werken/wonen in phuket
Moderator: Loempia
-
- Zeer veel ervaring
voor jumbo
Dag jumbo,
Dank u voor u email.Ik ben arbeider bij volvo cars gent(id nachtshift).Verder klop ik buiten mijn fulltimejob nog extra uurtjes in de horeca.
Ben al enkele malen in bangkok geweest.leuke stad.
Ga mijn uiterste best doen om ooit in die metropool nog te werken.
Zal aan u woorden denken.(waar een wil is, is een weg)
Bert
P.S.wat denk jij van mijn bericht op de pagina diversen thailand...
je mag me gerust persoonlijk bericht sturen
Dank bij voorbaat.
Dank u voor u email.Ik ben arbeider bij volvo cars gent(id nachtshift).Verder klop ik buiten mijn fulltimejob nog extra uurtjes in de horeca.
Ben al enkele malen in bangkok geweest.leuke stad.
Ga mijn uiterste best doen om ooit in die metropool nog te werken.
Zal aan u woorden denken.(waar een wil is, is een weg)
Bert
P.S.wat denk jij van mijn bericht op de pagina diversen thailand...
je mag me gerust persoonlijk bericht sturen
Dank bij voorbaat.
-
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Beste Yoram,
ik trok ook even grote ogen ... 1.500 euro in Phuket betaald krijgen, ik ken een Belg die in Bangkok een grote firma heeft en bijna uitsluitend universitairen in dienst heeft en die krijgen amper 15.000 Baht, maar idd, als FLASH designer voor een Duits bedrijf doen ze een zaakje aan jou.
Daarbij is het zeker waar dat ook heel wat Thais goed hunne kost verdienen, het is niet omdat de grote (doorgaans ongeschoolde) meerderheid amper 5.000 - 6.000 baht verdiend (als ze veel overuren kloppen) dat Thailand op zich een arm land is, integendeel dus, er zijn hier heel wat rijke mensen en de middenklasse groeit gestaag.
maar goed, aan je vraag ivm met een appartementje te horen heb je duidelijk geen idee waar je terecht gaat komen.
appartementen zijn hier wel verkrijgbaar, maar het zou zonde zijn, vanaf 10.000 Baht heb je al veel keuze voor mooie leuke villatjes
daarbij is de schade van de tsunami nog merkbaar, er staat hier in nu elke straat iets vrij(bij wijze van overdrijven), ik veronderstel dat je wel iets gemeubeld gaat nodig hebben, ook groot aanbod, als je bereid bent meer te betalen wordt het alsmaar beter, vanaf de 20.000 Baht kan je echt wel prachtige huizen vinden, er is momenteel echt wel een overaanbod
voorbeeldje ...
http://www.phuketgazette.com/classified ... 0064218529
er staat wel geen prijs bij
wat idd heel belangrijk is, de papieren allemaal goed nakijken, daarbij kan je ook niet zomaar spullen importeren, indien je bijvoorbeeld je eigen PC of zo wil meenemen, mits de nodige documenten kan het wel, maar zoniet betaal je zware import taksen
voor de rest ... ja hoor ... Phuket is het paradijs !!!
je gaat wel wat moeten wennen enzo, maar het strand, de natuur, het eten, het weer etc etc, het zal wel lukken ;-)
ik trok ook even grote ogen ... 1.500 euro in Phuket betaald krijgen, ik ken een Belg die in Bangkok een grote firma heeft en bijna uitsluitend universitairen in dienst heeft en die krijgen amper 15.000 Baht, maar idd, als FLASH designer voor een Duits bedrijf doen ze een zaakje aan jou.
