krabi, welk strand
Moderator: Loempia
krabi, welk strand
ik ben op zoek naar een erg mooi strand, het hoeft niet groot te zijn, niet te druk, ik vind het wel lekker als het overdag rustig is, maar dat ik in de avond wel uit 3/4 restaurantjes kan kiezen en dat er een reagge barretje is. Iets als lonely beach op ko chang.
-
- kenner
Niet te druk? Dat vind je niet bij Krabi. Het "hoofdstrand" Ao Nang is super toeristisch. Van daar kan je met een longtail bootje naar de nabijgelegen stranden die wel mooier en rustiger zijn. Mooiste strand is dat wat het verste van Ao Nang is, Hat Tham Phra Nang, welk grotendeels is ingenomen door een duur resort gelegen aan de west kant. De oost kant (East Hat Rai Leh) is minder mooi vanwege de mangroves, maar biedt budget mogelijkheden en toch ook wel een mooi uitzicht.
Als je voor "mooi" wil gaan, moet je op dit laatste strand zijn. Er hangt echter een rock climbers sfeertje ipv een reggea sfeer, dus ik twijfel of dit je ding zal zijn.
Als je voor "mooi" wil gaan, moet je op dit laatste strand zijn. Er hangt echter een rock climbers sfeertje ipv een reggea sfeer, dus ik twijfel of dit je ding zal zijn.
-
- Zeer veel ervaring
Nog even toevoegen aan mijn berichtje hierboven:
De streek rond Krabi is wel machtig mooi.
Maar een ander eiland om te overwegen, is Koh Phi Phi. Je vind er nog wel rustige plekjes, ook al is de hippie sfeer van 10 jaar geleden zo goed als verdwenen.
Ik lag er vorige week nog op een strand in een rieten hutje, zonder restaurant. Rustiger kon dus niet. Ik weet zelfs niet of dat strandje van 50m. lang een naam had (Viking beach of zoiets, strandje net voor Long Beach als je een stukje door het groen klautert). 15 minuutjes wandelen (minder bij laagtij) en je hebt volop mogelijkheden om te eten, drinken of een massage.
De streek rond Krabi is wel machtig mooi.
Maar een ander eiland om te overwegen, is Koh Phi Phi. Je vind er nog wel rustige plekjes, ook al is de hippie sfeer van 10 jaar geleden zo goed als verdwenen.
Ik lag er vorige week nog op een strand in een rieten hutje, zonder restaurant. Rustiger kon dus niet. Ik weet zelfs niet of dat strandje van 50m. lang een naam had (Viking beach of zoiets, strandje net voor Long Beach als je een stukje door het groen klautert). 15 minuutjes wandelen (minder bij laagtij) en je hebt volop mogelijkheden om te eten, drinken of een massage.