Hoi,
Hoe is het weer gedurende deze 2 maanden in het zuiden (phuket, Phi Phi, Krabi)?
Miss. heeft er iemand ervaring mee... Thanx!
Het zuiden in juli - augustus
Moderator: Loempia
-
- Expat
- Contacteer:
Probleem met het weer in deze maanden is dat het erg onvoorspelbaar is. Naar mijn ervaring: September is de slechtste maand, Augustus wordt, zeker aan het einde, ook al vaak wat minder. Juni en Juli zijn vaak prima, evenals begin Augustus. Als het regent zijn het vaak korte, heftige buien, en dan ook nog veelal 's avonds, met tussendoor helder weer. Vanaf eind Augustus en September regent het veel meer ook overdag, met nog wat uitlopers naar october.
-
- Volwaardig lid
Twee keer achter elkaar op Phuket geweest en vooral vorig jaar in juli veel regen gehad. Het jaar daarvoor viel het mee!
Af en toe is een buitje best lekker, maar een hele dag gieten is niks.
Als je geen regen wilt hebben in de maand juli, kun je beter naar Samui gaan. Dan zit je wel aan de andere kant, maar daar is het in die maanden normaal gesproken zonnig weer, maar ja... wat is normaal gesproken.
groetjes
Af en toe is een buitje best lekker, maar een hele dag gieten is niks.
Als je geen regen wilt hebben in de maand juli, kun je beter naar Samui gaan. Dan zit je wel aan de andere kant, maar daar is het in die maanden normaal gesproken zonnig weer, maar ja... wat is normaal gesproken.
groetjes