Enge ziektes... dengue, malaria etc.
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
Enge ziektes... dengue, malaria etc.
In welke gebieden in Thailand moet je rekening houden met de Dengue-mug, Malaria mug en meer van dat soort ongedierte.
Komt Dengue en Malaria alleen voor in de jungle of ook in Bangkok, kustgebieden of omgeving Chiang Mai en de Gouden Driehoek.
Komt Dengue en Malaria alleen voor in de jungle of ook in Bangkok, kustgebieden of omgeving Chiang Mai en de Gouden Driehoek.
-
- komt net kijken
Dat is geruststellend!!
Natuurlijk weten we wel dat we ons niet door "indianenverhalen" moeten laten leiden maar toch.... we nemen wel onze kinderen mee. Op de GGD website waarschuwt men ook voor Malaria, zoetwaterwormen e.d..
Daarom zijn we toch graag geinformeerd. Fijn om te weten dat jij in 15 jaar nog nooit iets bent tegengekomen.
Weet iemand misschien in welke gebieden men het grootste risico loopt om door besmette muggen gestoken te worden?
Natuurlijk weten we wel dat we ons niet door "indianenverhalen" moeten laten leiden maar toch.... we nemen wel onze kinderen mee. Op de GGD website waarschuwt men ook voor Malaria, zoetwaterwormen e.d..
Daarom zijn we toch graag geinformeerd. Fijn om te weten dat jij in 15 jaar nog nooit iets bent tegengekomen.
Weet iemand misschien in welke gebieden men het grootste risico loopt om door besmette muggen gestoken te worden?
-
- komt net kijken
Volgens de GGD is heel Thailand Malaria-vrij. Vorig jaar heb ik in mei/juni rondgetrokken in Thailand. Toen het regenseizoen begon bleek wel dat in de kustgebieden en in de jungle malaria kan voorkomen. Niet in zo'n ernstige mate dat je pillen hoeft te slikken, maar smeer je goed in met anti-mug (in Thailand zelf is het beste spul te verkrijgen)
-
- Erelid
Geen probleem in THAILAND
Beste MAS,
Laat je nou niets wijs maken. Ik woon al 18 jaar permanent in Thailand en hier zijn dagelijks muggen, dus dagelijks kan je gestoken worden door een mug. Maar Malaria komt hier in Thailand niet of nauwelijks voor.
Pillen, geen goed idee, dat doen wij ( ik mijn vrouw en 2 kinderen , 7/14 jaar ) ook niet.
Maar laat je niets wijs maken over DENGUE. Dat dacht ik ook, totdat een gestreepte mug mij kennelijk had gestoken en ik dus in een ziekenhuis terecht kwam, een verschrikkelijk iets, dat ik niemand toewenst, maar je kan het op geen enkele manier voorkomen. Geloof me , je kan het adres van het ziekenhuis krijgen en vragen naar mijn situatie, meer dood als levend, MAAR het komt nauwelijks voor. Er is dus werkelijk een zeer klein risico, maar dat kan je in de hele wereld oplopen, dus ook in Thailand.
Normale muggen zijn actief tijdens zonsopkomst en ondergang. De DENGUE mug allen overdag. Toen eenmaal bekend was dat ik Dengue had is Cha-am en Hua Hin volledig ontsmet.
ADVIES. Zodra je van mening ben dat een van de gezinsleden afwijkende verschijnselen vertonen, direct een arts ( lees particulier ziekenhuis ) raadplegen en niet afwachten tot morgen.
MAAR KOM LEKKER NAAR THAILAND, HET IS EEN HEERLIJK VAKANTIE LAND.
En beste MAS, zij die af en toe eens naar Thailand komen, en denken dat zij het weten, dat zijn inderdaad "indianen verhalen " wil je meer weten. Stuur mij een pb.
Ik wens jullie een fijne vakantie in Thailand, en als je hier in de buurt bent, kom eens langs.
Mart
Cha-am/Thailand
Laat je nou niets wijs maken. Ik woon al 18 jaar permanent in Thailand en hier zijn dagelijks muggen, dus dagelijks kan je gestoken worden door een mug. Maar Malaria komt hier in Thailand niet of nauwelijks voor.
