Hotel boeken of niet?????

Post hier al je vragen opmerkingen over hotelaccomodaties in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gast

Hotel boeken of niet?????

#1 Bericht door Gast » zondag 09 oktober 2005, 20:30

Hallo ik ga in eind oktober naar bangkok en wil alleen de eerste dag een hotel daar maar vraag ik mij af is het nodig om van tevoren te boeken of is het niet goedkoper om gewoon daar een kamer te regelen.
Want ik krijg het idee dat er hier ook geronseld wordt om een bepaald hotel te boeken. :roll:
Alvast bedankt,

Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#2 Bericht door Kees » zondag 09 oktober 2005, 20:46

Als je er nog nooit geweest ben en dus dan ook niet weet waar je moet zijn, zou ik zeker de eerste nacht al hier boeken. En vandaar uit dan op je gemak rondkijken wat je wil gaan doen met de rest van je verblijf.

Veel plezier.

Martijn J
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#3 Bericht door Martijn J » maandag 10 oktober 2005, 09:18

Check anders even op http://www.directrooms.com of http://www.sawadee.com. Beiden betrouwbare organisaties.

JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Ik boek steeds het eerste hotel vanaf Belgie, maar...

#4 Bericht door JohanS » maandag 10 oktober 2005, 10:54

Ik boek steeds het eerste hotel vanaf Belgie, maar probeer steeds dit rechtstreeks met het hotel te doen en niet via een internet broker of reisagent. De latere hotels zoeken wij bij aankomst omdat we graag op een plaats vertrekken wanneer wij willen.
Tot nu toe is dit steeds goed gelukt maar we gaan wel steeds in het laagseizoen (juli/augustus)

dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#5 Bericht door dirk » maandag 10 oktober 2005, 11:37

Wij komen al vele jaren in Thailand zonder het hotel vooruit te boeken. Nooit geen problemen mee gehad.
Er zijn zoveel hotels/apartementen, die krijgen ze nooit tegelijk helemaal vol.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Martijn J
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#6 Bericht door Martijn J » maandag 10 oktober 2005, 12:23

dirk schreef:Wij komen al vele jaren in Thailand zonder het hotel vooruit te boeken. Nooit geen problemen mee gehad.
Er zijn zoveel hotels/apartementen, die krijgen ze nooit tegelijk helemaal vol.
Da's waar, echter soms loont het de moeite via internet te boeken vanwege de lagere prijs.

Steven de Boer
Veel ervaring
Veel ervaring

#7 Bericht door Steven de Boer » maandag 10 oktober 2005, 14:12

Het ligt er helemaal aan wat voor accommodatie je in gedachten hebt.

Indien je accommodatie zoekt in een budget klasse hotel of guesthouse dan kun je altijd gewoon rechtstreeks terecht zonder voorafgaande reservering. Prijzen verschillen namelijk niet voor dit soort accommmodatie via voorafgaande reservering of gewoon binnenlopen.

Indien je echter graag in een toeristenklasse hotel of beter (3 tot 5 ster) wilt verblijven loont het altijd de moeite om vooraf via internet te boeken aangezien internet prijzen veel lager liggen (50-75%) dan wanneer je zonder reservering het hotel binnen stapt.

Steven
http://www.thailandhotel.nl

Martijn J
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#8 Bericht door Martijn J » maandag 10 oktober 2005, 15:12

Steven de Boer schreef:Het ligt er helemaal aan wat voor accommodatie je in gedachten hebt.
Vandaar dat ik over 'soms' sprak in mijn reactie.

Steven de Boer
Veel ervaring
Veel ervaring

#9 Bericht door Steven de Boer » maandag 10 oktober 2005, 15:36

Martijn, sorry, vergat te vermelden dat ik het helemaal met je eens was. Eigenlijk heeft iedereen gelijk in dit bericht. Al met al voor ieder wat wils in Thailand.

