Laatste dagen nogmaals in Bangkok, aan te raden?

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Haai

#1 Bericht door Haai » donderdag 25 augustus 2005, 13:24

We gaan in oktober drie en een halve week naar Thailand. We beginnen met twee overnachtingen in Bangkok, daarna naar Chiang Mai en omgeving voor trektocht. Uiteindelijk gaan we richting zuiden met het vliegtuig voor de mooie stranden.

Misschien naar Krabi en van daaruit naar Ko Chang/Pangnan/Tao (of is het een beetje ver reizen naar de eilanden vanaf Krabi?)

Uiteindelijk weer terugvliegen naar Bangkok. Ik kan op dit forum alleen
niet lezen hoe jullie dan door gaan. (zo veel info)Gaan jullie normaal meteen door naar Nederland, of blijven jullie nog 1 of meerdere dagen in Bangkok voor jullie weer naar huis vliegen? Ik heb verder niks vastgelegd behalve vlucht en 2 overnachtingen, dus ik ben benieuwd hoe jullie alles plannen.

Alvast bedankt.

yoz
komt net kijken
komt net kijken

#2 Bericht door yoz » donderdag 25 augustus 2005, 14:21

Verblijf de laatste 2 dagen altijd nog ff in BKK. Dan weet ik zeker dat ik mn vlucht niet mis....

Beetje rondhangen in WTC enzo..
tip. Ga lekker fietsen door BKK met NL gegeleiding

http://krant.telegraaf.nl/krant/enverde ... etsen.html

max
Volwaardig lid
Volwaardig lid

laatste dagen

#3 Bericht door max » donderdag 25 augustus 2005, 15:17

De laatste dagen ben ik altijd in Bangkok.

Het geeft je een rustiger gevoel om vanuit Bangkok te vertrekken, dan vanuit je strandbestemming. Niets is erger om veel te vroeg in de avond/middag al op de luchthaven aan te komen, en daar een paar uur te moeten wachten voordat je kunt inchecken, of nog erger omdat je gestressed raakt omdat je laat op de luchthaven aankomt.

De rechtstreekse vluchten naar Nederland vertrekken vertrekken laat in de avond of na middernacht.

Vertrek je vanuit bangkok, en je vliegt bijv. met EVA (deze vertrekt 3 uur in de ochtend) dan ga je 's avonds rond 11.30 naar de luchthaven (natuurlijk afhankelijk waar je zit). Je kunt dan 's avonds rustig eten, nog wat relaxen op je hotelkamer, en kort voordat je vertrekt nog een douche nemen. Houd er wel rekening mee dat je dan de kamer voor deze tijd moet betalen, en in de meeste gevallen betaal je de kamer voor de nacht. De hele dag heb je dan nog tijd om de laatste dingen te bekijken in Bangkok of je laatste inkopen te doen, en dat is wel een zo rustig einde van je vakantie.

Max

cindy

#4 Bericht door cindy » vrijdag 26 augustus 2005, 08:03

wij zijn net terug en hebben na het strand nog 1.5 dag in bangkok gehad. heel lekker. nog ff shoppen, lekker eten en een goede borrel om de vakantie af te sluiten.

Gast

#5 Bericht door Gast » vrijdag 26 augustus 2005, 13:07

Ik zou nog een dag of 2 in Bangkok blijven. Heb je nog wat tijd over om lekker te shoppen en de laatste souvenirtjes te kopen.

Manuel
Expat
Expat
Contacteer:

#6 Bericht door Manuel » vrijdag 26 augustus 2005, 15:29

Altijd een paar dagen Bangkok doen, zeker ook aan het einde van de vakantie!!!!

Willeke
heeft ervaring
heeft ervaring

#7 Bericht door Willeke » vrijdag 26 augustus 2005, 20:46

Absoluut een dag of twee dagen eerder naar Bangkok teruggaan.

