Wat is het mooiste eiland??

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
muisje24

Wat is het mooiste eiland??

#1 Bericht door muisje24 » woensdag 15 juni 2005, 12:35

Ik ben benieuwd wat jullie het mooiste eiland vinden van Thailand en waarom

johanb1979
komt net kijken
komt net kijken

#2 Bericht door johanb1979 » woensdag 15 juni 2005, 13:39

zou ik ook graag horen, we willen in oktober naar Samui. We hopen dat dit een goede keus is...

Petra
heeft ervaring
heeft ervaring

#3 Bericht door Petra » woensdag 15 juni 2005, 14:46

Ik denk dat dit heel persoonlijk is, want wat is 'mooi'? De een gaat voor ongerepte natuur en vind dat mooi, de ander is gek van 'full moon parties' en vind een eiland pas mooi als hij/zij daar iedere avond uit zijn/haar dak kan aan.

Gelukkig vinden we niet allemaal het zelfde mooi, anders zou het wel erg druk worden op die plek.... :D

Greuf
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#4 Bericht door Greuf » woensdag 15 juni 2005, 14:56

Heb nog geen ervaring met de westkant (Phuket, Phi Phi, ed) maar van de oostkant vind ik Ko Tao het leukste. Niet alleen qua eiland, ook qua sfeer ed!

muisje24

Sfeer

#5 Bericht door muisje24 » woensdag 15 juni 2005, 19:14

Wat is er zo leuk aan de sfeer op Ko Tao? Hoe zijn de stranden en is het goed te bereiken vanaf Bangkok? Ik vraag me ook af of er voldoende overnachtingsmogelijkheden zijn

Sanne

#6 Bericht door Sanne » donderdag 16 juni 2005, 05:50

Ik heb meerdere eilanden gezien in Thailand, maar vond Phi Phi echt veruit de allermooiste. Waarom?: de stranden, niet zo massaal allemaal, het prachtige Ko Phi Phi Leh waar je supermooi kunt snorkelen..
Helaas hoorde ik dat na de tsunami Ko Phi Phi nog niet is wat het was..en of ik er ook nu weer heen zou gaan, geen idee..
Zoals Ko Tao, dat is ideaal om te gaan duiken en snorkelen. Ik vind Ko Phangan en Ko Samui ook leuk, maar gewoon een stuk toeristischer, waar ik zelf niet zo gek op ben.
Nou, heb plezier in elk geval!

Groeten Sanne

Greuf
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#7 Bericht door Greuf » donderdag 16 juni 2005, 09:55

Ko Tao is vooral een eiland voor backpackers, duikers en snorkelaars. Dit brengt een speciale sfeer met zich mee, groepen met bejaarden (met alle respect!) zul je hier niet snel aantreffen! De stranden zijn klein en totaal niet druk (de meeste mensen zijn dan aan het duiken of snorkelen!), ideaal om te relaxen! Er zijn accomodaties genoeg, overdag heb je geen elektriciteit in je hut of kamer, maar daar zal je dan toch niet zijn! Met een scooter kun je jezelf makkelijk over het eiland verplaatsen, het is niet zo groot. Het is goed te bereiken vanaf bangkok: met de nachttrein naar Chumphon en dan met de boot naar Ko Tao, je kunt ook vliegen naar Samui en dan met de boot naar Ko Tao!
Ga over 2 weekjes naar Phi Phi en omstreken, zal wel laten weten hoe het was!

Mieke

Keuze is aan jou

#8 Bericht door Mieke » vrijdag 17 juni 2005, 15:43

Ik ben het helemaal eens met Petra. Het is net wat je zelf wilt en bij jou wensen past een leuk eiland. Ko Samui is groot, toeristisch en voor langere tijd leuk omdat er veel dingen te doen zijn.

Ko Tao is een echt duikerseiland verder is het klein en qua natuur mooi, een paar uitgaansgelegenheden en dat was het.

Ko .... (hoe heet dat eiland ertussen ook alweer met de full moon party) is een echt uitgaanseiland.

Ko Chang is redelijk toeristisch aan het worden en heeft prachtige stranden en een prachtige natuur.

Tja, en dan zijn er nog genoeg eilanden aan de westkust, waar ik je weinig over kan vertellen maar een ander misschien weer wel. Het is helemaal aan jezelf!

