Gezocht: goed hotel in Bangkok met uitstekende ligging

Post hier al je vragen opmerkingen over hotelaccomodaties in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Miranda

Gezocht: goed hotel in Bangkok met uitstekende ligging

#1 Bericht door Miranda » dinsdag 26 juli 2005, 17:13

Hallo,

In november start ik mijn reis door Thailand in Bangkok. Ik ben op zoek naar een goed hotel in het centrum van Bangkok. Nu heb ik enkele hotels gevonden (o.a. Eastin, Narai), maar volgens mij is de ligging t.o.v. de 'toeristische attracties' niet optimaal. Heb ik dit juist?

Kan iemand mij een hotel aanbevelen? Ik wil graag lopend vanuit mijn hotel de bezienswaardigheden bezoeken... of heb ik nu te veel eisen (hotel moet nl. goed zijn, zo'n 3/4 sterren om mijn rugzakreis mee te beginnen lijkt me wel lekker).

Ik hoop op veel reacties! Alvast bedankt,

groetjes Miranda

Martijn J
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

Re: Gezocht: goed hotel in Bangkok met uitstekende ligging

#2 Bericht door Martijn J » woensdag 27 juli 2005, 08:47

Miranda schreef:Hallo,

In november start ik mijn reis door Thailand in Bangkok. Ik ben op zoek naar een goed hotel in het centrum van Bangkok. Nu heb ik enkele hotels gevonden (o.a. Eastin, Narai), maar volgens mij is de ligging t.o.v. de 'toeristische attracties' niet optimaal. Heb ik dit juist?

Kan iemand mij een hotel aanbevelen? Ik wil graag lopend vanuit mijn hotel de bezienswaardigheden bezoeken... of heb ik nu te veel eisen (hotel moet nl. goed zijn, zo'n 3/4 sterren om mijn rugzakreis mee te beginnen lijkt me wel lekker).

Ik hoop op veel reacties! Alvast bedankt,

groetjes Miranda
http://www.directrooms.com of
http://www.sawadee.com

hansdeckers
komt net kijken
komt net kijken
Contacteer:

#3 Bericht door hansdeckers » woensdag 27 juli 2005, 14:07

Ik vind New World Lodge prima. Hotel is niet luxe maar kamers zijn ok met aircon, tv, koelkast en badkamer met warme douche. Je loopt in 5 minuten naar de backpackersstraat Khao San en in 10 minuten naar de boot waarmee je een groot gedeelte van Bangkok gemakkelijk bereist.

Hans
http://www.cafecrossroadstravel.com

Gast

#4 Bericht door Gast » donderdag 04 augustus 2005, 14:26

Ik ga de laatste jaren in Bangkok naar het Prince Palace Hotel. Dit hotel ligt 1oo meter van het kanaal, waar om de 5 minuten een boot vertrekt voor 5 of 7 baht naar gelang de afstand (€ 0,12 )
Bijv. naar Chinatown, Worldtrade-center , warenhuis: Tokyo, waar een opstap van de Skytrain is, die in alle uithoeken van Bangkok stopt.
Dit hotel kan je boeken door op de internetsite van http://www.greenwoodtravel.nl te kijken en hun te emailen ( Nederlandse leiding, dus kan in het Nederlands )
Je betaalt pas op het moment dat je aankomt, want het reisbureau zit in dat hotel op de 14de verdieping. Het ****hotel kost 1100 baht ( zo'n € 23,-) per dag voor een 2 persoonskamer (dus niet per persoon ) inclusief ontbijtbuffet . Als je voor 3 dagen bespreekt krijg je gratis taxivervoer van de luchthaven naar het hotel ( 1 uur rijden ), je betaalt alleen het gebruik van de tolweg : 70 baht
Bij deze "opstapaanbieding" zit tevens 1 coupon voor een diner (4-gangen menu ) , voor de 2de persoon moet je wel betalen (400 baht , zo'n € 9,-)
Je kan overigens je vliegticket bij dit reisbureau in de kluis achterlaten ( zij kunnen zorgen voor het reconfirmeren van de vlucht, maar bovendien kan je vrijwel overal in Thailand in veel hotels terecht zonder te betalen, wat je pas aan het eind van de vakantie op hun kantoor in Bangkok doet.
Dat kan handig zijn, bovendien zijn de hotels via hun geboekt vele malen goedkoper dan rechtstreeks bij het hotel. ( zelfs goedkoper dan als je afdingt ) (ze hebben overigens kantoren door heel Thailand) Ik ben zo'n 9 keer in Thailand geweest en heb regelmatig gebruik gemaakt van Greenwoodtravel en ze hebben me nog nooit terleurgesteld.
Aankomende maand November en een deel van december ga ik trouwens weer naar Thailand en zal ik Ernst-Otto en zijn Thaise vrouw en Hayo ( de vriendelijke Nederlandse leiding weer ontmoeten )
Ik boek meestal mijn onderkomen zelf, maar zo nu en dan een wat duurder hotel ( *** of ****) via Greenwood. Mijn vrouw en ik hebben wel eens overnacht in een prachtig resort op Koh Samui voor 1200 baht, incl. ontbijtbuffet per nacht en zagen dat anderen, die gewoon bij de receptie
boekten voor dezelfde kamer 2800 baht betaalden.
Mocht je er heen gaan, doe ze dan de groeten van mij !
In ieder geval een fijne vakantie toegewenst.

Hans Verloop

Sander
komt net kijken
komt net kijken

#5 Bericht door Sander » dinsdag 30 augustus 2005, 07:59

Anonymous schreef:Ik ga de laatste jaren in Bangkok naar het Prince Palace Hotel. Dit hotel ligt 1oo meter van het kanaal, waar om de 5 minuten een boot vertrekt voor 5 of 7 baht naar gelang de afstand (€ 0,12 )
Bijv. naar Chinatown, Worldtrade-center , warenhuis: Tokyo, waar een opstap van de Skytrain is, die in alle uithoeken van Bangkok stopt.
Dit hotel kan je boeken door op de internetsite van http://www.greenwoodtravel.nl te kijken en hun te emailen ( Nederlandse leiding, dus kan in het Nederlands.

Hans Verloop
Kan het verhaal van Hans beamen. Had voor de eerste dagen in Thailand ook via Greenwood het Prince Palace geboekt en de ligging was ideaal. Hoewel het natuurlijk goedkoper kan....

Plaats reactie

Terug naar “Hotels in Thailand”