China Airlines

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
PeterPivo
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#16 Bericht door PeterPivo » woensdag 17 mei 2006, 15:03

peterd1961 schreef:Ik heb de eerste keer klm gevlogen. En naderhand altijd china airlines wat mij veel beter bevalt. Toen ik klm vloog zat ik naast een man uit brazilie en we vroegen om een 3e biertje in 2.5 uur en de stewardes vroeg alweer. Daar ben ik dus niet van gediend!! en dat heb ik bij china nog nooit meegemaakt.

gr Peter
Misschien hebben ze het wel gevraagd in hun eigen taal!!! ghehe het is idd niet prettig als ze zo met je omgaan ook om te bedenken wat wij voor een vliegticket betalen en uiteindelijk hun salaris betalen :!: ik heb dit idd nog nooit meegemaakt op een vlucht van china airlines.

PeterPivo

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#17 Bericht door Inge » donderdag 18 mei 2006, 12:22

VORIG JAAR VERPLICHT ( RONDREIS ) MET CHINA AIRLINES GEVLOGEN . iS GOED BEVALLEN EN IDEALE AANKOMST TIJD OM 7.00 UUR IN BANGKOK!!
hET IS IEDER Z´N PERSOONLIJKE VOORKEUR DENK IK EN WAT BETREFT EEN SLECHTE NAAM, 1X IN EEN ZIEKENHUIS SLECHT GEHOLPEN,DAN GA JE OOK NIET MEER TERUG!!

henhou
heeft ervaring
heeft ervaring

films en games bij china airlines?

#18 Bericht door henhou » donderdag 18 mei 2006, 22:24

Wij vliegen in augustus met CA.
Weet iemand of ze Engelstalige films aanbieden, of is alles Chinees nagesynchroniseerd ?
Hebben alle stoelen trouwens een eigen scherm, en kan je daar ook games op spelen.
Ik vraag dit uiteraard voor de kinderen, maar dat begrepen jullie al.

henhou :oops:

serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door serpay » donderdag 18 mei 2006, 22:27

yep engelstalige films en eigen scherm. helaas geen games
Alfisti rebeli

renerrr
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#20 Bericht door renerrr » donderdag 18 mei 2006, 23:03

Henhou:
Films zijn engelstalig en het ligt er maar net aan met welke 747 je vliegt.
Als je geluk hebt vlieg je met de laatste nieuwste, inderdaad met schermpjes en games.Mocht je dus een eigen schermpje hebben dan zit er ook een afstandbedieningsconsole in je linkerarmleuning waarmee je de films kunt kiezen, handmatig stopzetten etc, en ook is dit tevens een gamecontroller.
Op 10 vluchten heb ik maar 2 maal meegemaakt dat deze werd gebruikt, de andere keren zonder schermpjes en games:-(.
Een detail is nog dat als je met de laatste nieuwe vliegt, het mij opvalt dat de "pitch" dit is de ruimte tussen jouw stoel en de vorige, kleiner is dan de oudere, maar dit was mijn ervaring.
Goede reis!
Gr Rene.

PeterPivo
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: films en games bij china airlines?

#21 Bericht door PeterPivo » maandag 22 mei 2006, 08:14

henhou schreef:Wij vliegen in augustus met CA.
Weet iemand of ze Engelstalige films aanbieden, of is alles Chinees nagesynchroniseerd ?
Hebben alle stoelen trouwens een eigen scherm, en kan je daar ook games op spelen.
Ik vraag dit uiteraard voor de kinderen, maar dat begrepen jullie al.

henhou :oops:
Op deze site vindt je welke films ze kunnen draaien tijdens de vlucht:

http://www.china-airlines.com/en/moviee ... 000001.htm

Alle films zijn in het engels en voorzien van chinese subtitels.