Gast

#9 Bericht door Gast » dinsdag 16 augustus 2005, 17:39

Op Koh Samui heb je ook rustige stranden, maar de meeste mensen gaan naar Chaweng beach, wat erg toeristisch is.
Vanaf Koh Samui zijn leuke snorkeltochten te boeken.
Als je op het einde van Lamai beach een bungalowtje neemt is het veel rustiger, maar kan je met een kleine wandeling ook de drukte opzoeken !
Een leuke plek is bijv. : Bill Resort.
Er zijn overigens ook stranden (bijv. vlakbij de "Butterfly garden"), waar je vrijwel alleen zit ( ook niet alles ! ) Ook rustig bij Buddha beach of andere stranden. Chaweng (erg druk), Lamai is iets minder druk, maar ook gezelliger, de andere stranden zijn niet echt toeristisch. Bij sommige stranden is het water in bepaalde maanden te ondiep of moeilijk in te lopen, als je van zwemmen houdt.
Maar ik raad je overigens niet aan om in Oktober naar Koh Samui of Koh Tao te gaan, omdat je dan midden in de regentijd zit, welke ergens in September begint en duurt tot half November. Kans op veel regen en wind. Half november wordt het qua regen wat beter ( wel vaak wind), maar zelfs dan kan je pech hebben. Ik ben al enige jaren een poging aan het wagen om eind oktober of November naar Koh Samui te gaan.
Afgelopen jaar was het misschien mogelijk qua weer, maar ik had toen te weinig dagen over om er heen te gaan. Twee jaar geleden was Koh Samui nog door een storm getroffen ( begin November ) en waren zo'n 30 schepen voor de kust vergaan.
Als er te veel wind waait vertrekken er ook geen boten meer vanaf Koh Tao of Chumpon en zit je vast tot de wind weer gaat liggen.
Met wind kan je trouwens het snorkelen vergeten, het water is dan veel te troebel.
Wij kijken meestal op http://weeronline.nl (internetcafe) bij Azie, dan Thailand, vervolgens op de plaats, waar je heen wilt.
De weersverwachtingen van 3 dagen vooruit en de trend van de komende 6 dagen, erg handig.
Zo gauw er "zonnetjes" worden afgebeeld in de weersverwachting ipv buien met onweer of wind, vertrekken we ook richting Koh Tao of Koh Samui, want wij zijn er 5 jaar geleden voor het laatst in augustus/ september geweest.

Hans en Pauline

SIEM

#10 Bericht door SIEM » dinsdag 16 augustus 2005, 18:56

Ko nang juang is een eiland da tegen Ko tao aan legt met daar tussen een 500 meter brede zee waar je goed kan [ duiken Japenees Garden]
heet deze duik spot.
Mooi strand niet zo groot maar lekker rustig beter dan die herrie op Ko samui.
Of je moet een jaar of 20 zijn dan kan je nog tot laat in de bar hangen
Ik zelf heb dat wel gezien daar op samui :wink:

Thyrsje
heeft ervaring
heeft ervaring

#11 Bericht door Thyrsje » dinsdag 16 augustus 2005, 20:37

Greuf schreef:Ko Tao is vooral een eiland voor backpackers, duikers en snorkelaars. Dit brengt een speciale sfeer met zich mee, groepen met bejaarden (met alle respect!) zul je hier niet snel aantreffen! De stranden zijn klein en totaal niet druk (de meeste mensen zijn dan aan het duiken of snorkelen!), ideaal om te relaxen! Er zijn accomodaties genoeg, overdag heb je geen elektriciteit in je hut of kamer, maar daar zal je dan toch niet zijn! Met een scooter kun je jezelf makkelijk over het eiland verplaatsen, het is niet zo groot. Het is goed te bereiken vanaf bangkok: met de nachttrein naar Chumphon en dan met de boot naar Ko Tao, je kunt ook vliegen naar Samui en dan met de boot naar Ko Tao!
Ga over 2 weekjes naar Phi Phi en omstreken, zal wel laten weten hoe het was!
Ik ben er in maart 9 dagen geweest en had wel elektriciteit.....de heeele dag..... :D

coco

wat is het mooiste eiland?

#12 Bericht door coco » woensdag 17 augustus 2005, 07:54

Wij zijn net terug uit Thailand. We hebben een SUPERVAKANTIE gehad!!!
We hebben ook Koh Tao, Koh Pangan en Koh Samui aangedaan.
Op Koh Pangan hadden wij een leuk resort gevonden aan het Had Salad Beach. Het heet Salad Beach Resort. Niet te duur maar onwijs mooi! Schone kamers, zachte bedden (hadden nog weleens anders meegemaakt), lekker zwembad, super mooi strand enz. Volgend jaar gaan wij weer. En dan eerst Koh Tao (om te snorkelen) En dan meteen naar Koh Pangan! Het is echt geen uitgaanseiland hoor! Ja, als je in Had Rin zit wel naartuurlijk. Maar er zijn genoeg rustige plekken. Veel plezier daar!!!

Gast

#13 Bericht door Gast » maandag 22 augustus 2005, 11:51

Zijn 2 keer in Samui geweest in oktober, gaan nu weer in sept/oktober en regen? klein buitje gehad in 3 weken tijd. Regentijd in Thailand is anders dan in Nederland. Af en toe een bui (tje) en daarna weer droog.

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door Okie » maandag 22 augustus 2005, 15:25

Regentijd in Thailand is anders dan in Nederland. Af en toe een bui (tje) en daarna weer droog.

Hmmmm dan ben je zeker nooit in het noorden geweest waar het echt wel een hele dag of zelfs 3 dagen aan 1 kan regenen, je kan een eiland niet vergelijken met het vaste land. kijk maar eens op onze wadden eilanden waar het weer vaak heel anders is als op het vaste land.

Groeten

Okie

Daaf74

#15 Bericht door Daaf74 » dinsdag 23 augustus 2005, 17:07

Ik had Coco kunnen zijn. Ook zeer enthousiast over Salad Beach Resort. Mooiste hotel tijdens onze reis, niet eens heel duur, 1000 bht voor een hele mooie kamer, uitzicht op de binnentuin/ watervalletje, vlakbij mooi strand, met zwembad en goed ontbijtbuffet. Wehadden het erg relaxt. Sowieso op Phagnan overigens vrij relaxt. Zelfs tijdens de full moon party is het in noordwesten nog redelijk rustig.

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”