Duiken op Koh Tao
Moderator: Loempia
-
- Veel ervaring
Duiken op Koh Tao
Wij hebben het plan om onze PADI te gaan halen op Koh Tao. Vanaf welke leeftijd is dit mogelijk en hoe makkelijk is dit te regelen. Moet dit vooraf of kun je naar een willekeurige duikschool gaan op het eiland. Heeft iemand dan ook nog een tip voor een accomodatie van waaruit je makkelijk de cursus kunt volgen.
Groeten Elma
-
- Zeer veel ervaring
Wij hebben dit gedaan bij Ban's, maar er zijn er veel meer. wij waren tevreden, maar hou er rekening mee dat Koh Tao een duikfabriek is.
Voor namen van resorts en duikscholen ga naar http://www.kohtao.com/dive_centers_resorts.php, naam op google invoere en je hebt de verschillende sites en voor Ban's naar http://www.amazingkohtao.com. Bijna alle duikscholen bieden tevens accomodatie aan tegen gereduceerde prijzen tijdens de PADI-cursus(sen). Voor de rest is de sfeer op Koh Tao erg relaxed en hebben we het prima naar onze zin gehad. Erg makkelijk te regelen, koop een treinkaartje slaaptrein naar Chumpon met Ferry ticket (songserm) en kies je locatie.
Maar waarom niet in de andamese zee? Vanuit Phuket bij bijvoorbeeld Steven? Nederlandstalig en goede pers --> http://www.phuket-scuba.com (al zal Steven spoedig reageren op je bericht). Oh ja leeftijd, iets van vanaf 15 of zo, maar dat zal Steven beter weten. Ook erg makkelijk te regelen en ik ga ervan uit (kom ik in mei achter) veel mooier....
Voor namen van resorts en duikscholen ga naar http://www.kohtao.com/dive_centers_resorts.php, naam op google invoere en je hebt de verschillende sites en voor Ban's naar http://www.amazingkohtao.com. Bijna alle duikscholen bieden tevens accomodatie aan tegen gereduceerde prijzen tijdens de PADI-cursus(sen). Voor de rest is de sfeer op Koh Tao erg relaxed en hebben we het prima naar onze zin gehad. Erg makkelijk te regelen, koop een treinkaartje slaaptrein naar Chumpon met Ferry ticket (songserm) en kies je locatie.
Maar waarom niet in de andamese zee? Vanuit Phuket bij bijvoorbeeld Steven? Nederlandstalig en goede pers --> http://www.phuket-scuba.com (al zal Steven spoedig reageren op je bericht). Oh ja leeftijd, iets van vanaf 15 of zo, maar dat zal Steven beter weten. Ook erg makkelijk te regelen en ik ga ervan uit (kom ik in mei achter) veel mooier....
-
- Expat
- Contacteer:
Bedankt voor de intro Martijn.
PADI Open Water kan al vanaf 10 jaar, maar of 'de jong volwassene' er klaar voor is, zowel fysiek als geestelijk, is de vraag, hangt helemaal van het kind af. Het programma is voor kinderen hetzelfde als voor ouderen, alleen de dieptelimieten zijn anders en er zijn bepaalde regels voor duiken na afloop van de cursus, ook weer afhankelijk van de preciese leeftijd.
Vanaf 15 jaar kan iemand het 'volwassen' OW ceretificaat behalen.
Wat betreft Koh Tao: inderdaad prima sfeer, ruime keuze uit duikscholen maar is een fabriek, helaas ook op de meeste duikplekken. Ik ken de scholen daar niet goed genoeg om er eentje aan te bevelen. Als je er naar toe gaat, kun je ter plekke een beslissing nemen voor de duikschool, en bijna altijd ook daarmee samenwerkend je accommodatie.
Het duiken vanauit Phuket is zonder meer mooier, persoonlijker, maar ook een slagje duurder dan Koh Tao.
PADI Open Water kan al vanaf 10 jaar, maar of 'de jong volwassene' er klaar voor is, zowel fysiek als geestelijk, is de vraag, hangt helemaal van het kind af. Het programma is voor kinderen hetzelfde als voor ouderen, alleen de dieptelimieten zijn anders en er zijn bepaalde regels voor duiken na afloop van de cursus, ook weer afhankelijk van de preciese leeftijd.
Vanaf 15 jaar kan iemand het 'volwassen' OW ceretificaat behalen.
Wat betreft Koh Tao: inderdaad prima sfeer, ruime keuze uit duikscholen maar is een fabriek, helaas ook op de meeste duikplekken. Ik ken de scholen daar niet goed genoeg om er eentje aan te bevelen. Als je er naar toe gaat, kun je ter plekke een beslissing nemen voor de duikschool, en bijna altijd ook daarmee samenwerkend je accommodatie.
Het duiken vanauit Phuket is zonder meer mooier, persoonlijker, maar ook een slagje duurder dan Koh Tao.
-
- Veel ervaring
duiken op Koh Tao
Helaas zit Pukhet dit jaar niet onze planning. We doen de laatste weken van de vakantie de eilanden aan in de golf dus we steken maar niet over naar de andere kant. Maar bedankt voor jullie informatie.
Groeten Elma
-
- Veel ervaring
duiken op Koh Tao
Nog een vraagje aan Martijn. Hebben jullie bij Ban ook overnacht of hadden jullie een andere accomodatie
Groeten Elma
-
- Expat
- Contacteer:
Hoi Elma,
Zie ook deze opmerking op het LP forum over een duikschool op Koh Tao. Belangrijkste voor jou denk ik: vraag naar de groepsgrootte en zorg ervoor dat de instructeur die je les geeft ook echt instructeur is, en geen trainee o.i.d.
Veel plezier,
Steven
Zie ook deze opmerking op het LP forum over een duikschool op Koh Tao. Belangrijkste voor jou denk ik: vraag naar de groepsgrootte en zorg ervoor dat de instructeur die je les geeft ook echt instructeur is, en geen trainee o.i.d.
Veel plezier,
Steven
had a great time on Ko Tao, but my gf did her AOW with Crystal and it was a joke--they use a LOT of green divemasters, and they cheat on the instruction. For one dive, the instructor placed ME in charge of my gf b/c there were too many Open Water people flailing around and she decided that we were the ones least likely to die if left to our own devices. I actually thought that the instructor was very competent, when she was around, but when the divemasters lose people on the night dive, hold safety stops over abysses and don't notice when people start sinking, etc.--well, the instructor had her hands full just trying to deal with the DMs! if you're going to do a class on Ko Tao, do it with a smaller outfit, like Carabao.
-
- Zeer veel ervaring
Ik was afgelopen feb. nog op koh Tao, ik ben ook bij ban's geweest om te kijken of deze een bungalow had voor ons. Ze waren toen nog volop aan het verbouwen maar ik denk dat je daar best een leuk verblijf kunt hebben als je nog geen duik brevet hebt ( als je een cursus boekt dan zijn de bungalows nog enigzins betaalbaar ) maar zoals al eerder vermeld ik zou persoonlijk naar de andamanse zee gaan want ik zie toch liever vissen als andere duikers.
Groetjes Hans.
Groetjes Hans.
-
- Zeer veel ervaring
-
- Veel ervaring