romantiek in chiang mai

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
dorenda
komt net kijken
komt net kijken

romantiek in chiang mai

#1 Bericht door dorenda » vrijdag 26 mei 2006, 16:39

Nog even iets anders:
Heb je in chiang mai je verblijf al geregeld? Want ik kan je aanraden om naast een paar dagen in de stad, ook een paar dagen (twee of drie) in het baanrailanna resort (http://www.baanrailanna.com) te boeken. Erg knus en romantisch!

dorenda
komt net kijken
komt net kijken

#2 Bericht door dorenda » vrijdag 26 mei 2006, 16:40

Dit bericht was overigens bedoeld voor Nina....

Gastje

Re: romantiek in chiang mai

#3 Bericht door Gastje » zaterdag 27 mei 2006, 10:51

dorenda schreef:Nog even iets anders:
Heb je in chiang mai je verblijf al geregeld? Want ik kan je aanraden om naast een paar dagen in de stad, ook een paar dagen (twee of drie) in het baanrailanna resort (http://www.baanrailanna.com) te boeken. Erg knus en romantisch!
Je hebt het wel op dat hotel...krijg je commissie soms?
Er staat toch duidelijk dat Nina iets zoekt op Koh Samui...

dorenda
komt net kijken
komt net kijken

#4 Bericht door dorenda » zaterdag 27 mei 2006, 20:51

Ha, ha...nee geen commissie. Nina schreef dat ze naar Ko Samui gaat vliegen vanaf chiang mai, dus niet meer dan een geod bedoelde tip. Ben nog maar 1x in Thailand geweest en daar 4 hotels bezocht, dus ja, dan val je in herhaling met je adviezen......sorry...

Nina
komt net kijken
komt net kijken

#5 Bericht door Nina » zondag 28 mei 2006, 11:13

Altijd fijn als er mensen meedenken! Ik had inderdaad al van dit hotel gehoord en wilde er per se heen als we in Chiang Mai zijn. We hebben daar ongeveer 4 a 5 dagen. Wat denk je, is het aan te raden om twee nachten in Chiang Mai te zitten en 2 nachten daar? En moet ik het van tevoren boeken (vb via Greenwood)?

Groetjes, Nina

dorenda
komt net kijken
komt net kijken

#6 Bericht door dorenda » zondag 28 mei 2006, 17:40

Ik heb in chiang mai gewoon rechtreeks geboekt. In de stad heb ik drie nachten in tamarind village gezeten (en vanuit daar de oude stad bezocht, tempels incl. doi suthep en markten bezocht). Daarna drie nachten in het baan rai lanna. Maar twee + twee is ook een prima combi. Wij hebben erg rustig aan gedaan. De eigenaar van het baan rai lanna kan vervoer regelen van je hotel in de stad naar het baan rai lanna (wel handig want niet elke chauffeur zal weten waar het baan rai lanna precies is). In ons geval kwam de eigenaar (Scott) ons zelf ophalen bij tamarind village.

Nina
komt net kijken
komt net kijken

#7 Bericht door Nina » zondag 28 mei 2006, 20:32

Dank je voor de info. Had je reisverslag ook al gelezen, super! Over Tamarind Village was je niet zo enthousiast, terwijl vrienden van ons daar lyrisch over waren. ???

Ben trouwens benieuwd of we uberhaupt in het noorden kunnen komen met die overstromingen. We gaan al over drie weekjes... :?

Nina

khonkaen
Erelid
Erelid

#8 Bericht door khonkaen » maandag 29 mei 2006, 04:46

beste nina,

je kan altijd vliegen, dan heb je van overstromingen geen last..

goeie tip, he .....

willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

dorenda
komt net kijken
komt net kijken

#9 Bericht door dorenda » maandag 29 mei 2006, 11:46

Nina, Tamarind Village was de minste van de vier hotels die we hadden gedurende ons verblijf in Thailand. Dat had voor een groot deel te maken met de kamer, ik had graag een andere (verbouwde) kamer willen hebben maar die was niet meer beschikbaar. De locatie was wel erg goed, zeker op zondag met die zondagavondmarkt voor de deur. En voor de prijs mag ik eigenlijk niet klagen......Verder lees je op tripadvisor.com ook erg verschillende reviews, sommigen mensen zijn enthousiast en sommige minder, hangt van je verwachtingen af denk ik, de mate waarin he al verwend bent (maar vaak voor een hogere prijs) en de drukte op dat moment in het hotel. Want als het vol is krijg je dus de meest standaard (niet verbouwde) kamer en het zwembad levert dan nogal eens problemen omdat er vooral 's middags (als mensen terug komen van uitstapjes en allemaal even willen luieren aan het zwembad om bij te komen voor de avond) druk is en er dan absoluut te weinig ligstoelen zijn. Maar ja, als het rustig is heb je daar allemaal geen last van....en volgens mij is het in ieder geval geen hoogseizoen als julie gaan. Als je op buitenlandse forums kijkt zoals fodors.com vind je ook nog veel andere goede hotels (buiten de moderne hoogbouw hotels vlak bij de nightmarket). Het Yaang Come Village wordt bv vaak genoemd....Maar voor een paar nachtjes is Tamarind Village prima hoor, maar wat mij betreft bv niet voor zes nachten. maar smaken verschillen, is slechts mijn mening.

dorenda
komt net kijken
komt net kijken

#10 Bericht door dorenda » maandag 29 mei 2006, 11:49

Nina,

Ook een goed internationaal travelforum (naast deze, fodors en tripadvisor):

http://www.travelforum.org/thailand

Dorenda

Nina
komt net kijken
komt net kijken

#11 Bericht door Nina » maandag 29 mei 2006, 16:10

Thanks. We hebben nog niks vastgelegd (behalve ticket en eerste overnachting in BKK), dus we kunnen de plannen qua hotels altijd nog omgooien. Tamarind Village sprak me aan omdat het een boutique hotel is en niet zo'n betonnen toren. En t is inderdaad wel voordelig.

We willen heel graag naar het noorden, dus ik hoop dat het water tegen die tijd gezakt is. Nou is het natuurlijk het allerbelangrijkst voor de mensen die daar wonen en kunnen wij altijd nog andere mooie delen van Thailand gaan ontdekken. En inderdaad, vliegen kan altijd nog! :roll:

Nina

dorenda
komt net kijken
komt net kijken

#12 Bericht door dorenda » dinsdag 30 mei 2006, 09:13

Over de trein hoor ik ook erg veel verschillende verhalen (van unieke ervaring en super gezellig tot vies, vierkante wielen en geen oog dicht gedaan). Wij hebben gevolgen en was ook wel erg handig. En je hebt geen last van overstromingen. Ik zou Tamarind Village overigens zeker kiezen boven de "betonnen torens", absoluut (zowel qua ligging als de sfeer), maar er zijn in Chiang Mai maar boutique hotels waarvoor je kunt kiezen.

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”