Wat is het mooiste eiland??

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Eric
kenner
kenner

#16 Bericht door Eric » woensdag 07 september 2005, 17:46

Mijn favoriet is absoluut koh Lanta. Is nog niet volgestroomd met toeristen zoals koh Samui. Maar het ligt er precies aan wat je wilt, zie reacties hier boven. Op de toeristen-eilanden zoals Samui of Phan-nang is alles ook een stuk duurder(europese prijzen zo langzamerhand). koh Chang(in de golf van Thailand) is ook oké.
Als je echt wilt relaxen? Koh Lanta!

Stephen

#17 Bericht door Stephen » zaterdag 01 oktober 2005, 15:43

Beste Eric,

Ook ik ben op zoek naar een mooi, niet al te toeristisch eiland in Thailand om volgende maand (oktober) enige dagen rustig door te brengen.

Koh Lanta zoals jij dat beschrijft klinkt erg aantrekkelijk, maar op een ander forum las ik dat Koh Lanta op dit moment één grote, modderige bouwput is door de bouw van vele nieuwe hotels en resorts. Wat is jouw ervaring daarmee?

Heeft iemand anders nog ervaringen met Koh Lanta? in een (oude) Rough Guide las ik dat tot november het eiland moeilijk bereikbaar is? Tips? Ervaringen?

Groeten,
Stephen

Eric
kenner
kenner

#18 Bericht door Eric » zaterdag 01 oktober 2005, 20:37

Hoi Stephan,

Ik ben er eind maart voor het laatst geweest, er was toen geen sprake van bouwactiviteiten, ik weet ook niet hoe ze aan die wijsheid komen! In deze periode waren er wel enige activiteiten rond het herstellen van de schade die de tsunami had aangericht. Ik heb zo'n 10 dagen in het Klong-dao beach resort gezeten, en ik moet zeggen dat dit mij uitstekend bevallen is. Dit is niet echt een resort, maar meer een soort bungalow-park met uitstekende huisjes vlak aan het strand. Wat ik wel weet, is dat ze een aantal stof-wegen aan het asfalteren zijn, maar een bouwput? Nou nee...
Aan de westkust van koh Lanta zijn 4 grotere stranden te vinden, waarvan Klong-dao de drukste is, dit is ook het strand wat het dichtste bij het dorp ligt waar de boten aanmeren. Des te verder je van dit dorp afgaat, des te rustiger het wordt. Dus als ze ergens aan het bouwen zijn, kan je altijd nog verkassen naar een ander strand!

De groeten, Eric

Marjolein Fokker
komt net kijken
komt net kijken

site salad beach resort

#19 Bericht door Marjolein Fokker » maandag 03 oktober 2005, 09:20

Daaf74 schreef:Ik had Coco kunnen zijn. Ook zeer enthousiast over Salad Beach Resort. Mooiste hotel tijdens onze reis, niet eens heel duur, 1000 bht voor een hele mooie kamer, uitzicht op de binnentuin/ watervalletje, vlakbij mooi strand, met zwembad en goed ontbijtbuffet. Wehadden het erg relaxt. Sowieso op Phagnan overigens vrij relaxt. Zelfs tijdens de full moon party is het in noordwesten nog redelijk rustig.
Ik heb even op de site van dit hotel gekeken maar er staan hele andere prijzen bij. Moet je daar gewoon heen gaan of weet iemand anders een andere site waar ik kan voor boeken. wij gaan volgend jaar met 2 kinderen van 1 en 4 jaar een paar weken naar thailand en ben aan het kijken wat leuk is en waar we heen gaan iemand suggesties wat ik ook leuk vind zijn van die strandhutjes waar kan ik die vinden (eiland) en wat betaal je daar ongeveer voor!! graag jullie reactie alvst bedankt.
gr marjolein

Gast

Re: Wat is het mooiste eiland??

#20 Bericht door Gast » vrijdag 04 november 2005, 19:41

muisje24 schreef:Ik ben benieuwd wat jullie het mooiste eiland vinden van Thailand en waarom
Wij zijn naar veel eilanden in Thailand geweest, hier volgt onze TOP 3: Ko Phi-Phi, Ko Muk aan de west kant en aan de oost kant Ko Samui. Maar als je tijd hebt vinden wij Perhentian Kecil, in Maleisie de echte TOPPER!!!! Zo'n eiland vind je niet in Thailand.

Gast

#21 Bericht door Gast » vrijdag 04 november 2005, 19:45

Stephen schreef:Beste Eric,

Ook ik ben op zoek naar een mooi, niet al te toeristisch eiland in Thailand om volgende maand (oktober) enige dagen rustig door te brengen.

Koh Lanta zoals jij dat beschrijft klinkt erg aantrekkelijk, maar op een ander forum las ik dat Koh Lanta op dit moment één grote, modderige bouwput is door de bouw van vele nieuwe hotels en resorts. Wat is jouw ervaring daarmee?

Heeft iemand anders nog ervaringen met Koh Lanta? in een (oude) Rough Guide las ik dat tot november het eiland moeilijk bereikbaar is? Tips? Ervaringen?

Groeten,
Stephen
: Wij vonden Ko Lanta erg tegenvallen, de mensen waren erg onvriendelijk. Wil je een eiland wat nog niet zo toeristische is ga dan naar KO MUK, heerlijk!!!!!!!!!!!!

Gast

#22 Bericht door Gast » zondag 06 november 2005, 12:58

Anonymous schreef:
muisje24 schreef:Ik ben benieuwd wat jullie het mooiste eiland vinden van Thailand en waarom
Wij zijn naar veel eilanden in Thailand geweest, hier volgt onze TOP 3: Ko Phi-Phi, Ko Muk aan de west kant en aan de oost kant Ko Samui. Maar als je tijd hebt vinden wij Perhentian Kecil, in Maleisie de echte TOPPER!!!! Zo'n eiland vind je niet in Thailand.
bedankt voor je reactie wij zijn een paar jaar geleden al in maleisie geweest maar is dat laatste eiland waar je het over had ver en waar ligt het? gr marjolein

Gast

#23 Bericht door Gast » zondag 06 november 2005, 13:00

Anonymous schreef:
Anonymous schreef:
bedankt voor je reactie wij zijn een paar jaar geleden al in maleisie geweest maar is dat laatste eiland waar je het over had ver en waar ligt het? gr marjolein
en nog iets is ko muk niet te zuidelijk ivm rellen in het zuiden!! of speelt dat op het vaste land.

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”