Pillen, geen goed idee, dat doen wij ( ik mijn vrouw en 2 kinderen , 7/14 jaar ) ook niet.
Maar laat je niets wijs maken over DENGUE. Dat dacht ik ook, totdat een gestreepte mug mij kennelijk had gestoken en ik dus in een ziekenhuis terecht kwam, een verschrikkelijk iets, dat ik niemand toewenst, maar je kan het op geen enkele manier voorkomen. Geloof me , je kan het adres van het ziekenhuis krijgen en vragen naar mijn situatie, meer dood als levend, MAAR het komt nauwelijks voor. Er is dus werkelijk een zeer klein risico, maar dat kan je in de hele wereld oplopen, dus ook in Thailand.
Normale muggen zijn actief tijdens zonsopkomst en ondergang. De DENGUE mug allen overdag. Toen eenmaal bekend was dat ik Dengue had is Cha-am en Hua Hin volledig ontsmet.
ADVIES. Zodra je van mening ben dat een van de gezinsleden afwijkende verschijnselen vertonen, direct een arts ( lees particulier ziekenhuis ) raadplegen en niet afwachten tot morgen.
MAAR KOM LEKKER NAAR THAILAND, HET IS EEN HEERLIJK VAKANTIE LAND.
En beste MAS, zij die af en toe eens naar Thailand komen, en denken dat zij het weten, dat zijn inderdaad "indianen verhalen " wil je meer weten. Stuur mij een pb.
Ik wens jullie een fijne vakantie in Thailand, en als je hier in de buurt bent, kom eens langs.
Mart
Cha-am/Thailand
-
- Volwaardig lid
enge ziektes
Je kan in Thailand in elke drogist deet kopen van Wild Lives 95%.
Echt super spul. Ben niet een keer gestoken. Terwijl ik in Nederland altijd binnen no time helemaal lek geprikt wordt!
Wij hebben vorig jaar ook extra vitamine b ingenomen. Je huid gaat dan niet lekker ruiken voor de muggen(misschien ook wel voor mensen...) werd mij verteld in de drogist. Hebben dat toch 3 weken geslikt, je krijgt er ook meer energie van en dat kan ook geen kwaad toch!?
Echt super spul. Ben niet een keer gestoken. Terwijl ik in Nederland altijd binnen no time helemaal lek geprikt wordt!
Wij hebben vorig jaar ook extra vitamine b ingenomen. Je huid gaat dan niet lekker ruiken voor de muggen(misschien ook wel voor mensen...) werd mij verteld in de drogist. Hebben dat toch 3 weken geslikt, je krijgt er ook meer energie van en dat kan ook geen kwaad toch!?
-
- Volwaardig lid
95% deet!
Dat is puur vergif, koop eerst een concentratie van 40 tot 50%, en kijk of je dan nog gestoken wordt (meestal is dit afdoende), en werkt dat niet, doe dan iets sterkers op.
Voor kinderen zou ik er ook mee uitkijken, deet is heel sterk irriterend voor de slijmvliezen.
Gelukkig ben je het niet overal dagelijks nodig, het ligt er een beetje aan waar je naartoe gaat, en in welk jaargetijde.
Ik ben er zelf redelijk zuinig mee.
Dat is puur vergif, koop eerst een concentratie van 40 tot 50%, en kijk of je dan nog gestoken wordt (meestal is dit afdoende), en werkt dat niet, doe dan iets sterkers op.
Voor kinderen zou ik er ook mee uitkijken, deet is heel sterk irriterend voor de slijmvliezen.
Gelukkig ben je het niet overal dagelijks nodig, het ligt er een beetje aan waar je naartoe gaat, en in welk jaargetijde.
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF
- Edje
- Expat
Volledig mee accoord. 95% DEET wekt niet alleen slecht op de luchtwegen maar tast de huid na meerdere malen gebruik ook aan. (verbranding)Mystic schreef:95% deet!
