Similan Islands
Moderator: Loempia
Similan Islands
Weet iemand of de similan eilanden ook getroffen zijn door de Tsunami? Ik wil daar in februari graag duiken, maar ik hoorde dat door de Tsunami veel koraal verwoest is in verschillende delen van Thailand.
-
- Expat
- Contacteer:
Horen we inderdaad veel, maar: is absoluut niet waar.
Op alle dagtrip plekken is het koraal en de duikplekken volledig onbeschadigd.
Bij de Similans zijn 2 duikplekken wel zwaar beschadigd. Er zijn echter nog genoeg plekken over (20+ als ik Koh Bon, Koh Tachai en Richelieu Rock niet meetel), dus geen enkel probleem. En: 1 van de duikplekken die beschadigd is is Deep Six, maar direct om de hoek is al weer een nieuwe plek gevonden.
Dus maak je geen zorgen en kom gewoon hier duiken.
Op alle dagtrip plekken is het koraal en de duikplekken volledig onbeschadigd.
Bij de Similans zijn 2 duikplekken wel zwaar beschadigd. Er zijn echter nog genoeg plekken over (20+ als ik Koh Bon, Koh Tachai en Richelieu Rock niet meetel), dus geen enkel probleem. En: 1 van de duikplekken die beschadigd is is Deep Six, maar direct om de hoek is al weer een nieuwe plek gevonden.
Dus maak je geen zorgen en kom gewoon hier duiken.
-
- Expat
- Contacteer:
De Similans bieden het beste snorkelen dat Thailand te bieden heeft. Je kunt echt van alles zien, het water is glashelder, de baaien beschermd en er zijn overal riffen te vinden die langzaam aflopen, waardoor je alles kunt zien wat onder je gebeurt.
Er zijn eigenlijk 3 soorten trips: 1 waarbij je de eilanden bezoekt en tussendoor wat tijd hebt om te snorkelen, 1 waarbij je meegaat op een duikboot, en 1 die speciaal is voor snorkelaars.
De eilanden zijn het hele jaar open, vanaf begin November tot eind April is de beste tijd, zowel om te snorkelen als om te duiken.
Er zijn eigenlijk 3 soorten trips: 1 waarbij je de eilanden bezoekt en tussendoor wat tijd hebt om te snorkelen, 1 waarbij je meegaat op een duikboot, en 1 die speciaal is voor snorkelaars.
De eilanden zijn het hele jaar open, vanaf begin November tot eind April is de beste tijd, zowel om te snorkelen als om te duiken.
-
- komt net kijken
Stevenl, dat is snel zeg! En bedankt voor je tips!
Wij zijn druk met de voorbereidingen bezig, de vlucht is al geboekt, en zoals het er nu naar uitziet zullen we omstreeks 21 nov. ergens aan de Andaman zee vertoeven :!:
Ben momenteel bezig ons plan verder uit te werken, hoop dat over een paar dagen alles rond is 8)
Wij zijn druk met de voorbereidingen bezig, de vlucht is al geboekt, en zoals het er nu naar uitziet zullen we omstreeks 21 nov. ergens aan de Andaman zee vertoeven :!:
Ben momenteel bezig ons plan verder uit te werken, hoop dat over een paar dagen alles rond is 8)