PeterPivo

henhou
heeft ervaring
heeft ervaring

#22 Bericht door henhou » maandag 22 mei 2006, 11:12

Hartelijk dank voor jullie reacties.
Ik krijg bijna zin in de vlucht met CA.
Groet,
Henhou

diaantje
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#23 Bericht door diaantje » maandag 22 mei 2006, 13:32

Hoi, wij vliegen ook altijd met china air ik vind het super !ik heb een keer op schiphol 2 uur vertraging gehad,kreeg van hun bonnen twv 30 euro pp
om te eten en te drinken.
Ook heb ik met mijn stomme hoofd een x te laat op bkk gestaan (had ff niet in de gaten dat dd na 12 uur verpringt) :oops: maar gelukkig alles netjes opgelost we konden gewoon mee zonder extra kosten (mis.omdat ik daynasti class vliegt) ech super :!:

Het nieuwe vliegtuig vliegt nu geloof ik alleen nog maar op maandag amst-bkk,wat ik echt te gek vond was dat je met de piloot op je scherm meekon kijken naar beneden zag je de baan en als je inzoemde naar boven keek je mee vooruit !Met opstijgen echt waanzinnig maar toen we landen vond ik het toch wat minder om mee te kijken :lol:

ik wil als het ff kan met china blijven vliegen ik ben zeer tervreden !!

gr, diana

Gast

#24 Bericht door Gast » dinsdag 23 mei 2006, 20:58

Kan ik alvast kijken of ik met China vlieg met een nieuw toestel of is dat gewoon afwachten tot 5 juli?

PeterPivo
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#25 Bericht door PeterPivo » woensdag 24 mei 2006, 08:55

Anonymous schreef:Kan ik alvast kijken of ik met China vlieg met een nieuw toestel of is dat gewoon afwachten tot 5 juli?
Dat wordt afwachten tot 5 juli :!:

diaantje
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#26 Bericht door diaantje » vrijdag 26 mei 2006, 14:54

Hoi, jullie zijn gewoon bofkonten :!:

Kijk eens op http://www.china-airlines.nl

gr.diana

PeterPivo
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#27 Bericht door PeterPivo » maandag 29 mei 2006, 08:44

Volgens http://www.china-airlines.nl vliegt hij 1 maal per week en volgens mij is dit op een vrijdag. En dan blijft het toch afwachten tot 5 juli dan weet je het 100% zeker.

Goede reis alvast.

PeterPivo

Lupine

#28 Bericht door Lupine » maandag 29 mei 2006, 18:12

Ik vlieg ook met china airlines, maar ik heb wel gelezen dat ze de afgelopen 30 jaar al 10 x gecrashed zijn...

http://www.airsafe.com/events/regions/asia.htm

Als ik dit had geweten had ik met mijn vliegangst toch misschien wel voor Eva air gekozen, Maar goed... de tickets zijn binnen, dat wordt dus 2 x 11 uur stressen :(

serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#29 Bericht door serpay » maandag 29 mei 2006, 18:56

Lupine schreef:Ik vlieg ook met china airlines, maar ik heb wel gelezen dat ze de afgelopen 30 jaar al 10 x gecrashed zijn...

http://www.airsafe.com/events/regions/asia.htm

Als ik dit had geweten had ik met mijn vliegangst toch misschien wel voor Eva air gekozen, Maar goed... de tickets zijn binnen, dat wordt dus 2 x 11 uur stressen :(
maar nog nooit op de vlucht van adam naar bkk.
alleeen continental met kleinere vliegtuigjes.
Alfisti rebeli

Lupine

#30 Bericht door Lupine » maandag 29 mei 2006, 21:10

Ik vind het gewoon een eng idee dat die grote vliegtuigen "zomaar" naar beneden kunnen storten:

China airlines:
1994 : 264 doden / 1998 : 197 doden / 2002 : 225 doden

Maar goed, dit ligt waarschijnlijk meer aan m'n eigen vliegangst dat ik hier zo op let......Ik weet dat mijn vliegangst niet reëel is (er gebeuren immers meer auto ongelukken), maar ik ben toch elke keer weer doodsbang als ik weer een vliegtuig instap. Bij elk hobbeltje denk ik dat we neerstorten, vandaar dat ik die info over China airlines liever niet had geweten..... misschien toch maar eens zo'n anti-vliegangst pilletje proberen. Ik vlieg trouwens ook begin juli.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”