Bepaalde eilanden duurder ?

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
An
komt net kijken
komt net kijken

Bepaalde eilanden duurder ?

#1 Bericht door An » maandag 27 februari 2006, 21:15

Wij zijn ons aan het orienteren op een vakantie naar Thailand volgend jaar periode jan-april
Nu heb ik al verschillende sites bekeken waar hotel/hostel-prijzen opstaan.
Wij denken er aan om richting Ko Phi Phi en Ko Lanta te gaan maar het lijkt wel of de prijzen daar duidelijk hoger liggen dan in bijv. Phuket of Koh Samui.

Mijn vraag is dus of bepaalde eilanden/plaatsen een stuk duurder zijn dan andere ?

Wie heeft hier ervaring mee ?

Gr, Anneke

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#2 Bericht door stevenl » dinsdag 28 februari 2006, 04:27

Je bericht verbaast me zeer. In zijn algemeenheid zul je namelijk zien, dat Samui en Phuket duurder zijn dan bijvoorbeeld Koh lanta. Op Phi Phi is momenteel een tekort aan backpacker accommodatie, dus die zal inderdaad tijdelijk aan de hoge kant zijn.

An
komt net kijken
komt net kijken

#3 Bericht door An » dinsdag 28 februari 2006, 17:19

Echt waar ?

Dat van Koh Phi Phi begrijp ik wel, dat viel me al op
Maar het lijkt net of deze eilanden ( Koh Lanta etc ) duurder zijn, of ik moet de verkeerde sites bekeken hebben ?

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Mystic » woensdag 01 maart 2006, 04:06

Ja echt waar,

Phuket is het duurst, gevolgd door Koh Samui. Koh PP is in opbouw, en heeft een beperkte accomodatie, dus ik vind dat je die niet echt mee kan rekenen.
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

An
komt net kijken
komt net kijken

#5 Bericht door An » woensdag 01 maart 2006, 11:43

Ok bedankt, dan blijven we toch bij onze eerste keus !

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Mystic » woensdag 01 maart 2006, 14:04

An als ik jou was zou ik gaan voor datgene dat je wilt, en niet alleen prijstecnisch een keuze maken. Waar je ook gaat, het is altijd goedkoper als in Nederland, maar kwa sfeer en "dingen te doen" verschillen de plekken die je noemde enorm. Ik zou daar eerder naar kijken dan wat het uiteindelijk kost.

Veel plezier!

Mys
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

An
komt net kijken
komt net kijken

#7 Bericht door An » woensdag 01 maart 2006, 20:49

Thx !

Ik ga niet zo zeer bewust voor de prijs hoor, maar als er echt een duidelijk verschil in zit, moeten we misschien even doorsparen.

Maar t wordt vermoedelijk toch Koh Lanta/Phi Phi/Krabi

Ik heb er nu al zin in !!!

hans en pauline
Veel ervaring
Veel ervaring
Contacteer:

#8 Bericht door hans en pauline » donderdag 01 juni 2006, 12:57

Beste An,

Wij zijn zo'n 5 jaar geleden voor het laatst op Koh Samui geweest, maar konden daar voor elke beurs een accomodatie vinden.
Op rustig Big Buddha beach bijv. "L.A. resort " een bungalow ( gedeeltelijk steen, gedeeltelijk hout of bamboematten) met fan, met weranda direct aan het strand voor 350 baht per nacht.
Bill's resort ( Lamai beach) was toen 1200 baht, maar langer dan een week verblijf gekregen voor 800 baht ( incl. airco en koelkast) Aanrader!!
Het is van Koh Samui een klein boottochtje naar Koh Phangan, waar je voor minder geld terecht kan. Wij zijn er nog niet geweest, maar horen hier goede verhalen van.
Afgelopen november ( hoogseizoen) zijn we op Koh Lanta geweest in: Lanta Paradise resort: bungalow aan het strand op de eerste rij met uitzicht over het zwembad met de zee erachter ( 1000 baht, met fan, koelkast en TV)
Vaak zie je op internet de duurdere resorts met hun websites, maar je vindt altijd wel een onderkomen wat aan je wens voldoet !
Wel is het zo dat vanaf november t/m januari het in de richting van Phuket, Koh Phi Phi (ook voor de Sjunami), Koh Lanta (in mindere mate), Ao nong beach (bij Krabi) de prijzen voor onderkomen ruim dubbel zo duur zijn als op andere tijden vanhet jaar.

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”