Daarbij is het zeker waar dat ook heel wat Thais goed hunne kost verdienen, het is niet omdat de grote (doorgaans ongeschoolde) meerderheid amper 5.000 - 6.000 baht verdiend (als ze veel overuren kloppen) dat Thailand op zich een arm land is, integendeel dus, er zijn hier heel wat rijke mensen en de middenklasse groeit gestaag.
maar goed, aan je vraag ivm met een appartementje te horen heb je duidelijk geen idee waar je terecht gaat komen.
appartementen zijn hier wel verkrijgbaar, maar het zou zonde zijn, vanaf 10.000 Baht heb je al veel keuze voor mooie leuke villatjes
daarbij is de schade van de tsunami nog merkbaar, er staat hier in nu elke straat iets vrij(bij wijze van overdrijven), ik veronderstel dat je wel iets gemeubeld gaat nodig hebben, ook groot aanbod, als je bereid bent meer te betalen wordt het alsmaar beter, vanaf de 20.000 Baht kan je echt wel prachtige huizen vinden, er is momenteel echt wel een overaanbod
voorbeeldje ...
http://www.phuketgazette.com/classified ... 0064218529
er staat wel geen prijs bij
wat idd heel belangrijk is, de papieren allemaal goed nakijken, daarbij kan je ook niet zomaar spullen importeren, indien je bijvoorbeeld je eigen PC of zo wil meenemen, mits de nodige documenten kan het wel, maar zoniet betaal je zware import taksen
voor de rest ... ja hoor ... Phuket is het paradijs !!!
je gaat wel wat moeten wennen enzo, maar het strand, de natuur, het eten, het weer etc etc, het zal wel lukken ;-)
-
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Bert,
Jumbo heeft idd een goed punt, Volvo is hier best wel populair, je gaat je misschien moeten omscholen tot onderhoudstechnieker of misschien in de verkoop gaan, informeer eens, he ... vragen staat vrij, een 'nee' heb je al, een 'ja' kan je nog krijgen, wie niet waagt die niet wint ... je weet wel ;-)
Michiel
Jumbo heeft idd een goed punt, Volvo is hier best wel populair, je gaat je misschien moeten omscholen tot onderhoudstechnieker of misschien in de verkoop gaan, informeer eens, he ... vragen staat vrij, een 'nee' heb je al, een 'ja' kan je nog krijgen, wie niet waagt die niet wint ... je weet wel ;-)
Michiel
-
- Volwaardig lid
- Contacteer:
-
- Volwaardig lid
Hierbij een link naar het werk wat je als buitenlander in Thailand mag doen,
http://www.thaivisa.com/330.0.html
Okie
http://www.thaivisa.com/330.0.html
Okie
-
- komt net kijken
Re: werken/wonen in phuket
Ok vraagje aan de Thailand experts. Ook ik heb een baan aangeboden gekregen in Phuket.
Probleem is dat veel mensen vaak verschillende dingen zeggen. Vandaar een paar vragen:
- Klopt het dat ik in Ned. een non emigrant B visum moet aanvragen?
- Dit staat niet gelijk aan een work permit?
- Dus de werkgever zou mij een werkgevers verklaring moeten
opsturen?
- Hoe lang is non emigrant B visum geldig?
- In Thailand moet ik dus een work permit aanvragen?
- Laatste keer zonder visum 3 maanden in Thailand verbleven met
de gebruikelijke visaruns uiteraard. Ik las dat in dit geval je 90
dagen moet wachten om weer het land in te mogen. Klopt dat?
- Kom ik in aanmerking voor een toeristen visum als ze zien in mijn
paspoort dat ik er laatst 90 dagen ben verbleven zonder visum?
- Zou ik ook met een toeristen visum naar Thailand kunnen gaan en
daar een work permit kunnen aanvragen? Aangezien ik al een
werkgever heb.
- Bij ontslag of opzeggen van mijn baan. Moet je dan het land uit
binnen 7 dagen?
Ik weet dat vele experts hier heel vaderlijk willen zijn en willen waarschuwen voor andere cultuur etc.
Met alle goede bedoelingen. Maar ik overleef overal. Maak je om mij verder maar geen zorgen.
En ik weet dat velen hier ook erg nieuwsgierig zijn dus als je het echt wilt weten.
Ik kan gaan werken als chef in een restaurant. Een Nederlandse eigenaar. Ik belde hem gisteren maar hij vertelde weer hele andere verhalen met betrekking tot visum.
Vandaar mijn vragen. Alvast bedankt
Probleem is dat veel mensen vaak verschillende dingen zeggen. Vandaar een paar vragen:
- Klopt het dat ik in Ned. een non emigrant B visum moet aanvragen?
