Ko Chang met BMair/Greenwood

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Selena

Ko Chang met BMair/Greenwood

#1 Bericht door Selena » zaterdag 11 juni 2005, 13:14

Hoi

Nou het is bijna rond. Bij BMair hebben ze me goed geholpen. Net naar Thailand gebeld naar Greenwood, ook heel duidelijk. Wisten jullie dat wat je bij BMair boekt zij bij Greenwood inboeken. Dus als je rechtstreeks via Greenwood boekt je geen utssenschakel hebt en het dus goedkoper is!?

Wat me alleen wel verbaasd is dat de Hotels die Greenwood aanbied op Ko Chang niet de goedkopere zijn die BMair wel in hun bestand heeft.

Ik zoek voor onze strad verlenging namelijk een leuke bungelow, naturlijk gelegen, direct aan zee, met zwembad voor ongveer 20 euro per nacht. Heb Greenwood gemaild en hoop iets terug te horen.

Maar zijn er hier mensen met suggesties, of sites waar meerdere accomodaties op Ko Chang zijn te vinden en online te boeken?

groetjes

Selena

#2 Bericht door Selena » zaterdag 11 juni 2005, 13:40

was ik nog even.
Ik was zelf op zoek naar hotels en bungalows in Ko Chang en nu kom ik het volgende tegen. Zou iemand eens met me mee willen kijken of ik het goed zie. Het gaat om het Chang Park Resort. Ik vond de volgende site
http://www.hotelthailand.com/kohchang/t ... index.html

ALs ik het goed zie vragen ze hier voor een Bungalow 1500 per nacht.
Volgens mij staat deze dus ook http://www.bmair.nl
Onder hotels, Ko Chang en dan naar beneden scrollen.
Is dit nou hetzelfde Resort?

Op BMair komst een bungelow a la simple 26 euro per nacht das toch veel meer dan 1500 bath?????

Iemand ervaring met het online boeken van dit soort Resorts?

groetjes

dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#3 Bericht door dirk » zaterdag 11 juni 2005, 16:52

Hoi Selena,

Tegenwoordig is een Euro zo rond de 50 Baht. Dus 26 Euro = ong. 1300 Baht. Dat is dus niet duurder, maar goedkoper dan 1500 Baht!

Dirk.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

cruncher

ko chang

#4 Bericht door cruncher » zondag 12 juni 2005, 18:06

En wat zou je daar dan met de kinderen willen doen?!

Is totaal niks te doen daar, stranden kunnen niet tippen aan koh samui of omgeving phuket. S' avonds ook niets te doen op dat eiland...

zonde van je geld...

Bumpertje

Met kinderen naar Koh Chang no problem!

#5 Bericht door Bumpertje » vrijdag 05 augustus 2005, 07:56

Wie schreef dat er niets te doen is voor de kinderen? stranden, watervallen, paard rijden, olifant rijden, kayaks (geen gemotoriseerde watersporten, dus geen gevaar) het is een heeeeeeeeeeeeel stuk beter dan Samui of Phuket dat alleen maar vol zit met gogo bars enz en waar alles peper duur is, en waar iedereen op 't strand en in de div restaurantjes boven op elkaar zitten a-la-majorca.

hans en pauline
Veel ervaring
Veel ervaring
Contacteer:

