprijs verhoogd of geannuleerd.
- Thaise verzekeringen werken met een maximum te vergoeden bedrag. Alle kosten boven dat bedrag zijn rekening man. (= voor jouw)

Ik hoor graag van anderen of bovenstaande correct is.
Ander punt waar je weldegelijk rekening mee moet houden: nu ben je hopelijk gezond, maar je weet niet wat er in de kristallen bol speelt.

Persoonlijk dacht ik dat ik goed gezond was, een paar jaar terug, maar rond liep met een zware verkoudheid. Dat klopte, alleen veranderde die verkoudheid opeens in een acute pneumatorax. Da's een duur woord voor 2 long operaties + 14 dagen opname. Kosten Bt. 400.000 Ik was erg blij een goede verzekering te hebben...

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#11 Bericht door jumbo » woensdag 31 mei 2006, 01:55

Persoonlijk dacht ik dat ik goed gezond was, een paar jaar terug, maar rond liep met een zware verkoudheid. Dat klopte, alleen veranderde die verkoudheid opeens in een acute pneumatorax. Da's een duur woord voor 2 long operaties + 14 dagen opname. Kosten Bt. 400.000 Ik was erg blij een goede verzekering te hebben...[/quote]

Da's een knappe vezekering Jos, de vraag is of het de verzekering alleen was die betaalde, het kan namelijk ook in combinatie met je social card zijn en dan is ook alles gedekt, en zo nee, welkeverzkering is dat (ter vergelijking voor ons)
De social card dekt alleen tijdens de periode dat je werkzaam bent voor de werkgever, indien je dus je pensioen wilt trekken vervalt de social card en ben je toegewezen op je verzekering; dan dien je dus een knappe verzekering te hebben voor onverwachte issues (zoals Jos beschreef of zoals ik zelf verleden jaar met een Appendix)

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

BUPA

#12 Bericht door Mart » woensdag 31 mei 2006, 15:48

Bupa, ik ben daar al jaren verzekerd. ****. Geen problemen, gewoon goed. Indien de verzekering wordt afgesloten voor je 60 ste, dan tot 70 verzekerd. Na 65 jaar niet meer mogelijk.
Vraag een Engels info pakket. http://www.bupathailand.com

Mart

Wimster
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: maandag 29 mei 2006, 01:20
Locatie: Bangkok

Re: BUPA

#13 Bericht door Wimster » zaterdag 03 juni 2006, 06:07

Hoi Mart,

Wel 'ns een (groot) bedrag voor operaties of ziekenhuis verblijf nodig gehad (hoop het niet overigens) ?

Pas DAN blijkt de ware aard van BUPA. Oplichters zijn het. Heeft mij 72,000 THB gekost, omdat ze weigerden te betalen voor een operatie die mijn vrouw moest ondergaan. En let op, diverse ziekenhuizen spelen dan met hen onder 1 hoedje (in dit geval Theptarin op Rama 4 in BKK).
Toen ik dreigde het aan te geven bij politie, Min. van Econmic Affairs en de media in zou schakelen kreeg ik al het voor 2 jaar betaalde polisgeld retour - circa 35,000 THB). Zo kan ik ook zaken doen... Toen heb ik het erbij gelaten, want voor het verschil (35,000 THB) ga ik niet naar de rechter etc. Kost te veel tijd en meer geld.

Ik heb geklaagd bij het hoofdkantoor in de UK, en volgens mij heeft dat ook gevolgen gehad (maar goed ook).

Dus, veel sterkte met BUPA.


chaaminfo schreef:Bupa, ik ben daar al jaren verzekerd. ****. Geen problemen, gewoon goed. Indien de verzekering wordt afgesloten voor je 60 ste, dan tot 70 verzekerd. Na 65 jaar niet meer mogelijk.
Vraag een Engels info pakket. http://www.bupathailand.com

Mart

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”