wijn in bagage
Moderator: Loempia
wijn in bagage
Ik zou enkele flessen wijn willen meenemen in mijn bagage naar thailand
Nu is mijn vraag gaan die flessen bevriezen en kapotspringen met al de gevolgen vandien of moet ik mij geen zorgen maken , de vorige keer had ik een fles cognac meegebracht zij was volledig intackt maar ja de alcoholgehalte van cognac is ook veel hoger , alleen ernstige antwoorden graag als je het niet zeker weet zwijgen aub
Nu is mijn vraag gaan die flessen bevriezen en kapotspringen met al de gevolgen vandien of moet ik mij geen zorgen maken , de vorige keer had ik een fles cognac meegebracht zij was volledig intackt maar ja de alcoholgehalte van cognac is ook veel hoger , alleen ernstige antwoorden graag als je het niet zeker weet zwijgen aub
- dirk
- Volwaardig lid
- Contacteer:
- Edje
- Expat
Re: wijn in bagage
In de handbagage doen. Wijn met een alc.% van 10 tot 15 bevriest bij een temp. van -50 C en zoals je zelf zegt is de ramp dan niet te overzien. Waarom meenemen? in de grote supers zoals Big C, Lotus en Friendship zijn best leuke wijnen te koop voor een redelijke prijs.marcus schreef:Ik zou enkele flessen wijn willen meenemen in mijn bagage naar thailand
Gezondheid.
Groetjes; Edje
-
- heeft ervaring

Om wijn te vervoeren, moet je gewoon een kistje nemen met daarin schokdempend materiaal. Je kunt het testen door van te voren even met je koffer te gaan gooien. Ik ben ervan overtuigd dat het vervoer op die manier geen probleem zal opleveren.

Re: wijn in bagage
Laan ze nu ook wijn schenken in het vliegtuigmarcus schreef:Ik zou enkele flessen wijn willen meenemen in mijn bagage naar thailand

-
- Expat
Dieren zitten in een aparte, verwarmde ruimte. Ze gaan echt niet de hele belly verwarmen alleen voor een paar beesten!FlyingDutchman schreef:De ruimen zijn (toch) niet onderhavig aan de buitentemperatuur. Het wordt (toch) ook gebruikt om dieren en handel te vervoeren. Dat zou anders wat moois zijn; dan komt je bagage volledig bevroren aan.
-
- heeft ervaring
Beste Mitmig, je kunt me ècht niet wijsmaken, dat het in de laadruimte van het vliegtuig -50c wordt. Het zal er inderdaad koeler zijn, dan in het compartiment waar dieren vervoerd worden, maar géén -50c. De wijn zal derhalve niet exploderen door de veronderstelde koude.Mitmig schreef:Dieren zitten in een aparte, verwarmde ruimte. Ze gaan echt niet de hele belly verwarmen alleen voor een paar beesten!FlyingDutchman schreef:De ruimen zijn (toch) niet onderhavig aan de buitentemperatuur. Het wordt (toch) ook gebruikt om dieren en handel te vervoeren. Dat zou anders wat moois zijn; dan komt je bagage volledig bevroren aan.

Ik heb 't helemaal niet over temperatuur gehad! Alleen dat dieren apart zitten i.v.m. verwarming. In de laadruimte zal het net boven het vriespunt liggen, dus te koud voor dieren! Ik heb geen huskeys!FlyingDutchman schreef:Beste Mitmig, je kunt me ècht niet wijsmaken, dat het in de laadruimte van het vliegtuig -50c wordt. Het zal er inderdaad koeler zijn, dan in het compartiment waar dieren vervoerd worden, maar géén -50c. De wijn zal derhalve niet exploderen door de veronderstelde koude.Mitmig schreef:Dieren zitten in een aparte, verwarmde ruimte. Ze gaan echt niet de hele belly verwarmen alleen voor een paar beesten!FlyingDutchman schreef:De ruimen zijn (toch) niet onderhavig aan de buitentemperatuur. Het wordt (toch) ook gebruikt om dieren en handel te vervoeren. Dat zou anders wat moois zijn; dan komt je bagage volledig bevroren aan.
-
- heeft ervaring
-
- Expat
-
- heeft ervaring