Ko Samet
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Ko Samet
Wij willen dit jaar Ko Samet bezoeken i.p.v. Ko Samui. Is dit een leuk eiland of is er weinig te doen?
Tips voor leuke overnachtingen zijn welkom. Lifst huisje/hutje aan het strand.
ook zou ik graag willen weten of je nu in Samet kunt pinnen, want ik hoorde dat er op dat eiland geen pinautomaten zijn.
Bedankt
Tips voor leuke overnachtingen zijn welkom. Lifst huisje/hutje aan het strand.
ook zou ik graag willen weten of je nu in Samet kunt pinnen, want ik hoorde dat er op dat eiland geen pinautomaten zijn.
Bedankt
-
- heeft ervaring
Hoi Jantra,
Ik ben in maart op Ko Samet geweest....
We hebben het er erg gezellig gehad maar we zullen er geen tweede keer heen gaan, gewoonweg omdat er veeeeele mooiere/leukere plaatsen zijn....
Het ligt er ook een beetje aan wat je wilt, tuurlijk is het mooier dan het gemiddelde strandje in Ned haha, maar als je net 9 dagen op een bounty-eilandje bent geweest vind je Ko Samet toch wat minder denk ik...
Plus dat toen wij er waren het nogal vochtig was en we konden op een gegeven moment niet normaal meer lopen door alle beestjes op ons lijf...
Ik ben er maar twee dagen geweest, maar dat was voor ons genoeg ook...
Tussen Ko Samui en Ko Samet zit wel een heel groot verschil denk ik qua toeristen. op Ko Samet komen in het weekend heel veel Thai incl. familie, wat het toch wel weer iets 'echt Thai's' geeft...En ik heb er niet veel toeristen gezien eigenlijk....
Ko Samet is ook heel klein, wat betreft ATM's weet ik het niet meer zo goed, ik kan me haast niet voorstellen dat er geen zou zitten eigenlijk...
Succes met je keuze
!!
Ik ben in maart op Ko Samet geweest....

We hebben het er erg gezellig gehad maar we zullen er geen tweede keer heen gaan, gewoonweg omdat er veeeeele mooiere/leukere plaatsen zijn....
Het ligt er ook een beetje aan wat je wilt, tuurlijk is het mooier dan het gemiddelde strandje in Ned haha, maar als je net 9 dagen op een bounty-eilandje bent geweest vind je Ko Samet toch wat minder denk ik...
Plus dat toen wij er waren het nogal vochtig was en we konden op een gegeven moment niet normaal meer lopen door alle beestjes op ons lijf...

Ik ben er maar twee dagen geweest, maar dat was voor ons genoeg ook...
Tussen Ko Samui en Ko Samet zit wel een heel groot verschil denk ik qua toeristen. op Ko Samet komen in het weekend heel veel Thai incl. familie, wat het toch wel weer iets 'echt Thai's' geeft...En ik heb er niet veel toeristen gezien eigenlijk....
Ko Samet is ook heel klein, wat betreft ATM's weet ik het niet meer zo goed, ik kan me haast niet voorstellen dat er geen zou zitten eigenlijk...
Succes met je keuze

-
- Volwaardig lid
-
- heeft ervaring
Ko Tao is een absolute aanrader wat mij betreft...
Ben er 9 dagen geweest (dan heb je het ook wel gezien hoor), het is redelijk klein maar er is een heel gezellige sfeer, we zaten in een resort wat redelijk onbekend is en ook vrij rustig maar wel eeerruug goed, Moondance heet het (vanaf pier waar je aankomt kun je het beste een taxibootje nemen), heerlijk eten, goedkoop, strand bijna voor jezelf, heel aardige mensen en een klein wandelingetje naar het centrum'pje, was echt perfect daar!!
Ko Tao is erg leuk om een keer geweest te zijn, tis een eiland waar veel gedoken wordt, maar er zijn genoeg andere dingen te doen hoor! Tis ook best toeristisch maar dat is bijna overal wel zo denk ik als je naar de wat mooiere eilanden gaat....
Tis iig minder druk en toeristisch dan Samui, en als je wilt kun je altijd nog de boot naar Samui of Ko Phan Ngan nemen, zit je ook zo..
Ben er 9 dagen geweest (dan heb je het ook wel gezien hoor), het is redelijk klein maar er is een heel gezellige sfeer, we zaten in een resort wat redelijk onbekend is en ook vrij rustig maar wel eeerruug goed, Moondance heet het (vanaf pier waar je aankomt kun je het beste een taxibootje nemen), heerlijk eten, goedkoop, strand bijna voor jezelf, heel aardige mensen en een klein wandelingetje naar het centrum'pje, was echt perfect daar!!
Ko Tao is erg leuk om een keer geweest te zijn, tis een eiland waar veel gedoken wordt, maar er zijn genoeg andere dingen te doen hoor! Tis ook best toeristisch maar dat is bijna overal wel zo denk ik als je naar de wat mooiere eilanden gaat....
Tis iig minder druk en toeristisch dan Samui, en als je wilt kun je altijd nog de boot naar Samui of Ko Phan Ngan nemen, zit je ook zo..