Steven
http://www.thailandhotel.nl

Martijn J
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#10 Bericht door Martijn J » dinsdag 11 oktober 2005, 08:41

Geen probleem! Mogelijkheden te over in het prachtige Thailand :D

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door henkypenky » donderdag 13 oktober 2005, 15:35

Martijn J schreef:echter soms loont het de moeite via internet te boeken vanwege de lagere prijs.
inderdaad loont het soms de moeite .
niet wanneer je aan accomodatie denkt van 100 of 200 baht per nacht , maar een beter guesthouse kan ter plaatse geboekt ook tot 1000 baht of zelfs meer kosten voor een double en vanaf dat bedrag zou ik denken kun je op internet best wel meer waar voor je geld krijgen als je ff zoekt uitgezonderd de kerst-nieuwjaarsperiode e.d. vanzelfsprekend .
eigenlijk jammer dat men meestal bij dergelijke vragen niet aangeeft wat men denkt uit te geven voor de eerste nacht ( en ) om te aklimatiseren in bkk of elders zodat men meer konkrete tips kan geven .
live and let live !

jootje

#12 Bericht door jootje » donderdag 23 maart 2006, 17:31

Ik hoor ook veel tegenstrijdige berichten over hotels vantevoren via internet boeken of ter plekke regelen.

ik heb op koh samui een luxe hotel gezien, Zazen.
Dit kost volgens de eigen wite van het hotel 75 euro voor een gardendeluxe kamer en 100 euro voor een beachfront deluxe kamer.
Als ik dan op thailandhotel.nl kijk betaal ik ongeveer hetzelfde, dus daar hoef je het niet voor te doen.

maar dan vraag ik me nog of of het goedkoper is als je binnenstapt en bij de receptie boekt.....

Ik heb nog een paar maanden de tijd (juli/augustus) maar ben benieuwd of ik eruit kom wat ik nu het beste kan doen.

vooral de laatste week willen we lekker luxe in een hotel........

Manuel
Expat
Expat
Contacteer:

#13 Bericht door Manuel » donderdag 23 maart 2006, 18:37

Ik werkte normaal in de internationale hotel industrie en geloof dat ik een beetje kan vertellen wat je wilt weten.

Normaal gesproken is de hoogste prijs de dagelijkse 'rack rate'(deze kan elke dag anders zijn, afhankelijk van hoogtijdagen, beurzen, seizoen etc.). Deze prijs zal je betalen als je het hotel binnen loopt zonder vooraf reserveren of aankondigen.

Bel altijd eerst op. Zelfs al is het maar een paar uur vantevoren en spreek met de reservation department. Zij kunnen beslissen, afhankelijk van de boekingsgraad op dat moment om een korting te geven op de rack rate. Indien het hotel minder dan 80 % geboekt is zullen ze dat normaal gesproken doen.

Indien je speciaal 'dit' hotel wilt boeken, doe het vooruit. Kijk naar wat het hotel aan prijzen aanbiedt op hun eigen web site maar schrijf of bel ze ook direct. Met die info ga je naar de tusenpersonen zoals internet boekers of reisburos. Nu weet je wat je kunt krijgen... Neem de goedkoopste optie maar vergeet niet de voorwaarden te checken. Wat is inclusief, wat is de kamer catogorie etc.

Er is normaal in dit soort hotel een voorafgesteld beleid voor dit en je moet dat zo veel mogeloijk proberen te gebruiken.

Vele individuele hotels heeben een minder duidelijk beleid. Check alle prijzen eerst en contact ze dan met jou voorstel. Zeg dat je voor x dagen wilt boeken voor X THBH... Laat hun maar terug komen met een tegen voorstel.

Ik bel normaal gesproken op en vraag of er kamers beschikbaar zijn, vraag de prijs en doe een tegenbod..... Heb al aardig wat goede prijzen gekregen op deze manier.

Succes!

Plaats reactie

Terug naar “Hotels in Thailand”