deze zomer ga ik vanuit bangkok naar ubon ratchathani.
Kan iemand mij tips geven om door te reizen naar laos.is dit de moeite?
Mijn reis duurt in totaal slechts 26 dagen.Hoe ga ik trouwens het beste vanuit bangkok naar ubon ratchathani?
doorreizen naar laos
Moderator: Loempia
-
- Zeer veel ervaring
-
- Volwaardig lid
-
- Expat
- Contacteer:
-
- Zeer veel ervaring
Ubon Ratchatani ligt ter hoogte van zuid Laos. De grens over en je zit in Pakse. Van daaruit zou je volgens "de boekjes" enkele "highlights" van Laos kunnen bezoeken.
Ontmoedigende kritieken terzijde gelaten, ga ik het deze zomer zelf checken
(komende van Thailand, reis ik daarna verder door Cambodja)
Ontmoedigende kritieken terzijde gelaten, ga ik het deze zomer zelf checken
(komende van Thailand, reis ik daarna verder door Cambodja)
zoals meestal, hangt ervanaf, als het enkel om en stempel (wel, minstens 4: Thai uit, Laos/in+uit+visa)-Thai in: dan kan het
sinds 1/1/06 rijdt er zelfs een direkte busUbon-PAKSE, via de grenspost, alwaar je ad 30US$ een 15-day visum kunt kopen.
Zuid Laos heeft NMBM weinig te bieden: behalve de zgn. 4000 eilandjes (see phan don), maar dan moet je wel van het primitieve leven/ala bekpek houden, en tegen beperkte ontberingen kunnen.
Inderdaad zoals hierbovne; DE niet te missen haailaait van laos is de oude koningsstad Luang prabang, zowel vanwege gebouwen/bewaarde oude architectuur (door de Fransen kustig gerestaureerd) als de supervriendelijke mensen (''zoals ChiangMai in de jaren '50).
sinds 1/1/06 rijdt er zelfs een direkte busUbon-PAKSE, via de grenspost, alwaar je ad 30US$ een 15-day visum kunt kopen.
Zuid Laos heeft NMBM weinig te bieden: behalve de zgn. 4000 eilandjes (see phan don), maar dan moet je wel van het primitieve leven/ala bekpek houden, en tegen beperkte ontberingen kunnen.
Inderdaad zoals hierbovne; DE niet te missen haailaait van laos is de oude koningsstad Luang prabang, zowel vanwege gebouwen/bewaarde oude architectuur (door de Fransen kustig gerestaureerd) als de supervriendelijke mensen (''zoals ChiangMai in de jaren '50).