Een creditcard is een onveilig betaalmiddel, daarom wil ik er geen.
Met de gegevens van de creditcard, cardnr. en vervaldatum, kunnen ze alle misdadige kanten op.
Niet doen dus.
onveilig
Moderator: Loempia
-
- Expat
- Contacteer:
Helaas Edje, in de huidige tijd heb je gewoon baat bij een creditcard. Indien je reist kan je vaak niet zonder. Je schreef zelf al een aantal voorbeelden op zoals autohuur.
Wel de kaart selectief gebruiken en een beetje in de gaten houden.
Zelf nog nooit problemen gehad en ik heb in zeker meer dan 100 landen een CC gebruikt.
Toch maar doen is mijn advies....
De wereld staat niet stil en je kan soms beter een beetje meelopen, tegenhouden gaat niet.
Wel de kaart selectief gebruiken en een beetje in de gaten houden.
Zelf nog nooit problemen gehad en ik heb in zeker meer dan 100 landen een CC gebruikt.
Toch maar doen is mijn advies....
De wereld staat niet stil en je kan soms beter een beetje meelopen, tegenhouden gaat niet.
- JohanS
- Volwaardig lid
Re: onveilig
Dit is natuurlijk waar, maar veel zaken zijn onveilig en men kan niet alles om deze reden niet gebruiken of doen.Edje schreef:Een creditcard is een onveilig betaalmiddel, daarom wil ik er geen.
Met de gegevens van de creditcard, cardnr. en vervaldatum, kunnen ze alle misdadige kanten op.
Niet doen dus.
Indien er iets fout gaat en je snel uw kaart laat blokkeren moet je niet voor de kosten opdraaien.
Wij gebruiken een Creditcard nu reeds 20 jaar overal voor hotels en restaurants en hebben nog geen problemen gehad, ik ben wel steeds op mijn hoede en verlaat mijn kaart nooit uit het zicht.
-
- komt net kijken
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er niet dol op ben, betalen met creditcard.. maar idd soms ontkom je er niet aan...
Wij landen om 6.30 op Bangkok en ik heb geen zin om dan nog een hotel te gaan zoeken, dus ik heb het toch maar gedaan. Hetzelfde geld voor het ticket voor de binnenlandse vlucht, ook dat wilde ik liever al geregeld hebben....
We hopen maar dat alles goed gaat
:D
Wij landen om 6.30 op Bangkok en ik heb geen zin om dan nog een hotel te gaan zoeken, dus ik heb het toch maar gedaan. Hetzelfde geld voor het ticket voor de binnenlandse vlucht, ook dat wilde ik liever al geregeld hebben....
We hopen maar dat alles goed gaat

-
- Volwaardig lid
Sja, als je niet goed op je spullen past is alles onveilig.
Als je creditcard gestolen is, kun je hem direkt laten blokkeren. En elke transactie waar je handtekening niet onder staat (dus ook je eigen virtuele transacties) kun je aanvechten, en de credit card maatschappij zal je in het gelijk stellen.
Ik vind het juist een veilig en modern betaalmiddel!
Als je creditcard gestolen is, kun je hem direkt laten blokkeren. En elke transactie waar je handtekening niet onder staat (dus ook je eigen virtuele transacties) kun je aanvechten, en de credit card maatschappij zal je in het gelijk stellen.
Ik vind het juist een veilig en modern betaalmiddel!
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF
- jumbo
- Expat
Ik ben het met Edje eens
Je hebt hem per defintie niet nodig (hoewel autohuur soms handig maar dan alleen bij de avis en hertz's van deze wereld niet echt bij de locale/goedkopere)
Ik reserveer hotels en autos indien noodzakelijk per fax
betaal met de debitcard VISA of Master en soms cash
Ik ben ook geen liefhebber van de creditcard ben een keer genaaid door een bedrijfje waar ik kleding had gekocht in NL overigens en heb er door procedures geld op toe moeten leggen en de cc mij gaf niet thuis
J
Je hebt hem per defintie niet nodig (hoewel autohuur soms handig maar dan alleen bij de avis en hertz's van deze wereld niet echt bij de locale/goedkopere)
Ik reserveer hotels en autos indien noodzakelijk per fax
betaal met de debitcard VISA of Master en soms cash
Ik ben ook geen liefhebber van de creditcard ben een keer genaaid door een bedrijfje waar ik kleding had gekocht in NL overigens en heb er door procedures geld op toe moeten leggen en de cc mij gaf niet thuis
J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum