Vissen

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Manos
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Vissen

#1 Bericht door Manos » vrijdag 08 juli 2005, 07:15

Binnen een tweetal weken zitten we als begin op Samui, Panang en Ko Tao , op Samui zijn we een keertje gaan vissen maar was niks waar is de beste plaats en eventueel een goed adres van een boot te huur .

Groeten :D

dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#2 Bericht door dirk » vrijdag 08 juli 2005, 12:03

Ik hou zelf ook wel van een tonijntje vangen, maar op Koh Samui heb ik nog niet gevist. Heb wel een link naar een website waar je kan vissen op een boot(je) voor 1500 Baht per dag.
Lijkt mij dat er best ergens wel iemand te vinden is die zijn bootje wil verhuren voor een dagje vissen.
Let wel goed hoe ze met de veiligheid omgaan (reddingsvesten etc.).

http://www.kohsamui-info.com/tours/safari_tours.html
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Manos
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Manos » vrijdag 08 juli 2005, 13:50

Mr Kung ken ik , twee jaar terug een jeepsafari megedaan , voor we vertrokken leunde men maat tegen het reservewiel op de achterdeur van de jeep en die viel er gewoon af, dan maar zonder deur :D Veel lol gehad.
Op Phuket ff gaan vissen een paar jaar terug resul. 24 tonijn , 1 baracuda en nog een ander raar ding ,hadden we geen motorpech gehad en dan nog midden in een storm tercht gekomen dan hadden we wel 100 tonijn gehad. De dag nadien zijn er op de zelfde plaats 6 verdronken door de storm :shock:
Zal mr Kung eens gaan bezoeken .
Bedankt

Willeke
heeft ervaring
heeft ervaring

#4 Bericht door Willeke » vrijdag 08 juli 2005, 14:44

Manos, waar heb je die vistrip op Phuket geboekt? 24 tonijnen op 1 dag... je hebt hier een paar mensen helemaal lekker gemaakt;-)
Ben trouwens ook benieuwd naar de kosten.
Begin al een beetje spijt te krijgen dat ik wijziging in onze reis heb gemaakt en niet 7 dagen op Phuket zit.... zucht

Manos
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Manos » vrijdag 08 juli 2005, 21:12

Hi, ga naar Chalong Bay en daar is een pier, de bootmannetjes spreken je daar aan , voor 5000 bacht hadden we een echt schip mega groot maar met een beetje motorpech op het juiste moment :roll: .We hebben er drie meegenomen(tonijn) van ongeveer een 40cm lang en dat is ginds heeeeeeeeeel klein ,en laten klaarmaken de dag nadien op drie verschillende wijze voor 60 bacht mjammmmmmm

Willeke
heeft ervaring
heeft ervaring

#6 Bericht door Willeke » vrijdag 08 juli 2005, 22:28

Bedankt voor de info Manos..... zowel de vangst als de prijs van de boot zijn super aantrekkelijk.
Dit gaan we zeker doen!

Manuel
Expat
Expat
Contacteer:

#7 Bericht door Manuel » zaterdag 09 juli 2005, 06:56

Manos schreef: voor 5000 bacht hadden we een echt schip
Dat klinkt redelijk duur, moet veel goedkoper kunnen.....

Manos
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Manos » zaterdag 09 juli 2005, 08:26

We waren met 6 en hadden een hele grote boot met wat eten en een Jonge thai om ons een beetje te helpen, hebben een fischfinder aan boord en (degelijk materiaal )waardoor ze vlak op een tonijnschool kunnen komen en dan haal je de ene na de andere binnen. Nog een tip neem een pilletje tegen reisziekte en ga zo vroeg als het kan vissen na de middag hebben we niks meer gevangen.
We hebben op Samui eens wat gaan vissen en na een uur waren alle molens kapot en konden verder met rol draad en haak uit de hand vissen en dat was goedkoop.
Ga naar de pier en onderhandel over de prijs, verder weet ik niet of er nog veel vissersboten zijn na de tsunamie :?:

mk68

vissen Phuket

#9 Bericht door mk68 » zondag 13 november 2005, 14:21

in 2003 een boot gehuurd via een travelagent op de boulevard bij KFC op patong. Volgende morgen zijn mijn zoontje en ik opgehaald in een luxe jeep en zijn we naar de pier op Chalong gereden.

Ik was 4500 Baht kwijt en we hebben de heledag super gevist met 6 hengels.

Wij waren de enige 2 aan boord en de schipper en vismaat hebben ons super gehopen.
We hadden 26 tonijnen, 2 baracuda's en een paar grote dorado's. Tevens nog genorkeld en een waanzinnig grote mantarog gezien.

Mijn mooiste visdag ooit.

groetjes
marcel

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#10 Bericht door stevenl » maandag 14 november 2005, 03:41

En iedereen maar klagen dat de zeeen al bijna zijn leeggevisd, wat helaas nog waar is ook.

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”