#6 Bericht door hans en pauline » woensdag 17 augustus 2005, 14:05

In November begint het hoogseizoen op Koh Chang ( vanaf die tijd wordt "het weer"steeds beter), toch meer dan voldoende plek overal.
Wij hebben eerst 2 dagen in een resort van Greenwood gezeten voor 1600 baht met een klein zwembad erbij. Er lag veel rommel en vuilnis rond het resort en de bungalowtjes waren heel krap (slechts een stoel waarop je je kleren kwijt kon) in die 2 dagen zijn we wat rond wezen kijken naar een ander resort en hebben een klein stukje verder bij het resort : "Coconut village" een grotere bungalow gevonden, bovendien direct aan zee lag. En dat voor slechts 350 baht.
Wij zaten daar erg rustig en huurden een brommer om overal heen te gaan. De meeste mensen gaan naar White Sand beach, maar daar vond ik de huisjes behoorlijk tegenvallen en bovendien was het strand daar nog geen 3 meter breed ( in November), dus iedereen zat praktisch op elkaar.
Een tochtje met de olifant is daar zeker aan te raden ( watervallen zijn niet echt geweldig, bovendien moet je daar nog flink voor betalen ) maar verder is er toch niet veel te beleven voor kinderen. Meer een eiland voor rustzoekers. Internet is mogelijk, maar erg duur evenals telefonisch contact
Ik zou met kinderen eerder naar Koh Samui gaan, denk ik.
De meeste mensen gaan daar naar Chaweng beach en vertellen later dat het zo druk is op Koh Samui, maar ik ben ook op een resort geweest met 2 grote zwembaden en prachtige bungalows voor 1000 baht per nacht incl. ontbijt ( ook via Greenwood), maar we gingen daar naar 3 dagen weer weg omdat er behalve ons nog een bungalow bewoond was en het ons veel te rustig was. Een tussenweg is bijv. het eind van Lamai beach bij: Bill resort ( een rustige plek met eenvoudige maar schone bungalows met weranda, airco, koelkast, aan het strand gelegen met uitzicht op zee ) Strand is heel rustig, alleen de mensen van dit kleine resortje zie je hier.
Prima zee om in te zwemmen. ( er zijn nml ook stranden,waar je moeilijk het water in kan, of het is ondiep of er liggen veel stenen in het water)
Vanaf dit resort kan je langs het strand wandelen, dan bij Aloha resort het strand verlaten en je bent in hartje Lamai, waar veel restaurantjes, levende muziek en winkeltjes zijn. Je kan dus kiezen rust en vertier !
In Samui begint de regentijd half september en duurt tot half november !
Aan te raden is een snorkeltocht ( beschermd marinepark ) waar je prachtige koraal en duizenden vissen ziet en kan voeren onder water met het brood wat je dan krijgt. Grote papagaaivissen, die uit je hand eten enz.
Phuket vind ik echt toeristisch en veel te druk. Bovendien ligt er langs het strand een drukke weg met veel autoverkeer. Wij vinden het leuker om vanuit je bungalow het water in te gaan dan eerst een drukke weg over te steken.
Koh Phi Phi (oversteek vanaf Phuket) vonden wij echter wel de moeite waard, maar de ramp heeft dat eiland enorm getroffen en ik weet niet hoe het er nu voor staat.
Wat betreft Greenwood niks dan lof! Wij kennen Ernst-Fried en zijn Thaise vrouw ( het managemet) en Hayo al jaren en hebben goede ervaringen met ze. Wij laten onze tickets bij hun in de kluis liggen ( Prince Palacehotel in Bangkok), zij hebben dan de wetenschap dat je terugkomt om ze op te halen. Zo kan je overal in Thailand de hotels of resorts, die bij hun aangesloten zijn ter plaatse boeken met 1 telefoontje en pas betalen op het moment dat je aan het eind van de vakantie je tickets op gaat halen.
Veelal regelen we alles zelf, maar in de wat duurderde hotels betaal je via hen veel minder dan dat je zelf een kamer bij de receptie boekt( ook als je afdingt)
Wij zaten o.a. op Koh Samui in een resort voor 1200 baht incl. ontbijt, terwijl de gasten die daar binnen kwamen lopen en aan de receptie een kamer vroegen 2800 baht betaalden voor een zelfde kamer als die van ons.
Verder een fijne vakantie toegewenst.

Hans en Pauline
Laatst gewijzigd door hans en pauline op donderdag 03 augustus 2006, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Bamboo

#7 Bericht door Gast » vrijdag 19 augustus 2005, 18:18

We zijn net 2 weken terug van Ko Chang en hebben gezeten op White Sand Beach. Volgens de Trotter was het daar veel te druk, maar dat was het juist niet. Gewoon rustig met leuke eettentjes en barretjes. Weinig lawaai ook.
Als je gaat zou ik naar "Bamboo" resort gaan. Prachtige luxe bungalows pal aan of zelfs op het strand voor zo'n 1000 baht (20 euro). Goed restaurant en mooie omgeving.

Succes en veel plezier!!

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Okie » zaterdag 20 augustus 2005, 00:22

Jullie zaten dus in het laag seizoen. Als je daar in december - april komt zal het een stuk drukker zijn en daardoor ook veel meer herrie en aan verwante dingen IVM het hoog seizoen.

Groetens

Okie

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”