Wij vlogen rond 7 uur in de avond vanuit Phuket naar Bangkok, met als gevolg dat we tot 3 uur in de nacht moesten wachten tot onze vlucht naar Nederland vertrok. Geen relaxte manier om een vakantie af te sluiten :roll:

Groetjes,
Willeke

Haai

#8 Bericht door Haai » maandag 29 augustus 2005, 19:20

Bedankt allemaal voor jullie tips ! We hebben nu ook besloten dat we straks de laatste dagen voor Bangkok bewaren. En volgens mij is shoppen in Bangkok helemaal niet verkeerd!

Gast

#9 Bericht door Gast » dinsdag 06 september 2005, 18:29

we gaan nu voor de 4 de keer naar Thailand en eindigen altijd met Bangkok. Niet alleen voor de veiligheid van je vlucht maar gewoon om te relaxen; In Bangkok kan je blijven lopen. Nooit verveling. Shoppen, lekker eten, beetje bezoeken, beter een reis afsluiten kan niet en naar het vliegveld is een uurtje rijden. 2 uur voor inchecken. gemakkelijker kan niet.

http://www.reisfanaten.be
http://www.paginastart.be

Edje
Expat
Expat

Zeker doen

#10 Bericht door Edje » dinsdag 06 september 2005, 22:54

Omdat wij meestal geen directe aansluiting hebben op de vlucht naar Schiphol, vertrek ik meestal een dag eerder naar BKK om dar nog even te relexen in het hotel. Kom daar 's middags om 1600 uur aan en kan nog even van de facilieteiten van het hotel gebruik maken, oa fitnesruimte, zwembad, dineetje,etc. Gaan dan relexed naar airport alwaar de vlucht HOME begint.
Groetjes; Edje

thongdee
Expat
Expat

#11 Bericht door thongdee » woensdag 14 september 2005, 19:11

na zoveel jaren naar Thailand gereist te hebben er rondgetrokken , is het steeds weer leuk om BKK als afsluiter te gebruiken , 2 dagen 3 heb je het wel gehad , de laatste avond lekker geamuseerd in de Soon Lum night market (Lumpini) nog wat mooie spulletjes gekocht en daarna enkele lekkere biertjes en wat goed eten in een van de biergardens ....

Eric
kenner
kenner

#12 Bericht door Eric » woensdag 21 september 2005, 20:30

Vast ritueel! Beginnen en eindigen in BKK, en ik ben waarschijnlijk niet de enige!

Edje
Expat
Expat

#13 Bericht door Edje » donderdag 22 september 2005, 17:14

Eric schreef:Vast ritueel! Beginnen en eindigen in BKK, en ik ben waarschijnlijk niet de enige!
Doen wij al jaren. Omdat we meestal doorreizen naar de Isaan verblijven we eerst 2 dagen in BKK. Alvorens de terugreis naar NL te beginnen pikken we nog 7 tot 10 dagen Pattaya om daar gevestigde vrienden te bezoeken en nog wat op Jomtien te luieren en als sluitstuk weer 2 dgn BKK.
Groetjes; Edje

jootje
komt net kijken
komt net kijken

#14 Bericht door jootje » maandag 17 juli 2006, 11:44

Wij doen het ook, laatste nachtje in bangkok, nog lekker 2 daagjes rondstruinen.
Hoe gaan jullie naar het vliegveld, taxi? of zijn er nog andere mogelijkheden? skytrain gaat zeker niet zover?
En vind het ook beetje moeilijk hoe lang vantevoren i.v.m. files.....

jumbo
Expat
Expat

#15 Bericht door jumbo » dinsdag 18 juli 2006, 04:44

jootje schreef:Wij doen het ook, laatste nachtje in bangkok, nog lekker 2 daagjes rondstruinen.
Hoe gaan jullie naar het vliegveld, taxi? of zijn er nog andere mogelijkheden? skytrain gaat zeker niet zover?
En vind het ook beetje moeilijk hoe lang vantevoren i.v.m. files.....
hang er een beetje vanaf waar je verblijft maar gemiddeld vanaf sukhumvit een 35-45 minuten met de tax, de bus zou ik in ieder geval niet nemen, onvoorspelbaar.
Skytrain gaat nog niet naar het vliegveld

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”