Mijn middel is het volgende; overdag goed insmeren met een middeltje wat niet meer als 30% DEET bevat, iedere dag 3x 1 tablet vitamine A1 (thiamine 100mg), andere A van 2 t/m 1000 helpen beslist niet. De lichaamsgeur die je er inderdaad van krijgt moet je op de koop toenemen. Voor mij geen probleem ben toch gehuwd. Bij zonsondergang toch maar een luchtige lange broek die aan onderkant goed afsluit, sokken en een shirt met lange mouwen. Bij mij werkt deze formule uitstekend, hetgeen niet wil zeggen dat je niet gestoken wordt, sporadisch proberen die krengen het toch maar het bloed smaakt niet door de A1 en stoppen ermee. Wel zeer kleine bultjes maar niet irritant.
TIP: Begin de Thiamine 2 weken voor vertrek uit NL al te slikken.
Groetjes; Edje
-
- Erelid
Muggen ??????????
WIJ WONEN EN LEVEN HIER,
NATUURLIJK WEL EENS EEN MUGGENSTEEK, ONDANKS HET DUIDELIJKE ADVIES VAN EDJE, DIE KRENGEN WILLEN ALTIJD IN JE ENKELS STEKEN.
Wat doen wij?
Na een muggensteek, gewoon JAMONG er op en weg is de jeuk.
Maar dat verkopen ze niet in Nederland alleen hier in Thaland.
Mart
NATUURLIJK WEL EENS EEN MUGGENSTEEK, ONDANKS HET DUIDELIJKE ADVIES VAN EDJE, DIE KRENGEN WILLEN ALTIJD IN JE ENKELS STEKEN.
Wat doen wij?
Mart
- Edje
- Expat
Re: Muggen ??????????
Of openkrabben, als het maar een enkel bultje is, en Tijger Balm er op. Misschien is het wel hetzelfde als JAMONG ( mij is die naam niet bekent )chaaminfo schreef:WIJ WONEN EN LEVEN HIER,
Wat doen wij?
Mart
Doe dat openkrabben niet als je vol met muggenbulten zit, dan krijg je een ander probleem.
Groetjes; Edje
-
- Volwaardig lid
coco
Ik heb het toch 3 weken lang gebruikt(95%)... en nergens last van gehad. Geen verbrandingen etc.
Maar misschien is het niet gek om een lagere concentratie te proberen.
Wij dachten gelijk maar de hoogste omdat ik altijd heel snel gestoken wordt.
- Edje
- Expat
Re: coco
Die verbranding, roode irriteerende huid komt voor als je direct na het insmeren in het volle zonlicht komt.coco schreef:Ik heb het toch 3 weken lang gebruikt(95%)... en nergens last van gehad. Geen verbrandingen etc.
Groetjes; Edje
-
- Erelid
Edje , thiamine is vitamine B1- 6- 12.
ik slik dit al jaren en nooit last van muggen ..
er zijn in thailand meer dan 400 verschillende muggensoorten , waarvan er maar een paar gevaarlijk zijn ...
gebruik NOOIT antimalaria pillen .. de muggen zijn resistent en als je malaria krijgt, ben je veel moeillijker te behandelen door de artsen..
de dengue mug is groter dan andere muggen en dwarsgestreept..
hij steekt overdag en komt het meest voor in dichtbevolkte gebieden..
als je koorts krijgt, ga dan onmiddellijk naar een ziekenhuis voor controle
willem, nederthai
er zijn in thailand meer dan 400 verschillende muggensoorten , waarvan er maar een paar gevaarlijk zijn ...
gebruik NOOIT antimalaria pillen .. de muggen zijn resistent en als je malaria krijgt, ben je veel moeillijker te behandelen door de artsen..
willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend
- Edje
- Expat
Sorry mensen, ik heb me vergist, het moet inderdaad B1, tiamine zijn, net even gecontroleerd op Google, Willem KK, mijn vriend, heeft me met recht gecorrigeerd, mijn dank hiervoor.khonkaen schreef:Edje , thiamine is vitamine B1- 6- 12.
willem, nederthai
Groetjes; Edje