Koh Samet is wel een aanrader, maar het hangt er vanaf gedurende welke tijd je gaat !
In juni, juli of augustus kan je beter naar b.v. Koh Samui gaan (daar hoogseizoen en beter qua weer). De zelfde tijd is het laagseizoen op Koh Samet (weinig te doen) en is "het weer" veel minder goed.
Wat vooral vervelend is gedurende die maanden: zijn de dan veel voorkomende zandvlooien.
De beste tijd is daarom November, December ! ( hoogseizoen op Koh Samet)
Vooral Loy Kathrong moet je daar vieren, leuker, gezelliger, en intiemer dan in Changmai bv. (wat de naam heeft), zo'n 5 dagen feest met een primitief kermisje, Miss-verkiezingen, zangcontests(vals), thai-boxen, veel eettentjes rondom de tempel, vuurwerk enz.
Het resort waar ik en mijn vrouw veel komen als we vakantie in November plannen is The Umbrella ( net achter het strand ) De eerste keer, dat we hier kwamen waren we van plan om 3 dagen te blijven, maar dat werden 2 weken, we kwamen niet weg. De mensen daar waren zo ontzettend hartelijk, bovendien hebben we veel eilandbewoners goed leren kennen.
Ik heb uiteindelijk dit resort geholpen met het bouwen van een website!
http://www.theumbrella.net
Ook dit jaar gaan we weer in November gedurende het offerfeest: Loy Krathong naar Koh Samet, alvorens we verder trekken.
Hans en Pauline
In juni, juli of augustus kan je beter naar b.v. Koh Samui gaan (daar hoogseizoen en beter qua weer). De zelfde tijd is het laagseizoen op Koh Samet (weinig te doen) en is "het weer" veel minder goed.
Wat vooral vervelend is gedurende die maanden: zijn de dan veel voorkomende zandvlooien.
De beste tijd is daarom November, December ! ( hoogseizoen op Koh Samet)
Vooral Loy Kathrong moet je daar vieren, leuker, gezelliger, en intiemer dan in Changmai bv. (wat de naam heeft), zo'n 5 dagen feest met een primitief kermisje, Miss-verkiezingen, zangcontests(vals), thai-boxen, veel eettentjes rondom de tempel, vuurwerk enz.
Het resort waar ik en mijn vrouw veel komen als we vakantie in November plannen is The Umbrella ( net achter het strand ) De eerste keer, dat we hier kwamen waren we van plan om 3 dagen te blijven, maar dat werden 2 weken, we kwamen niet weg. De mensen daar waren zo ontzettend hartelijk, bovendien hebben we veel eilandbewoners goed leren kennen.
Ik heb uiteindelijk dit resort geholpen met het bouwen van een website!
http://www.theumbrella.net
Ook dit jaar gaan we weer in November gedurende het offerfeest: Loy Krathong naar Koh Samet, alvorens we verder trekken.
Hans en Pauline
koh samet
Net terug van thailand met paar dagen samet. Heerlijk en inderdaad veel minder te doen dan op samui. Is maar wat je zoekt natuurlijk. Je kan er makkelijk een baai vinden waar je met een twintigtal mensen geniet van de rust, de stilte het prachtige fijne witte zand. Paar jaar geleden er ook geweest en natuurlijk is het er beetje veranderd maar dat is toch binnen de perken gebleven. En s weekends wordt het eiland ingenomen door thai, het is tenslotte ook een thais eiland dus daar kan je moeilijk iets op aan te merken hebben nietwaar! Toch best er niet aan te komen op vrijdag of zaterdag want dan gaan de prijzen van de hutjes de lucht in! Aanrader: toks little hut, authentiek, basic en heel lieve mensen.
Pas op met pinnen
Ko Samet is zeker de moeite waard. In mei heb ik er vier dagen doorgebracht en heb hier erg van genoten! Het is een stuk rustiger dan Ko Phagnan en Ko Samui. Maar pas op met pinnen. Als wij hier niet een aantal aardige toeristen hadden ontmoet die ons sponsorden, dan weet ik niet hoe ons verblijf hier was geweest. Je kon alleen pinnen als je Cirrus op je pinpas had staan. Dus neem of voldoende geld mee, of zorg dat je Cirrus op je pinpas hebt staan!
Veel plezier!
Veel plezier!
-
- Volwaardig lid
Re: Pas op met pinnen
Kom net uit Thailand en heb 3 dagen doorgebracht op Ko Samet maar heb geen Cirrus op me pas staan en kon gewoon pinnen hoor :!:Jade_ schreef: Je kon alleen pinnen als je Cirrus op je pinpas had staan. Dus neem of voldoende geld mee, of zorg dat je Cirrus op je pinpas hebt staan!
Veel plezier!
Gr PeterPivo
- JohanS
- Volwaardig lid
Toffe reactie
Leuk om de goede reactie over Koh Samet te lezen.
Wij zullen vanuit Rayong ook Koh Samet bezoeken dit jaar.
Wij zullen vanuit Rayong ook Koh Samet bezoeken dit jaar.
-
- komt net kijken
Kohn Chang
Koh Samet = een geweldige plaats om verse vis te eten wat sávonds op het strand in open lucht restaurants verkocht wordt
Er = niet veel te doen op het eiland maar om te luieren = het wel cool
Slaap plaatsen zyn er genoeg en in alle prysklasse vanaf 300 bath per nacht nadeel vind ik alleen dat het ieder jaar duurder wordt dus 4 my hoeft het niet meer een ander eiland wat ik je aanraad = Koh Chang heeft meer facilitieiten en = groter en meer te doen
Er = niet veel te doen op het eiland maar om te luieren = het wel cool
Slaap plaatsen zyn er genoeg en in alle prysklasse vanaf 300 bath per nacht nadeel vind ik alleen dat het ieder jaar duurder wordt dus 4 my hoeft het niet meer een ander eiland wat ik je aanraad = Koh Chang heeft meer facilitieiten en = groter en meer te doen