- Dit staat niet gelijk aan een work permit?
- Dus de werkgever zou mij een werkgevers verklaring moeten
opsturen?
- Hoe lang is non emigrant B visum geldig?
- In Thailand moet ik dus een work permit aanvragen?
- Laatste keer zonder visum 3 maanden in Thailand verbleven met
de gebruikelijke visaruns uiteraard. Ik las dat in dit geval je 90
dagen moet wachten om weer het land in te mogen. Klopt dat?
- Kom ik in aanmerking voor een toeristen visum als ze zien in mijn
paspoort dat ik er laatst 90 dagen ben verbleven zonder visum?
- Zou ik ook met een toeristen visum naar Thailand kunnen gaan en
daar een work permit kunnen aanvragen? Aangezien ik al een
werkgever heb.
- Bij ontslag of opzeggen van mijn baan. Moet je dan het land uit
binnen 7 dagen?
Ik weet dat vele experts hier heel vaderlijk willen zijn en willen waarschuwen voor andere cultuur etc.
Met alle goede bedoelingen. Maar ik overleef overal. Maak je om mij verder maar geen zorgen.
En ik weet dat velen hier ook erg nieuwsgierig zijn dus als je het echt wilt weten.
Ik kan gaan werken als chef in een restaurant. Een Nederlandse eigenaar. Ik belde hem gisteren maar hij vertelde weer hele andere verhalen met betrekking tot visum.
Vandaar mijn vragen. Alvast bedankt
-
- Volwaardig lid
Re: werken/wonen in phuket
1. Ja, in Nederland aaanvragen.
2. Nee, eeen visum is voor het verblijf, de workpermit om te mogen werken.
3. Ja, anders krijg je geen non-B.
4. Hij is 3 maanden geldig, maar in Thailand kun je hem verlengen tot een jaar en daarna ieder jaar opnieuw.
5. Ja, zonder mag je niet werken en ben je strafbaar.
6. Je verblijf zonder visa in Thailand (visa exempt entry). Hierop mag je maximaal 90 dagen in een periode van 6 maanden in Thailand verblijven. Dit geld alleen als je zonder visa Thailand binnekomt. Op een touristen visa of non-immigrant visa binnen komen is geen enkel probleem. Daar geld de regel niet voor.
7. Ja, maar dan moet je in Thailand de non-B aanvragen. Dat moet dan voor de laatse 21 dagen van je visum. Kost je overigens alleen maar extra geld, omdat je de visa moet omzetten.
8. Ja en nee. Gedurende de eerste 90 dagen ben je in Thailand op je Non-B visa. Als je dan je baan verliest mag je in Thailand blijven tot de datum waarop je ben toegelaten. Zodra je op extenties van een jaar zit moet je binnen een dag het land verlaten, al kun je deze termijn tot 7 dagen verlengen voor 1900 baht.
2. Nee, eeen visum is voor het verblijf, de workpermit om te mogen werken.
3. Ja, anders krijg je geen non-B.
4. Hij is 3 maanden geldig, maar in Thailand kun je hem verlengen tot een jaar en daarna ieder jaar opnieuw.
5. Ja, zonder mag je niet werken en ben je strafbaar.
6. Je verblijf zonder visa in Thailand (visa exempt entry). Hierop mag je maximaal 90 dagen in een periode van 6 maanden in Thailand verblijven. Dit geld alleen als je zonder visa Thailand binnekomt. Op een touristen visa of non-immigrant visa binnen komen is geen enkel probleem. Daar geld de regel niet voor.
7. Ja, maar dan moet je in Thailand de non-B aanvragen. Dat moet dan voor de laatse 21 dagen van je visum. Kost je overigens alleen maar extra geld, omdat je de visa moet omzetten.
8. Ja en nee. Gedurende de eerste 90 dagen ben je in Thailand op je Non-B visa. Als je dan je baan verliest mag je in Thailand blijven tot de datum waarop je ben toegelaten. Zodra je op extenties van een jaar zit moet je binnen een dag het land verlaten, al kun je deze termijn tot 7 dagen verlengen voor 1900 baht.